2 beeldschermen?

moet je wel ff kijken of je videokaart de resolutie van een breedbeeld scherm ondersteunt. Ik was daar ook naar aan het kijken, maar heb een wat oudere videokaart die de breedbeeldresolutie domweg niet ondersteunde...

Het is natuurlijk geen geld voor zo'n 22'' scherm, maar persoonlijk zou ik zo'n groot scherm alleen kopen als er DVI opzit.
Dan herkent je pc namelijk gelijk de resolutie van het scherm en ben je van alle iresolutie perikelen verlost.
Tevens heb je met DVI geen last van vage plekken op je scherm, die op -niet alle, maar wel veel- grotere schermen zonder DVI voorkomen.

Heb de DELL 24" (tweede versie) en ben niets dan positief hierover. Heb vroeger ook met 2 schermen gewerkt, maar vind dit persoonlijk een stuk relaxer werken.

Origineel geplaatst door Hazes
moet je wel ff kijken of je videokaart de resolutie van een breedbeeld scherm ondersteunt. Ik was daar ook naar aan het kijken, maar heb een wat oudere videokaart die de breedbeeldresolutie domweg niet ondersteunde...

Nieuwe kaartjes zijn ook zo duur niet meer tegenwoordig vind ik. M'n asus kaartje was 40e.

Lijkt me wel heerlijk werken met 22'' (of meer) beeldscherm !!
@Niel: Welke resolutie heb je ingesteld op je scherm ?

Origineel geplaatst door Niel
Ik zat ook te denken aan 2 schermen maar heb gisteren een 22" TFT breedbeeld gekocht voor 269 excl. bij office center, liever dat dan 2 losse schermen.

Daar heb ik ook gekocht, maar dan 2 st.

Origineel geplaatst door karstieman
Ja die bestaan. Maar meestal in de vorm van een klein connector-blokje. (DVI - DSUB connector)
ATI%20DVI-DSUB%202.jpg

Bij de meeste videokaarten met DVI-uitgangen krijg je dit blokje er bij.

Die heb ik er van Asus volgens mij niet bijgekregen, zal eens zien of ze hem bij mediamarkt hebben.

Ik werk nu met 2x 17 Inch schermen.
Seq: Cubase.
Waar ik mezelf op betrap is dat ik alleen eigen me mixer op mijn rechterscherm zet,
en al het overige altijd naar me linker sleep. Omdat
1 , op 1 scherm staat me Sequencer,
en op scherm 2 dus me mixer.
2. Je blijft toch altijd een gefocused op 1 scherm, en eigenlijk diegene die het meest
recht voor je staat.
3. Nekgedraai.

Maar bij 2 schermen past de VST plugins of overig spul er niet bij. Het blijft een gesleep , geklik, en gedoe.
Omdat je ook continu andere vst's blijft oproepen, dan weer ff effects, dan weer ff een audio sample inladen,
dan weer ff timestrechen, dan staat die weer lniks, dan weer rechts op je scherm. Dan staat in het hoekje
rechtsboven. Dan staat de Compressor weer links, dan verschuif je die weer want je moet die vst daar achter
hebben, and so on and so on.
Dus ik denk er sterk over na om voor een 24 inch tft te gaan.
Toch even strakker, en waarbij je ook nog genoeg ruimte heb.
En alles recht voor je, en niet de :kont: van Hanz voor je neus.
En het steeds weer op verschillende plekken pop-uppen van shit ben je dan ook vanaf.

Probeer ook altijd organisatorisch te werk te gaan. Group Channels en Folders maken
ect (kleurtjes), bespaart je ook een hoop geerger en geklik en gescroll.

Het staat wel mans hoor meerdere (2) schermen, maar functioneel... zeker niet meer als
een 24 inch breedbeeld. Dus of , 2x 17 inch, of een 24 inch.

Zo post ik ook weer is wat.

