nord stage voor 1750 bij cash converters amsterdam

Die reactie dan van crashconverters, "Ja, je laat je fiets ook niet zonder slot buiten staan".
Mafkees, alsof je toestemming geeft aan een junk om je spullen te jatten, eigenlijk moeten we ff langsgaan en alles meenemen daar wat niet vastgeketend en op slot staat, ik bedoel maar, de voordeur van crashconv. staat toch ook gewoon open?

Ik heb ook een schurfthekel aan CashConverters.. En nu helemaal.. Ik denk dat ik het er niet bij zou laten zitten.. Terugkopen? Ja my ass.

sorry, maar het verhaal rammelt.

er is aangifte gedaan, de politie heeft de nord gehad (?) er beslag op gelegd (?) of justitie ? dat is dan aan de hand van de aangifte gedaan, zou ik denken, het kan nooit zo zijn dat daarover nu al een besluit genomen is.
er is een verschil tussen justitie en politie. politie heb je meer last dan gemak van, soms.
en je omver laten lullen door cash converters moet je zeker niet doen.
ik word steeds nieuwsgieriger.

op die site van cc staat dat er garantie is op hun spullen.

Dit omvat m.i. ook het eigendomsrecht. Als blijkt dat het een gestolen goed betreft, is deze garantie in het nadeel van cc.

Wat betreft de "goede trouw": dit geldt tussen particulieren (weerlegbaar vermoeden) en geldt niet voor de professionele verkoper.

Het betalen van de helft is nonsens, want dan zou men zeggen dat cc. maar "half" te goeder trouw was.

ef

Als het mijn Nord stage was die was gestolen ging ie mee naar huis zonder te betalen, per direct en zonder discussie van mijn kant.

CC aanklagen.
dit is gewoon heling. gebeurt heel vaak. was jaren terug bij CC den haag, toen ik wegging was mijn fiets voor de deur gejat. stond hij een paar maanden later in de winkel te koop. ik kon natuurlijk niets bewijzen, met een 2e hands fiets :( :( :(

Origineel geplaatst door Thoraval
niemand heeft hem in de tussentijd gehad. Hij is op een woensdag gestolen, donderdag aangifte gedaan en maandag of dinsdag lag hij volgens mij al bij CashConverters.

Justitie had er beslag op gelegd vandaar dat hij bijna 2 weken in de winkel heeft gelegen. Er mocht niets mee gebeuren. Vandaag werd het beslag opgeheven en mocht de orginele eigenaar hem voor de helft van de prijs die CashConverters ervoor betaalde terugkopen, van CashConverters zelf dus!

En ja CashConverters had identiteits bewijs kopie. Wat daar verder precies mee gebeurt is nog onduidelijk.

Ik ben geen jurist.. maar het is inderdaad Nederland en zaken kunnen soms erg krom liggen.

Voorbeeld.

Als ik bij jou inbreek en neem een laptop mee, ik wordt gepakt, het is volstrekt duidelijk dat die laptop niet aan mij toebehoort, en als ik besluit om geen afstand te doen van de door mij gestolen laptop, dan krijgt jij hem voorlopig niet terug.

Ik heb het idee dat CC probeert te redden wat er te redden valt en daarom de helft vraagt, puur bangmakerij.

Als het juridische pad bewandeld zal worden, dan zal de stage gewoon terug naar de gedupeerde gaan. Maar ik kan het fout hebben, ben geen jurist. Maar die stage.. die is van iemand op dit forum..?

Bericht door een moderator:
Offtopic opgeruimd.

Origineel geplaatst door Jazper
Ik ben geen jurist.. maar het is inderdaad Nederland en zaken kunnen soms erg krom liggen.

Voorbeeld.

Als ik bij jou inbreek en neem een laptop mee, ik wordt gepakt, het is volstrekt duidelijk dat die laptop niet aan mij toebehoort, en als ik besluit om geen afstand te doen van de door mij gestolen laptop, dan krijgt jij hem voorlopig niet terug.

