[eigen tracks] Uit je dak op eigen track?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Hebben jullie dat weleens, dat je bezig bent met een track, en dat het dan gewoon zo lekker klinkt dat je staat te springen in je eigen studio?

Had zoiets gisteren avond. Had nog 20 minuutjes over en "on da fly" nog even wat sequecensen. Wat accoorden ingespeelt, effectje erover. Klonk (in mijn eigen bescheiden mening) erg lekker! Had nog wat beats liggen, die eronder, en gaan! :walker: :dj: :biertje:

De buren vonden het waarschijnlijk ook erg goed want na een tijdje begonnen ze de beat me te beuken op de muur.

Greetz,

Yawgmoth

Re: [eigen tracks] Uit je dak op eigen track?

Origineel geplaatst door Yawgmoth

De buren vonden het waarschijnlijk ook erg goed want na een tijdje begonnen ze de beat me te beuken op de muur.

Greetz,

Yawgmoth

We zullen eens een fan clubje gaan oprichten ! ;)

Tja als je zelf niet mee staat te springen op je groove dan kan het geen goed teken zijn. Ik kan me iig niet voorstellen dat iemand stil zit op z'n stoeltje zonder een knikje van ze hoofd op maat... Dat zou ik echt freaky vinden.

Ik moet zowieso een beetje meewobbelen op de beat anders ben ik erg slecht met m'n timing bij het inspelen.

Re: [eigen tracks] Uit je dak op eigen track?

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Hebben jullie dat weleens, dat je bezig bent met een track, en dat het dan gewoon zo lekker klinkt dat je staat te springen in je eigen studio?

heb ik altijd, anders stop ik ermee.
nou is mijn muziek doorgaans niet erg 'springbaar', maar het komt wel neer op hetzelfde gevoel natuurlijk.

ik luister trouwens ook schaamteloos vaak naar mijn eigen muziek... jullie hopelijk ook :o:

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Nu ben ik wel erg benieuwd naar die groove die je even "on da fly" gemaakt hebt!

Eind oktober zet ik weer een comp in m'n studio en zal eens wat opnemen.

Greetz,

Yawgmoth

Re: Re: [eigen tracks] Uit je dak op eigen track?

Re: Re: [eigen tracks] Uit je dak op eigen track?

Origineel geplaatst door cyan_circle
ik luister trouwens ook schaamteloos vaak naar mijn eigen muziek... jullie hopelijk ook :o:

Als ik niet naar m'n muziek luister, luisterd niemand ernaar. Ik heb dus geen keuze... :duivels:

zo ie zo probeer ik altijd ff erop te dansen, nou hm..dansen, iets wat er moet lijken. gewoon ff kijken of dat je er lekker op los kan gaan.

als ik trance aan t maken ben dan vind ik t niet erg als t niet echt dansbaar is, maar bijv. hardhouse, techno enz, vind ik dat er gewoon een lekker ritme in moet zitten, een dansbaar ritme.

ken ook iemand die in z'n studio van die enorme klepper speakers, woofers etc heeft staan. tzelfde geluid als wat je in een disotheek kan verwachten.
kheb niet altijd de mogelijkheid om me nummers daarop te beluisteren, maar als ik de kans heb, doe ik dat altijd. s zo vet.
dat kan ik echt aanraden

haha ik sta zelf inderdaad ook wel eens (lees altijd wel op n bepaald punt tijdens productie) loos te gaan terwijl ik een beat bouw. En dan laat ik m loopen en dan trek ik een beetje aan schuiven, en zo amuseer ik me dan, al hevig jaknikkend tot en met springend :D

gelukkig ben ik niet alleen...en luister idd ook redelijk vaak naar eigen spul

Ik heb ook soms als ik een track aan het bouwen ben, dat mijn vriendin even komt luisteren en dan zegt ze zoiets van : Dat eerste stukje vind ik niet tof, dat klinkt niet. En dan zeg ik iets van : “Ach, jij hebt er toch geen verstand van!”
En de seconde dat mijn vriendin weg is snel het eerste stukje veranderen! ;)
LOL! Hahaha!

Origineel geplaatst door DJ41
Ik heb ook soms als ik een track aan het bouwen ben, dat mijn vriendin even komt luisteren en dan zegt ze zoiets van : Dat eerste stukje vind ik niet tof, dat klinkt niet. En dan zeg ik iets van : “Ach, jij hebt er toch geen verstand van!”
En de seconde dat mijn vriendin weg is snel het eerste stukje veranderen! ;)
LOL! Hahaha!

Hahahahh you're evil!

Ikzelf knip altijd hevig mee met mijn muziek. Ik kan eigenljik niet anders.

En heel soms als een synth lijntje die ik net heb toegevoegd echt lekker klinkt sta ik idd ook mee te springen!

Dat is IMO het geweldige van deze hobby :)

Je gaat toch niet iets maken wat je zelf niet mooi vindt?

Als ik iets niet lekker vind klinken dan maak ik het ook niet af. Begin ik weer aan iets nieuws. Want het is mij nog nooit gelukt om zoiets dan toch nog tot een redelijk eindresultaat te brengen.

Back