2 beeldschermen?

24 inch Samsung + 2 x 15 inch Sony (L&R) Samsung is Zwart...zijn 460 euro..Niet veel geld. erg strak design. 2 X 24" naast elkaar werkt niet voor mij. Mn speakers staan dan echt te ver uit elkaar. 1 x 24 is voor mij ook meer dan genoeg, helemaal met de 2 kleinere schermpjes voor plugs etc.

1) Weet iemand of er DVI -> VGA kabels zijn? Veel kwalititeit verslies? Quanta costa?
2) DVI kaartje erin zetten (desktop) duur grapje? ( geen video/foto/games doeleinde)

Origineel geplaatst door arnomusicman
Ik zou voor 2 schermen gaan.

Zelf heb ik 2x17". Daar krijg je veel meer op als op 1 19" of 21".

Inmiddels heb ik de buizenbakken ingeruild voor 2x19" TFT breedbeeld. Ideaal!
Breedbeeld is met Cubase veel fijner als gewoon 19" (heb ik ook geprobeerd).
Resolutie-instelling op de breedbeeld is optimaal ingesteld. Iets van 900x1440 ofzo. Eindelijk lekker veel van mijn mixer op het scherm. Nu gaan sparen voor een triple head Matrox! 1 scherm recording grid, 1 mixer, 1 plugins en andere venstertjes. Dat wordt het helemaal!8)

voor mij was de switch terug omdat ik met twee breedbeeld schermen een gigantisch panorama idee kreeg. veel te weinig hoogte en veel teveel breedte. in verhouding dus. zou als ik nog een keer moest kiezen voor een gigantisch normaal verhouding scherm gaan :eureka:

verder ben ik van mening dat de meeste sneltoetsen en handigheidjes op de pc bedoeld zijn voor op één scherm, soms is t sneller switchen is met alt-tab dan dat je je hoofd 15graden kan draaien. daarnaast probeer ik me wat meer op hardware te focussen en daar heb ik geen, en zeker geen twee beeldschermen voor nodig.

al met al werd de keuze getriggerd door een andere computer die ook een nieuw scherm kon gebruiken.

(en dus heb ik een 17"en 19"philips crt over voor de liefhebber)

ik heb ook gewerkt met:
hardware synths > audio interface > software fx > software recording > software mix

toen was een extra schermpje met mixerwindow wel erg makkelijk :)

Om dit nog even te beantwoorden:
Origineel geplaatst door boeklanoei
1) Weet iemand of er DVI -> VGA kabels zijn? Veel kwalititeit verslies? Quanta costa?
Nee, geen kabels. Wel adapterblokjes :). De kosten zijn vaak niks - waarom? Je krijgt ze bij een videokaart met DVI-aansluiting erbij. Kwaliteitsverlies - ik vond overstappen naar DVI toch net wat prettiger kijken, zelf, maar het verschil is niet radicaal.

2) DVI kaartje erin zetten (desktop) duur grapje? ( geen video/foto/games doeleinde)
Ik heb zelf een passief gekoelde Geforce 8600 van Gigabyte. Duur? Neu, vond ik niet; goedkopere kaarten hebben brakkere koeling (en zo'n lelijk klein ventilatortje waar me de zin van overgaat; stilte! Deze doet het wel heel aardig met Half-Life 2, Portal en Team Fortress 2 :).

http://tweakers.net/pricewatch/154947/gigabyte-geforce-8600-gt-256mb-ddr3-(pci-e-2x-dvi-i-dl-passief)-gv-nx86t256d.html

Ik wil 2 tft monitoren gaan kopen voor mijn DAW, maar ik vroeg me af of mijn videokaart problemen gaat krijgen als ik twee tft's op hoge resolutie aansluit. Ik heb er een AGP Geforce ti4600 inzitten met 128mb geheugen. De pc zelf heeft 1gb Ram en een amd sempron2800+ processor. Ik gebruik voornamelijk cubase.

