Mackie Control Vraag

Marrone

Stamgast
Beste mensen,

Kan iemand mij helpen?? Ik heb een vraag over de Mackie Control. Ik heb in de studio met een Mackie DXB digital console gewerkt die exact dezelfde faders heeft als de Mackie Control.(Penny & Glides) Alleen als je op deze console de knop control indrukt en de touch sensitive fader aanraakt springt hij vanzelf naar Unity Gain. Mijn vraag is doet de Mackie Control dit ook??Kan dit nergens vinden. Bij voorbaat dank!!

die DXB is vet, jammer dat hij de hele tijd crasht :) o en dat HUI gebeuren ervan werkt ook nooit. heb je al een apple + logic? :o:

Was even zoeken maar Unity Gain gaat via toetscombinatie Shift-Select(fader) op de Mackie Control.

SAE ownt?? haha Thoraval ben jij Jasper of Jelle?? Zo ja nee nog geen Apple + Logic maar ben wel aan overwegen. Heb net iemand gesproken die bij Apple werkt en die komt net uit Amerika en zegt dat als ik een Apple wil ik beter even kan wachten omdat er binnenkort een Apple Quad Intell uitkomt!!! Met vele extras. Dus zowieso nog even wachten...

quads? nais... degene zonder 01x ben ik dus =] damn ik wil dr nu trouwens wel 1

Die shift select fader werkt niet op de Mackie Control. Dat automatisch op Unity gain werkt ongeacht welke sequencer je gebruikt toch? Zo raar kan in de Mackie manual ook niks terug vinden wat dit betreft. Kan dit wel op de Mackie Control?

Knopje shift (ingedrukt houden) en knopje select werkt hier wel hoor. Fader springt naar 0dB.

Werkt dit ook met een oude Mackie Control die geupgrade is naar Mackie Control Universal?? En werkt dit ook onder Nuendo of maakt dit niks uit.

Oei, weet ik niet. Ik heb zelf de universal (van fabriek af) uitvoering. Misschien dat het wat uitmaakt in welke mode de Mackie staat. Bij mij staat hij in "Emagic" mode. Het staat vermeld in de Logic Control handleiding versie 1.0 dat shift-select de unity-gain setting activeert. Maar als je niet met Logic werkt maar met bv. Nuendo kan de implementatie afhangen van Steinberg.

Beste bronswerk,

Ik denk er over na om over te stappen op Logic, maar ik vraag me af of de mackie Control net zo fijn en geintegreerd werkt met logic als met nuendo. Met nuendo vind ik hem namelijk super! Met logic ook?

Maak je daarover geen zorgen. De integratie is perfect, vind ik althans. Vergeet niet dat de Mackie Control een voortvloeisel is van de wat oudere Logic Control waarbij Mackie en Emagic samen de Logic Control hebben ontwikkeld. Al het gewone mixerwerk is te doen met visuele feedback, editen van VST(i) en Logic's eigen plugins via de Mackie behoort ook tot de mogelijkheden. Oproepen van screensets etc. En Logic is gewoon een dijk van een programma. De midi mogelijkheden van Logic zijn ijzersterk en was/is voor mij een livesaver in allerlei soorten situaties. Jammer dat de PC versie gestopt is, maar ik vertik het om over te stappen naar Cubase of Mac. De nieuwere generatie plugins zal ik te zijner tijd niet meer kunnen volgen. Maar ik gebruik de laatste tijd toch alleen maar meer en meer hardware, in tegenstelling wat de trend is de laatste tijd.

Als ik overstap moet ik inderdaad naar Apple. Ik twijfel hier al best lang over. Heb tot nu toe alleen een PC gehad. Soms denk ik kwestie van wennen en de meeste professionele studios werken allemaal met apple en daar moet ook een reden voor zijn toch? Trouwens met wat voor outboard gear werk jij?

Back