Goeie Drum-VST gevraagd

Je vraagt om een drum vst met een XoX seqeuncer en je krijgt advies om overtestappen naar Fruitloops.
Kost maar een paar honderd euro :D

Fruitlyloops, al weer zo'n onoverzichtelijk baksel van een stuk software. Is leuk voor kinderen en oma's en zo. Maar voor het serieuze werk houden we het toch maar bij cubase...

Origineel geplaatst door bikkel
Sinds wanneer? Had er ooit nog eens een topic over geopend hier dacht ik zelfs....maar dat zou in ieder geval goed nieuws zijn, want ik ga toch sneller variaties maken als ik die variaties weer makkelijker kan hergebruiken.

ghost parts kan al sinds cubase vst32. (dus eigenlijk altijd al). Hetzelfde geldt voor de list editor. Daarnaast kun je gewoon een lijntje tekenen in je editor tijdens het designen welk gedeelte hij moet herhalen voor je complete song. Dus stel je maakt een drumpattern van 4 maten en je track is op dat moment 180 maten. Teken het lijntje boven die 4 maten en zet je track aan het spelen, je drumpattern die je aan het designen bent wordt dan in sync over de hele track gespeeld. Zodra je je pattern klaar hebt kun je die weer kopieren als ghost part en klaar ben je.

Uiteraard kun je ook realtime swings erop gooien, of quantiserings grooves die je geripped hebt uit andere platen, en ga zo maar door. Wat ook kan is dat je de drum live inspeelt in de list editor en dat je die automatisch gequantiseerd op de juiste plek laat zetten. Of te wel, mogelijkkheden tenover, en eigenlijk hetzelfde als dat je je patterns maakt op een mpc. Cubase ondersteunt dit allemaal standaard.

Origineel geplaatst door quifster
ghost parts kan al sinds cubase vst32. (dus eigenlijk altijd al). Hetzelfde geldt voor de list editor. Daarnaast kun je gewoon een lijntje tekenen in je editor tijdens het designen welk gedeelte hij moet herhalen voor je complete song. Dus stel je maakt een drumpattern van 4 maten en je track is op dat moment 180 maten. Teken het lijntje boven die 4 maten en zet je track aan het spelen, je drumpattern die je aan het designen bent wordt dan in sync over de hele track gespeeld. Zodra je je pattern klaar hebt kun je die weer kopieren als ghost part en klaar ben je.

Uiteraard kun je ook realtime swings erop gooien, of quantiserings grooves die je geripped hebt uit andere platen, en ga zo maar door. Wat ook kan is dat je de drum live inspeelt in de list editor en dat je die automatisch gequantiseerd op de juiste plek laat zetten. Of te wel, mogelijkkheden tenover, en eigenlijk hetzelfde als dat je je patterns maakt op een mpc. Cubase ondersteunt dit allemaal standaard.

Hier snap ik echt niks van :confused: Als je een patern hebt van 4 maten dan speelt die toch alleen die 4 maten af en niet die 180. Staat dit ook in de manual beschreven?

Origineel geplaatst door ka2
Hier snap ik echt niks van :confused: Als je een patern hebt van 4 maten dan speelt die toch alleen die 4 maten af en niet die 180. Staat dit ook in de manual beschreven?

das toch niet zo moeilijk? wat ik bedoel is dat je tijdens het maken van je part deze continu herhaalt wordt terwijl de rest van je song gewoon doorspeelt.Dus de drumpattern speelt steeds die 4 maten af, maar de rest van je track loopt gewoon door.

Staat ongetwijfeld in de manual, anders had ik het niet geweten.

deze functionaliteit werkt natuurlijk met alle editors, dus ook voor je baslijnen, melodieen, padjes, etc

Waar maak je die part van 4 maten in dan? Want als ik iets maak in een midi track, en ik speel dat af, speelt cubase de hele track af. Je hebt het dan wel over een lijntje, maar het enigste lijntje dat ik kan trekken is dat van de loop functie.

Waar maak je die part van 4 maten in dan? Want als ik iets maak in een midi track, en ik speel dat af, speelt cubase de hele track af. Je hebt het dan wel over een lijntje, maar het enigste lijntje dat ik kan trekken is dat van de loop functie.

loop functie uit in je song. editor openen voor een pattern van 4 maten. lijntje trekken in de bovenste bar van je editor (temp loop functie) druk op play, klaar, editten maar :D

check anders toch maar eens de manual (ik weet zo niet waar het staat, maar staat er ongetwijfeld in), of misschien een workshopje cubase volgen :)

Ik heb inderdaad wel kunnen vinden hoe je een bepaald stuk over je hele nummer uitsmeert, maar dat gaf bij mij kopieen en was weer net wat te rigide. Maar ik ga eens aan de gang met die toetsencombinatie die je net noemde, voor mij is het gewoon belangrijk om loops aan te kunnen passen terwijl ik met een track bezig ben waarbij de wijziging automatisch wordt doorgevoerd bij alle instanties van die loop.

loop functie uit in je song. editor openen voor een pattern van 4 maten. lijntje trekken in de bovenste bar van je editor (temp loop functie) druk op play, klaar, editten maar :D

check anders toch maar eens de manual (ik weet zo niet waar het staat, maar staat er ongetwijfeld in), of misschien een workshopje cubase volgen :)

Volgens mij neem je ons in het ootje??? Dit staat nergens in de manual vermeld, en zelfs niet als ik google er op na sla. Als ik doe wat jij zegt en ik druk op play, loopt het geheel gewoon leuk verder. Je moet echt de cycle knop in drukken anders word er niet gelooped.