Weet iemand of mijn videokaart een bottleneck gaat vormen in de beeldverwerking als ik twee tft's (22") aan ga sluiten? Ik weet helemaal niet hoeveel cubase vraagt van een videokaart.

(oja, ik werk met windows xp, sp2)

Van 2 x 17" CRT naar 1 x 19" TFT naar 1 x 22" TFT gegaan hierzo :)...

Graag had ik twee dezelfde 19" TFT's gehad, maar toen bleek dat die vierkante dozekes bijna zo duur uitvallen als hun breedbeeld counterpart (€ 200 / 19" vierkant), heb ik dat idee laten varen. Ik ging ervanuit dat die geen drol meer kostten, maar daar hadden ze in de winkel een (wazige) uitleg voor: ze krijgen meer breedbeelds uit een 'blad' gesneden dan gewone (vierkante) schermen, vandaar de lagere productiekosten.

Heb nu een nieuwe Samsung 22" gescoord voor € 270 :L. (vooral de mixer is zeer handig, > 16 kanalen)
De kleur en scherpte is wel effe wennen, maar 'k moet 'm nog op DVI aansluiten (misschien dat dat verschil maakt), aangezien m'n kabelgat maar net groot genoeg is voor een VGA-stekker :D.

De 19" TFT die ik over heb ga'k de voet vanaf nemen en onder de breedbeeld inbouwen in m'n studiotafel :).

Ga vanaf dit weekend over van 1x 17" naar 2x 22" , nieuwe pc met nieuwe videokaart 2x DVI.

Had me een beetje verkeken op de totale breedte , komt neer op bijna 1,20 meter:D

Als je van plan bent voor Samsung te gaan, moet je eens vragen of ze nog oude reeks modellen hebben..

In de winkel zeiden ze dat de nieuwe reeks enkel een designverschil heeft onderaan bij de knopjes, maar dat de prijs wel omhoog gegaan is (weet niet of het waar is, ik vermeld het maar even).

Ik heb dezelfde beeldschermen op het oog. Ga ze waarschijnlijk vanavond halen :D

Dat is nou nog eens een interessant statement.
En dan nu mijn vraag: Waarom Roel?
Ik ben razend benieuwd!

Voor mij geldt bijna hetzelfde. Ik heb een tijdje met 19" en 17" CRT gezeten. Op zich geen probleem als je mixer en sequencer op verschillende monitors zet, dan merk je het verschil in resolutie niet heel erg. Wat ik wel vervelend vond is om steeds met je hoofd heen en weer te bewegen. Ik heb de schermpjes dan liever achter elkaar staan aangezien ik toch maar met 1 ding tegelijk bezig ben.
- sounddesign met apparaatje en mixer
- sequencer / automation etc.

Nu weer op 1x 19" CRT, binnenkort een 22" of 24" tft ervoor in de plaats :biertje:

Bedoel je die Chimei cmv223d?

Ik heb ze nog niet aangesloten maar ze zien er fraai uit.

Ik had ze overigens voor 173,- per stuk bij pc megastore in Bergen op Zoom.
Niets teveel voor een 22" wide met DVI aansluiting.

Die bedoel ik ja,

Ik kan ze kopen voor 190€/stuk. Nog steeds niet teveel. Ik ga ze vanavond ophalen, net gereserveerd! En dan heb ik bijna kamerbreed beeld, kan ik ín mijn DAW gaan zitten :D

Die 24" zijn tegenwoordig goed te betalen.
Maar let wel ff op dat je een goede helderheid hebt en een beetje handig resolutie. Dat is die paar euros extra dubbel en dwars waard.

de helderheid van die schermen die ik ga halen is 330cd/m^2, wat gemiddeld is als ik kijk naar de ander monitoren die aangeboden worden. Ik hoef er ook niet zonnebankbruin van te worden natuurlijk :D
Resolutie is 1680x1050, lijkt me ook wel voldoende.

Back