Test program s3000xl gaat niet uit

Laandodeman

Symfomaan
Vorige week een tweedehands Akai sampler s3000xl aangeschaft. Ik ben al een paar dagen aan een klooien met het ding, maar wat ik ook doe, ik krijg het testprogram niet uit als ik speel. Prachtige samples worden dan gelayered met die stomme piep. Heel vervelend. Ook als ik 'm op een ander midi-kanaal zet, program changes toepas. Enig idee?

dat test program staat altijd op program nummer 1, je kan hem verwijderen maar als je dan je sampler uit en aan zet, staat het test program er automatisch weer in op nummer1, dit wordt vanuit het os geladen

dus als jij een drumkit laad en je geeft die drumkit hetzelfde program nummer als het testprogram namelijk 1 dan doet je testprogram altijd mee

geef de programs die je wilt gebruiken dus een ander nummer als het test program dus bijv drumkit program nummer 2 vocals program nummer 2

dan zet je de sampler ook op program 2 zodat hij alleen de programs pakt die jij 2 genummert hebt.
eigenlijk heel simpel, dit is ook de manier om multiprograms te draaien, staat ook in je handleiding ik geloof onder multi programs

je kan ook je os van de sampler op een diskette wegschrijven zonder de testkit en als je die diskette erin laat zitten start hij altijd van die diskette op en niet van het interne os met testkit

Klinkt alsof je hem in single mode hebt staan ipv multi mode... Dan gaat het verhaal van anoniempje overigens nog steeds op hoor, maar de kans dat je in multi mode na het opstarten 2 programs met hetzelfde midikanaal hebt is stukken kleiner.

Eeeh, ik zie nu dat anoniempje dat eigenlijk ook al zegt... laat maar, ik ga wel slapen :P

Ik denk dat ik eruit ben na vele uurtjes gepuzzel.... Volgens mij is er een compatibiliteitsprobleem van de s3000xl met AKAI sample cd's van eerdere versies. Als ik van een oude CD een volledig VOLUME laad, gaat het mis. Maar als ik slechts een programma laad, ben ik van het test programma af.

Het is wel vreemd dat niemand het probleem kent op synthforum, maar ook niet op andere internetfora. Misschien doe ik nog steeds iets doms of zo...

is lang geleden dak em nog es heb geboot maar als ik me goed herinner
maar zie antwoord 1&2

kan je ook gewoon het volume van het testprogramma op 0 zetten.
maar das wel nen echt dirty workaround.

Origineel geplaatst door Laandodeman
Ik denk dat ik eruit ben na vele uurtjes gepuzzel.... Volgens mij is er een compatibiliteitsprobleem van de s3000xl met AKAI sample cd's van eerdere versies. Als ik van een oude CD een volledig VOLUME laad, gaat het mis. Maar als ik slechts een programma laad, ben ik van het test programma af.

Het is wel vreemd dat niemand het probleem kent op synthforum, maar ook niet op andere internetfora. Misschien doe ik nog steeds iets doms of zo...

een volledig volume laden gaat mis omdat dat volledige volume dan te groot is voor je akai geheugen die heeft maximaal 32 MB

op een sample cd kan zo uit m,n hoofd 700 mb staan

en wat betreft dat testprogram dat maakt niks uit als dat in het geheugen staat, gewoon een ander program nummer geven als de andere programs die je wilt gebruiken en je sampler gebruikt de testkit niet meer, kwestie van actief en niet passief lezen :D

Nou, ik blijkbaar toch wel een heel raar probleem, want de dingen die jullie hebben aangeraden heb ik allemaal geprobeerd, inclusief het programma nummer wijzigen en het volume omlaag brengen van het test program. Ook de hoeveelheid geheugen van het volume maakt niet uit. Inmiddels heb ik een volume aangemaakt met twee programma's erin, die weinig geheugen vragen, en toch ook nu nog, als ik dit volume laad vanuit de ZIP drive, hou ik het zelfde probleem. Wat ik nu doe is het gehele geheugen clearen als ik een volume laad, en dan ben ik van het gedonder af. Maar het blijft een mysterie.

Back