Goeie Drum-VST gevraagd

Origineel geplaatst door bikkel
Ik gebruik zelf voor de bekende drumbakken gewoon samples als het met de computer moet, en de Waldorf Attack voor de rest. Ik ben zelf geen goede VA VSTi tegen gekomen die een 808 of 909 goed nadoet, dus dan zijn samples de minst slechte optie.

Toen ik nog samples gebruikte knipte ik 909 loopjes in stukken, zodat je 4 of 5 samples van bv. de clap hebt, en die zette ik dan steeds in een andere volgorde zodat je toch een beetje dat levendige geluid krijgt.

Toen ik een 909 had, heb ik op dit forum welleens zo'n loopje geplaatst, met verschillende (overstuurde en normale) claps. Misschien als je heel lang zoekt, dat je die post nog kunt vinden...

O en Kat(pussy:D) ik maakte maar een geintje hoor, chill....

Goh, wat een verrassing dat deze thread deze kant op is gegaan.

De topicstarter vraagt om een software drumcomputer....misschien is het handig dat we daar dan met z'n allen op ingaan i.p.v. de miljoenste hardware vs software thread te maken.

Het is ongeveer hetzelfde als op de vraag "welk autootje onder de 1000 euro koop ik het beste?" antwoorden dat een BMW M5 beter rijd..... nee joh? echt waar?

:stupid

m.a.w. mag het een keertje ontopic? Zeg dan tenminste dat het het beste is om samples te gebruiken in plaats van elke VSTI afzeiken.

als je echt drumsynthese zoekt dan zou ik misschien wel voor de dr-008 gaan.
je kan hem trouwens ook als sampler gebruiken. en er zit zelfs een mini sequencer in.
voor acoustische geef ik kat yidaki gelijk dat je voor drumkit from hell moet gaan.

tegenwoordig gebruik ik absynth om mijn drums te maken. en die layer ik dan ook
wel met bestaande snares en kicks. geeft leuke en eindeloos veel mogelijkheden.
hangt er een beetje van af hoeveel werk je er zelf in wilt steken. alles is bruikbaar.

Origineel geplaatst door isnieZot
als je echt drumsynthese zoekt dan zou ik misschien wel voor de dr-008 gaan.
je kan hem trouwens ook als sampler gebruiken. en er zit zelfs een mini sequencer in.
voor acoustische geef ik kat yidaki gelijk dat je voor drumkit from hell moet gaan.

tegenwoordig gebruik ik absynth om mijn drums te maken. en die layer ik dan ook
wel met bestaande snares en kicks. geeft leuke en eindeloos veel mogelijkheden.
hangt er een beetje van af hoeveel werk je er zelf in wilt steken. alles is bruikbaar.

Het is natuurlijk eigenlijk alleen maar nodig om een softsynth te gebruiken die redelijk flexibele filters en envelopes heeft, en natuurlijk een beetje kennis van drumsynthese om electronische drums te maken.

hallo

hallo

Origineel geplaatst door trash
Beter valt niet over te twisten.
Das smaak

Maar vst is vaak dun, schel, weinig laag, compressed, minder dynamisch, statisch, leeg.
Bij een tr bak bv, is dat net andersom.

Maar het is idd precies zo, waar je van houd.

Zou't niet leuk zijn moest Roland eens afkomen met een nieuwe TR- drummachine??

Re: hallo

Re: hallo

Origineel geplaatst door Faitman
Zou't niet leuk zijn moest Roland eens afkomen met een nieuwe TR- drummachine??

Denk niet dat ze dat zullen doen, of ze komen met een dsp groovebox iets, zoals ze al jaren doen.
De grote baas van Roland heeft een keer in een blad gezegd dat de TR machines nooit opnieuw uit komen, vanwege het niet aan kunnen komen van componenten en nog wat redenen.
Denk gewoon dat ze er geen geld in zien.

om weer on topic te gaan, voor een drum computer zou ik gaan voor de microtonic...

ik heb met veel vst gewerkt en dit apparaat staat mijlen boven alle andere drum synths uit als het gaat om de kicks.

kicks zijn het moeilijkst om die zo goed en warm mogelijk te krijgen in computer formaat.
de sound is warm en bol en de dynamiek is echt goed gedaan.

mega veel opties tot bass drums dus je kan er altijd een andere sound uit halen.
elke andere sound zoals een snare of hi hats kan je goed samplen of ergens downloaden maar goede bass drums zonder ruis en met een vette attack/dynamiek zijn mondjes maat te verkrijgen.

trust me met die prijs van de microtonic en het resultaat mag je je in je handen wrijven.