Ik heb het idee dat CC probeert te redden wat er te redden valt en daarom de helft vraagt, puur bangmakerij.

Als het juridische pad bewandeld zal worden, dan zal de stage gewoon terug naar de gedupeerde gaan. Maar ik kan het fout hebben, ben geen jurist. Maar die stage.. die is van iemand op dit forum..?

Ben ook geen jurist en mijn ervaring is als volgt:

Als je als dief gepakt wordt en het is duidelijk dat de spullen gestolen zijn, heb je niet de keuze om wel of geen afstand te doen van je goederen hoor.

Als echter niet duidelijk is of degene die claimt de eigenaar te zijn, ook daadwerkelijk de rechtmatig eigenaar is, dan volgt er een onderzoek, en moet je wachten op je spullen.
Andere kant van het verhaal is weer... Als jij bv schade oploopt door het niet kunnen werken met je laptop omdat deze gestolen is, en je hem niet terugkrijgt van de politie, kan je hier weer een schadeclaim aanvastplakken. Deze kan je dan of op de dief, of op de politie verhalen (laatste is lastig geval, maar het kan) omdat zij jou schade toebrengen door je spullen vast te houden. (ervanuitgaand dat de eigenaar natuurlijk alle papieren heeft en kan aantonen dat de laptop 100% zeker van hem is)

Eerlijk gezegd is dit inderdaad een trieste manier van zaken doen. Recht en gerechtigheid zijn 2 verschillende dingen in dit land. De zelfstandig ondernemer kan hard genaaid worden in deze cultuur door kwaadwillende mensen! Uiteindelijk ben ik het dan ook het meeste eens met Ralphvanzeel. Geen discussie, dat ding gaat gewoon mee. Veel bedrijven/zaken spelen in op het gevoel van een klant/gedupeerde. Wetend dat veel mensen beleefd blijven en over zich heen laten lopen. NIET laten gebeuren mensen!! en idd een rechtsbijstandverzekering kan soms erg leuk zijn.

[frustratie mode]
ander sneaky voorbeeldje: bepaalde telecomaanbieders die bv. een datum prikken om te incasseren (abbonementskosten/belkosten) net voordat je salaris gestort word. 17e van de maand ofzo. Als dit niet de 1e keer geincasserd kan worden hangen hier Totaal € 40,- adminstratiekosen en heraansluitkosten aanvast, op een rekening van bv € 21,-.
Pure diefstal noem ik dit. Waarom?? Omdat deze bedrijven weten dat dit een cruciale datum is voor veel mensen en hierop zinspelen naar mijn mening. Heb hierover een lang gesprek gehad met de klantenservice en ze geven het nog gewoon toe ook !!!

Natuurlijk... dit staat keurig in de algemene voorwaarden en je weet waar je aan begint, maar toch... typisch gevalletje van over de rug van anderen aan je geld komen imho. [/frustratie mode]

Laatst gewijzigd:
haha GeeEs laat ik dat verhaal van telefoonaanbieders net zelf hebben meegemaakt gvd :/ Heb ik interim justitia achter me aan omdat ik destijds geen geld op mijn rekening had. Let wel: Tele2 (mijn telefoon aanbieder) probeerde 1 dag voordat mijn salaris werd gestort te incasseren... zucht

Leo,

helaas weet ik alle feiten niet precies. Wat ik wel weet is dat de stage nooit de winkel uit is geweest. Ik zal het stukje wat op de site van at5 stond even plakken:

" Jazzmuzikant/componist Michiel Borstlap heeft zijn gestolen keyboard terug moeten kopen. Het instrument werd drie weken geleden uit zijn auto gestolen.
Een paar dagen later vond Borstlap het keyboard in de vitrine van een tweedehands winkel op de Amstelveenseweg, maar hij kreeg het niet mee. Justitie liet er uit belang voor het onderzoek beslag op leggen, waardoor het instrument de zaak niet mocht verlaten.
Donderdag werd het instrument vrijgegeven en mocht Borstlap zijn eigen keyboard terugkopen. Hij moest er 300 euro voor neertellen, de helft van wat Cash Converters ervoor betaalde. "