:mega:

kan me wel in je post vinden. als die prijsdalingen nog ff lekker zo doorzet koop je straks een 24" voor 250 over een half jaar hopelijk... zie ze nu al voor 330 euro gaan van goede merken :)

en dan lekker aso 2 24" naast elkaar zetten :mega:

Ik heb 2 x 22 Inch Samsung staan....echt ideaal....1 groot scherm kan ook maar ik vind de mogelijkheid om je mixer enzo dedicated op een 2e scherm te zetten toch wle erg ideaal. Het brengt echt overzicht in je setup.

En bovendien zijn goede echt grote schermen (30 Inch) gewoon nog erg prijzig. Als je ziet dat je voor 2 x 22 Inch (effectief 44 Inch) 2 x 250euro = 500 euro kwijt bent en voor een 30 Incher toch al knap over de 1000 euro zit is een dualscreen setup prijstechnisch toch wel een stuk interessanter. Zelfs een enkele goede 24 Incher is vaak al duurder dan 2 22 Inch schermen.

2x 19" CRT.
2 bakbeesten bij elkaar dus.............:erm:

Hoop ze spoedig te kunnen vervangen door 2x 17" TFT of groter }:|

Origineel geplaatst door karstieman
Lijkt me wel heerlijk werken met 22'' (of meer) beeldscherm !!
@Niel: Welke resolutie heb je ingesteld op je scherm ?

Dat wil ik ook wel graag weten. Heb gister bij Norrod een 22" widescreen gehaald voor 249, incl BTW. Resolutie zit ik nu mee te kloten, me scherm wordt enigszins uitgerekt om t breedbeeld te vullen.

Mochten andere leden interresse hebben: dit geld nog tot komende maandag, www.norrod.nl. Kijk bij Octigen schermen.

breedbeeld (TFT's) hebben maar 1 goede resolutie en das de native resolutie(zie de handleiding)

als je beeldschermkaart dat niet aankan moet je:
a) nieuwe drivers proberen
b) neuwe kaart proberen

Origineel geplaatst door BrayneWave
Hoop ze spoedig te kunnen vervangen door 2x 17" TFT of groter }:|

19"is al bijna net zo goedkoop als 17", ik zou dus minimaal voor de 19" gaan.

Ik heb zelf 2x 17" TFT. Onlangs ging er 1 kapot en stond ik voor de keuze. Heb toch maar een 17" aangeschaft omdat het andere scherm het nog gewoon goed doet. Dat is wel een nadeel van 2 schermen dus (of voordeel, tis maar hoe je het bekijkt :D ).

Ik gebruik momenteel een 17inch normaal en een 19inch breedbeeld naast elkaar (tft's). Ondanks dat ze net niet goed aansluiten vind ik het heerlijk.
Ik zit vele uren achter mijn pc voor muziek, fotobewerking en andere zaken. Het betaald zich zeker terug!

Nu nog een tv kaart erbij in, en je kan op 1 scherm tv kijken. Dan nog een bed en een koffiezetapparaat. En de rest van mijn huis kan ik gaan verhuren?!

Hier ook 2 keer 17", en kan het iedereen aanraden die regelmatig achter z'n pc zit.
Had ook liever 2 keer 19" gehad, aangezien ze even duur zijn, maar zoals eerder genoemt, aantal pixels blijven hetzelfde, dus ik vind het prima zo. Of iemand moet zo gek zijn mijn 2 dell beeldschermen te kopen voor de prijs waar ik 2 goede 19" voor kan kopen:D

Origineel geplaatst door rvooh
breedbeeld (TFT's) hebben maar 1 goede resolutie en das de native resolutie(zie de handleiding)

als je beeldschermkaart dat niet aankan moet je:
a) nieuwe drivers proberen
b) neuwe kaart proberen

T gaat (in mijn geval) om de resolutie in windows, dus niet op het scherm zelf. Ben er inmiddels achter dat je een resolutie in 16:9 moet hebben, terwijl een vierkant scherm 4:3 is.

Back