Origineel geplaatst door innerchild22
om weer on topic te gaan, voor een drum computer zou ik gaan voor de microtonic...

ik heb met veel vst gewerkt en dit apparaat staat mijlen boven alle andere drum synths uit als het gaat om de kicks.

kicks zijn het moeilijkst om die zo goed en warm mogelijk te krijgen in computer formaat.
de sound is warm en bol en de dynamiek is echt goed gedaan.

mega veel opties tot bass drums dus je kan er altijd een andere sound uit halen.
elke andere sound zoals een snare of hi hats kan je goed samplen of ergens downloaden maar goede bass drums zonder ruis en met een vette attack/dynamiek zijn mondjes maat te verkrijgen.

trust me met die prijs van de microtonic en het resultaat mag je je in je handen wrijven.

Lijkt me interessant, is daar een website van ?

Greets,

Fred.

yup : http://www.soniccharge.com/products

prijs is ongeveer 100 euro. voor die prijs vind je nergens zo een vette kick machine.

deze kast is voor alle muziek stromingen inclusief hardcore.
ik kan met eerlijkheid zeggen dat er geen 1 andere drumsynth zoveel verschillende hardcore kicks kan maken als deze synth.

daarom ben ik er ook zo blij mee. ik vertel geen onzin want ik heb kritiek uitgevonde :P

Ik gebruik Drumatic 2.2 er is ook een 3.0 die is iets anders. Beide zijn gratis!

http://www.e-phonic.com/

Als ik me niet vergis is de maker van de plugins een forum lid, de plugins zijn gemaakt met synthedit... normaal heb ik daar de schurft aan maar deze plugins zijn echt prima (dus ligt het blijkbaar niet aan synthedit maar aan de programeur...).

Druid

Origineel geplaatst door Faitman
Lijkt me interessant, is daar een website van ?

Greets,

Fred.

Wil niet vervelend doen maar de eerste reply (die toevallig door mijzelf is gedaan) gaat al over microtonic. Dus eerst even de thread doorlezen is misschien handig.

Bovendien kun je met elke synth hardcore of welke kicks dan ook maken....microtonic en andere drumsynths hebben de parameters zo geconfigureerd dat je er makkelijk drumgeluiden mee kunt maken, echter kun je deze geluiden op elke synthesizer die je wat vrijheid geven wat betreft routing van envelopes erg makkelijk namaken.

Ik vind microtonic ook een erg goed product, zeker voor het geld....maar vooral voor zaken als hi-hats kies ik toch meestal mijn Clavia G2. Die doet hi-hats en snares gewoon nog een stuk beter. Bassdrum zijn per definitie wat makkelijker te maken is mijn ervaring, zeker met een beetje layering. En in het specifiek hardcore kicks zijn gewoon weinig spannend om te maken.....zolang er maar een berg distortion/overdrive of welke harmonics toevoegende FX dan ook overheen stopt.

Denk dat de kracht van microtonic (net als bij de machinedrum) 'm voor een groot deel ook in de sequencer zit. Die is gewoon supersnel. Hopelijk krijgen we parameter locks in een komende update! :D

drumzz

drumzz

yup : http://www.soniccharge.com/products

prijs is ongeveer 100 euro. voor die prijs vind je nergens zo een vette kick machine.

valt dit niet te omzeilen cracken ofso; want ergens downloaden gaat wel maar je moet jezelf registreren
anders krijg je dehel tyd die "annoying "stem maybey you should consider ...blabla
- [kvindt 100.-eu voor vst tje best wat veel centen ,...]
[ok ik betaal nooit voor mp3/vst ensoo]

kijk drumatic is ook erg goed en gratis ...okdan piy:halleluja

Origineel geplaatst door Acidfever
Wil niet vervelend doen maar de eerste reply (die toevallig door mijzelf is gedaan) gaat al over microtonic. Dus eerst even de thread doorlezen is misschien handig.

Bovendien kun je met elke synth hardcore of welke kicks dan ook maken....microtonic en andere drumsynths hebben de parameters zo geconfigureerd dat je er makkelijk drumgeluiden mee kunt maken, echter kun je deze geluiden op elke synthesizer die je wat vrijheid geven wat betreft routing van envelopes erg makkelijk namaken.