Het is een beetje een krom artikel omdat het zo kort is zijn er wat dingen weggelaten of veranderd maar het verhaalt over justitie lijkt me wel duidelijk... IK snap ook echt niet waarom hij hem niet gewoon terug kreeg. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat hij neit op de procedure heeft willen wachten omdat hij de stage nodig had voor een gig de volgende dag.

dat klinkt als een omverpraat verhaal door CC, zeer bedenkelijk.

een aankoop van 600 op een instrument van 3000 is trouwens erg laag. CC had kunnen vermoeden dat het apparaat van diefstal afkomstig was. dat lijkt me duidelijk schuldheling.
wat een teringlijers daar. maar eht blijft vaag: bedslagleggen, vrijgeven (aan wie dan??!!) en op basis waarvan.
je vriend heeft echt ten onrechte CC betaald en hij zou er alsnog werk van moeten maken, via rechtsbijstand of rechtswinkel of desnoods een advocaat.

Pff Crash converters betaald 600 euro voor een Nord stage ? Als de verkoper hier accoord mee is gegaan kan je er bijna zeker van zijn dat het gestolen waar betreft --> Heling lijkt me zo.

Origineel geplaatst door richard2000
Het is helemaal niet zo vreemd dat CC maar 600 euro geeft voor die Nord, ze hopen toch dat je het niet retour haalt zodat CC het met vette winst weer kan verkopen.

nee, maar het is wel vreemd dat een verkoper een apparaat van 3000 voor 600 zou verkopen, daar zit een luchtje aan en dat zou CC aanleiding moeten geven eea nader te onderzoeken, of gewoon niet te doen/ te melden.
ze kunnen duidelijk vermoeden dat het hier om diefstal gaat, dus schuldheling.

Natuurlijk probereerd stash converters zo min mogelijk te betalen.

Maar als ik een Nord stage voor 600 euro koop en later komt de politie langs omdat ie gestolen blijkt te zijn zegt de politie ook dat ik had kunnen weten dat de kans miniem is dat ik voor zo weinig geld een legale Stage kan kopen.

Dat is niet helemaal waar, als iemand bij CC komt met een Nord met de bedoeling die later weer retour te nemen is het normaal dat ie dan bv 600 euro vraagt omdat ie later de Nord wil terug halen en misschien niet meer dan 600 nodig heeft.
Je kan er dan wel het maximale voor vragen, maar dat geld moet je dan ook weer hebben om hem terug te halen, CC is niet meer dan een commerciele lommert of Ome Jan.

Niet dat ik CC wil ophemelen ofzo, maar zo werkt het wel.

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Als het mijn Nord stage was die was gestolen ging ie mee naar huis zonder te betalen, per direct en zonder discussie van mijn kant.

Zeker weten.... !!!!!

Sucks dit. Die site van hun. hahahaha, webstore, dat is gewoon e-bay.
"WAT NIET MEEKRIJGEN? ZAL IK VIA DIE GEVEL MIJN AUTO PARKEREN?"

:maffia:

Origineel geplaatst door Mostatic
Sucks dit. Die site van hun. hahahaha, webstore, dat is gewoon e-bay.
"WAT NIET MEEKRIJGEN? ZAL IK VIA DIE GEVEL MIJN AUTO PARKEREN?"

:maffia:

die auto blijft mooi staan maar 1 vinger en ze kunnen het echt vergeten dat hun mooie winkel mooi blijft ..
dan ga ik ook voor het nieuws ook .. gewoon met de hand de hele toko slopen ! als een olifant in een porcelijnwinkel !

mooi dat ze volgende keer beter opletten wat ze inkopen .. iemand die zo'n duur en nieuw apparaat brengt moet eerst maar aantonen dat ie de eigenaar is .. zolang dat niet het geval is .. laat cashconverters te goede trouw zich in me een eventuele crimineel ..

niet mijn pakkie maar hun pakkie aan .. en dat gaat ze echt niet in de koude kleren zitten !

Back