Ableton Live vs Laptop

DarkChaos

just music
Beste Synthforumers.

Ik zou graag mijn sony viao laptop live onstage willen gebruiken ism. Ableton Live en een Behringer BCF-2000 controller.
Nu zit er op mijn laptop standaard een 3.5mm Stereo out jack.. volgens mij is dit een Standaard via97 geluidskaartje oid...

Wat ik wil is een 2e output erbij voor m'n hoofdtelefoon om dingen te kunnen monitoren... dus ben ik op zoek gegaan en ik zag op de site van behringer dat ze een nieuwe audio interface hebben.. namelijk :

F-CONTROL AUDIO FCA202
http://www.behringer.com/FCA202/index.cfm?lang=ENG

Deze controller word via firewire verbonden met de laptop... alleen vraag ik me nu af of ik geen tijdsverschillen krijg tussen de 2 geluidskaarten aangezien ik dan gebruik maak van zowel de Interne kaart als de externe firewire kaart..

heeft iemand hier ervaring mee??
Wie o wie helpt mij uit deze noob question ??

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Bas

Laatst gewijzigd:
Als je zo'n F-control koopt is dat gewoon je soundcard,..
en met die outputs moet je dan werken.

je kan niet je oude soundcard tegelijkertijd blijven gebruiken (iig niet als je met ASIO werkt)
en dat moet je ook niet willen denk ik... die laptop-kaartjes is nou niet bepaald pro-audio gear en met die F-control moet je gewoon alles kunnen doen wat je wil.

Ok.. klinkt eigenlijk logisch...

Maar waar ik nu eigenlijk niet goed achter kan komen is ofdat die headphone output op die behringer interface nu echt een aparte uitgang is... of is dit gewoon het zelfde als 6.3mm jack 1 & 2... ?? Hopelijk ziet de asio driver de heaphone port als een aparte port..maar hier kan ik niet goed achterkomen....

Wat ik dus eigenlijk zoek is een firewire audio interface met een cinch/jack uitgang en een 2e headphone uitgang uitgang....

Dan denk ik aan de M-Audio Audiophile Firewire, is wel iets duurder kost 200 euro.

Ik zeg je dit, ga meteen voor een goede
Een audiophile of een 410 firewire kaart
Ik heb achteraf dik spijt van m'n terrortec "producer" usb bakkie
Firewire is een stuk stabielen voor audio heb ik het idee.
Ook heb je meteen wat extra outputs mocht je meerdere channels naar een mixer willen sturen etc.
En inputs voor eventuele live instrumenten

kijk uit met m-audio en ableton
check t forum daar ook nog maar s...
t schijnt niet zo'n ultieme combo te zijn qua drivercompatibility.

ableton en rme zijn 2 handen op 1 buik

ik heb hier zelf zo'n f-control van behringer, maar tis meer even een tussentijdse oplossing ik zou voor een betere kaart gaan.
Daarnaast kun je volgensmij de headphone niet als apart kanaal regelen. Althans niet mijn software.

Succes!

Origineel geplaatst door markaugust
kijk uit met m-audio en ableton
check t forum daar ook nog maar s...
t schijnt niet zo'n ultieme combo te zijn qua drivercompatibility.

ableton en rme zijn 2 handen op 1 buik

Vreemd,

M-audio is distributeur van Ableton Live in de VS......

Daarbij,

Ik werk ook af en toe met Laptop + Live, en gebruik hiervoor de M-Audio Fast Track Pro.

M-Audio en USB }:| Werkt bij mij iig als een zonnetje :)

Deze lijkt me ook ideaal voor de topicstarter

Aparte koptelefoon uitgang die je hardware matig kan A/B'en

Origineel geplaatst door rendering_rebel
Ja ik wou net zeggen, m-audio en ableton is de perfecte combinatie

als je die zin in t engels op t abletonforum neerzet krijg je een thread van 10 paginas van mensen die je t tegensdeel zullen bewijzen.
echt waar.
sommige combis werkt t vast goed...maar t merendeel is bijzonder negatief over m-audio; ondanks t feit dat ze inderdaad samen in de verkoop zitten ja...
(omdat de grootste markt nou eenmaal de-beetje-aankloten-muzikant is = grootste verkoopcijfers; i.t.t tot proffesionele gebruikers die echt veel meer reliability nodig hebben, maar wat een veel kleinere markt is...)
mij zie je voor geen goud met een m-audio op t t podium

Origineel geplaatst door markaugust
als je die zin in t engels op t abletonforum neerzet krijg je een thread van 10 paginas van mensen die je t tegensdeel zullen bewijzen.
echt waar.
.......
mij zie je voor geen goud met een m-audio op t t podium

hier blijkbaar ook :biertje:

je kan toch een uitgang van je audio kaart routen als headphone uitgang in ableton live voor voorbeluistering.
Die onboard soundcards stellen meestal niet veel voor hoor. hier thuis valt dat best wel mee maar over een Pa zal deze beroerd klinken. je kan beter een iets duurdere oplossing nemen.

Origineel geplaatst door Ken Waldek
je kan toch een uitgang van je audio kaart routen als headphone uitgang in ableton live voor voorbeluistering.
Die onboard soundcards stellen meestal niet veel voor hoor. hier thuis valt dat best wel mee maar over een Pa zal deze beroerd klinken. je kan beter een iets duurdere oplossing nemen.

Het probleem van twee geluidskaarten is dat je ze niet gelijkertijd kunt gebruiken. Je hebt dus een audio-interface nodig met 4 uitgangen.

Ik denk dat het de Audiopile firewire word... :) lijkt me geen slechte keuze..
Overigens heb ik de behringer bcf-2000 net binnen... ga vanavond testen...

thanx voor de reply's !

Bas

Ps. met welke externe soundcards hebben jullie wel goede ervaringen ism. Ableton live op het podium ??

Origineel geplaatst door DarkChaos
Ik denk dat het de Audiopile firewire word... :) lijkt me geen slechte keuze..
Overigens heb ik de behringer bcf-2000 net binnen... ga vanavond testen...

thanx voor de reply's !

Bas

Ps. met welke externe soundcards hebben jullie wel goede ervaringen ism. Ableton live op het podium ??

mn digi 002 was ok, maar om t veilig te houden moest ik wel met 1024 samples latency werken, wat ik echt te veel vindt. om die reden is er nu een rme multiface mk2 cardbus onderweg; die na langdurigoverleg met enkele abletonforumleden 1 van de beste oplossingen blijkt te zijn...
ik hoop t !

Back