Ik vind microtonic ook een erg goed product, zeker voor het geld....maar vooral voor zaken als hi-hats kies ik toch meestal mijn Clavia G2. Die doet hi-hats en snares gewoon nog een stuk beter. Bassdrum zijn per definitie wat makkelijker te maken is mijn ervaring, zeker met een beetje layering. En in het specifiek hardcore kicks zijn gewoon weinig spannend om te maken.....zolang er maar een berg distortion/overdrive of welke harmonics toevoegende FX dan ook overheen stopt.

Denk dat de kracht van microtonic (net als bij de machinedrum) 'm voor een groot deel ook in de sequencer zit. Die is gewoon supersnel. Hopelijk krijgen we parameter locks in een komende update! :D

ik wijs alleen op het punt dat de microtonic in mijn ervaring de bruutste kicks kan maken. dat heb ik qua dynamiek en stijlen van kicks nog geen 1 v synth op de pc zien na doen.

ik maak al 14 jaar hardcore op profesioneel gebied en heb veel platen uitgebracht en ik steek mijn beide handen in het vuur dat dit, na de 909, de beste kick machine is op het moment.

qua hats en claps kan je tig veel samples gebruiken maar de kicks zijn je watermerk van je track. vooral in hardcore. het lijkt allemaal zo simpel. je doet er een distortion op of je layered het een beetje. als je dit doet dan blijf je in de zelfde sfeer je kicks maken. ik maak al mijn kicks bijna zelf en ik gebruik veel meer technieken die mijn kicks speciaal maken. ik haal overal mijn kicks vandaan, uit bijna elke synth. vooral met een juno 1 en 2 kan je vette diepe kicks maken. ik heb toen dertijd een track gemaakt die morphte van een geluid naar melodie naar kick en weer terug.

met een aantal dingen ben ik het met je eens maar ik weet uit eigen ervaring dat kicks in hardcore je stempel is die je produkt uniek maakt.

ps en 100 euro voor een meesterlijk kick machine is een koopje. alles downloaden is wel zo makkelijk maar de makers verliezen daarop.

met een aantal dingen ben ik het met je eens maar ik weet uit eigen ervaring dat kicks in hardcore je stempel is die je produkt uniek maakt.
Ben ik met je eens en het bevestigd voor mij precies waarom ik niet van hardcore hou, maar dat terzijde.

ps en 100 euro voor een meesterlijk kick machine is een koopje. alles downloaden is wel zo makkelijk maar de makers verliezen daarop. [/B]

Ik heb microtonic in de beginperiode gekocht voor de prijsverhoging. 70 Dollar was het toen dacht ik...deze moet je inderdaad kopen! Sommige producten moet je gewon ondersteunen en dit is er 1 van.

Wat ik met mijn reaktie wilde voorkomen is dat microtonic opeens als de uber hardcore kick bassdrum machine wordt gezien omdat er toevallig een distortion knop op zit. Dat zou het product namelijk veel te weinig krediet geven naar mijn mening. Het is gewoon een hele leuke software drumcomputer met eigen sequencer welke goed genoeg klinkt om in elke muziekstijl te gebruiken. Ik vind deze plugin bijvoorbeeld beter klinken dan een machinedrum die toch minimaal een factor 10 duurder is (en ook wel wat meer features aan boord heeft).

Ik heb Microtonic even geprobeerd, en ik moet zeggen dat hij heel lekker losjes klinkt. Op 1 of andere manier zit er een random factor in die ik wel prettig vind. Mooie drum geluidjes, al vind ik de snares wat lauwig (zeker voor electro)

R

Origineel geplaatst door Arv
Ik heb Microtonic even geprobeerd, en ik moet zeggen dat hij heel lekker losjes klinkt. Op 1 of andere manier zit er een random factor in die ik wel prettig vind. Mooie drum geluidjes, al vind ik de snares wat lauwig (zeker voor electro)

R

Microtonic even geprobeerd

MAYBEY YOU SHOULD CONSIDDER BUYING ,...MICROTONIC ,..

HAHA:D
HEBTER ER VAAK MEE ZITTEMN KUTTEN ...IS EG EEN ZWAAR OK BAKKIE VST WISE DAN
ASJE NIET EG VAN DE STANDAARD XOX DRUMS HOUDT
IK WEL MAAAAR UH
TIS EEN ERG BAKKIE OK ELEKTRO DINGIE ,..CC CONTROLLED

KOPEN MMMM
:engel:

Back