Holy Moly!!! Het bestaat echt! Ik heb de hele manual even doorzocht op loop funties. En het heet de independent track loop function! Ik werk al dik 3 jaar met cubase, en nooit geweten dat deze functie bestond!

Super bedankt voor de tip! :biertje:

Origineel geplaatst door R-ond
slechte input !!
ik koop nooit sorry
...ben niet eens zeeuws
maar
microtonic is een vd weing programmas di ik nog nooit heb weten te vinden / cracked
jaaaaaaaa weet t asjeiets goed vindt moet je doneren en waarderen en meer van die ...
mar ...dat zinnetje ,..meybey you shopuld consider ....ben ik eg zat
= hij is fatt voor raw electro beats
swing alles klopt aan t dingetje cc box eraan & rocking

Mircotonic werkt goed, en doet precies wat ik wil.

Hij is fatt, maar daar kan je wat aan doen. Knopjes draaien en het wordt minder fatt.

Holy Moly!!! Het bestaat echt! Ik heb de hele manual even doorzocht op loop funties. En het heet de independent track loop function! Ik werk al dik 3 jaar met cubase, en nooit geweten dat deze functie bestond!

Super bedankt voor de tip! :biertje:

tuurlijk bestaat het echt, ik werk al met cubase vanaf versie 1 (atari). Ik heb geen enkele reden om hier functionaliteit te gaan zitten verzinnen die er niet in zit. Cubase heeft 100-en van dat soort features die je pas ziet als je echt de manual in duikt.

maare.. nu hebben we nog altijd geen fatsoenlijke drumcomputer in cubase

waiting :D

tuurlijk bestaat het echt, ik werk al met cubase vanaf versie 1 (atari). Ik heb geen enkele reden om hier functionaliteit te gaan zitten verzinnen die er niet in zit. Cubase heeft 100-en van dat soort features die je pas ziet als je echt de manual in duikt.

f helemaal gelijk geven met wat je zegt over groovesimporten

correctme if hun hebben een sp ,..en die loop dus die bestaat ui 6 onderdelen ,.kunje qbase 5.1 laten anaylseren
en dus een gris groove van een sp 1200 loop laten maken eiegnlijk hebbie dan dus de sp/ linndrum whatever ookmet een 808 te doen
ej copyeerd de groove qa timing niet speciaal de hihhat op 64e en bass strak

zit wel verschil in hoor
maar ik gebruik mn qbasse zeer beperkt ..
niet een track fx en opnemen ,.wil wel doet niet geen tyd voor ,..wil snel weer ergens anders mee verder

qbase heeft meer inzich dan meeste weten

en daar hoefje eg geen nerd voor te zijn omder achter te komen
hihi

Ik stem voor een cursus Nederlands voor R-ond.
Ik moet het altijd twee keer lezen :D

Origineel geplaatst door Negative Plus

:D Volgens mij zit die kerel altijd met een dikke joint achter de pc, want zo typ ik zelf dan ook altijd :D

Origineel geplaatst door Negative Plus

Ik heb de hoop opgegeven, ik lees we gewoon niet meer. Ik snap er echt geen hol van.:D

Origineel geplaatst door Raynor
Ik had al een ander topic gemaakt maar,

ik wil geen drumcomputer waar al drums in zitten of waar ik drums mee kan maken

drums knip ik wel uit jazz, funk of whatever.. kwil alleen patterns kunnen maken ipv ze zelf te moeten intekenen in cubase, of inspelen natuurlijk

vind drummen met m'n midi controller nergens opslaan..maar intekenmuziek trek ik ook slecht

in reason heb je gewoon die drumcomputer module, waar je je eigen samples in kunt laden, je mad goed patterns kunt maken en zelfs een swing kunt instellen

heeft iemand zoiets in een VST vorm??? echt zooooveeeel dank :D

ALs je nou toch zorgt dat je een sequencer koopt, een RMKII is echt niet te duur, dan leer je meteen goed sequencen, heb je altijd meer aan, dan kan je gaan uitbreiden en zo langzaam aan leren hoe je een sequencer moet programmeren..

ALs je nou toch zorgt dat je een sequencer koopt, een RMKII is echt niet te duur, dan leer je meteen goed sequencen, heb je altijd meer aan, dan kan je gaan uitbreiden en zo langzaam aan leren hoe je een sequencer moet programmeren..

Hoezo zou dat niet met software kunnen ?

Er word gevraagt naar een goede drum vst vervolgens word er advies gegeven om hardware te kopen omdat je dan meteen goed leert seqeuncen.

Verklaar je nader.

Back