EuroVisieSongFestival 2006 :D

:erm: Ze is er niet lelijker op geworden in die jaren..

kimsandra.jpg

Sandra Kim ('bekend' van songfestivalliedje "J'aime la Vie" )

Of er nou kutmuziek ten gehore wordt gebracht of niet, ik kijk toch ieder jaar.. En ik geef direct toe dat dat een hoog masochistisch gehalte heeft. Van alle liedjes is echt 70-80% totale bagger, is 20 % net an te pruimen en is 5-10% redelijk professioneel gemaakt/gebracht.

Alle muzikaal vertier wordt echter grondig verziekt door alle nationalistische bullshit van de beoordeling: alle voormalig oostbloklanden en alle balkan-bananenrepubliekjes steken elkaar een dikke veer in de hol.. Getver, daar word je toch kotsmisselijk van?!? :r

Die finse band vond ik ook niks, maar ik was wel ROFLMFAO!! Dus: KUDOS, Lordi!! Glamrock revival in een predator jasje! Vet lachen - en een dag niet lachen is dus een dag niet geleefd.

En da's nou MIJN mening! 8)

Origineel geplaatst door Wout Blommers
PS Je hebt m'n vraag over dat schoolmeestergedoe, of stamtafelpraat, niet beantwoord.
Lees het nog een keer zou ik zeggen. Mijn nederlands is niet je van het, maar laten we zeggen dat het om de inhoud gaat en niet de vorm.

Songfestival kan voor mij op een grote hoop met oa Idols en andere meuk. Heb er nu al spijt van om er over te typen.

Post gewoon gezellig mee, of als je het geen leuk onderwerp vindt, dan kijk je maar niet in dit topic.
Er is geen enkele reden waarom Wout dit topic niet zou mogen plaatsen.

Daarbij, Fuse, vind ik het buitengewoon misplaatst als 'gewone' leden andere 'gewone' leden gaan zitten berispen over hun berichten in relatie tot de doelstelling van dit forum. Je lijkt jezelf hiermee op een 'hoger niveau' dan het gemiddelde lid te willen plaatsen, en je weet erg goed dat dit volslagen ten onrechte is.
Als je het wilt hebben over 'respect' voor anderen en vrijheid om je mening te kunnen uiten, waarom dan deze poging om iemand anders de maat te nemen op dezelfde zaken?

Tjsa, ik heb gewoon een mening die in dit geval niet overeenkomt met die van een ander. Dat lijkt me niet raar en eigenlijk heel normaal hoor. En voor deze keer houd ik hem niet voor me omdat in dit geval duidelijk wil maken dat ik een andere mening heb. Dat kan alleen maar als je ook daadwerkelijk communiceert. In dit geval publiekelijk omdat het duidelijk voor iedereen bedoeld is. Ik vind Wout een beste vent dus persoonlijk is het absoluut niet.
En wat er verder allemaal verzonnen wordt trek ik iig m'n handen vanaf want dat is echt niet m'n bedoeling.

Algemene discussie is geen FOK IMHO
En anders kun je altijd nog chatten.

Beste Fuse,

In de eerste plaats weet ik niet wat 'FOK' betekent, dus licht even bij?

Op een forum als dit, vooral 'algemeen gedeelte', is het hebben van een mening juist erg belangrijk, maar ook het feit dat die mening aangevochten kan worden, hoewel beargumenteerd en niet op de man gespeeld.

Ik weet dat ik niet zomaar iets van anderen aanneem, zonder het tegen het licht te houden. Voorbeelden hier op dit forum zijn de threads over 'Muziek is zwart' en 'Een lastige vraag'. Heel vaak reageer ik op berichten die niet of erg zwak beargumenteerd zijn, dus de statements. Ik denk dat zoiets toch wel mag?

Ik weet dat deze vorm van discussiëren erg lastig is, vooral via het internet, hetgeen ik geleerd heb in de loop der jaren. Er zit toch altijd iets persoonlijks in, namelijk het feit dat de discussie zich voor de ontvangers altijd op hun PC plaats vindt. Letterlijk in de privé sfeer.
Het is bijna alsof ik je telkens thuis opbel. En dan nog met een lang verhaal, waar je niet op zit te wachten. Dit is het internet...

Als laatste kan ik een opmerking als 'schoolmeester', hoewel ik dat in de praktijk ook ben, niet anders dan persoonlijk opvatten. Maar daar lig ik heus niet van wakker, dus je hoeft daar niet verder op in te gaan.

Nogmaals, geen hard feelings, verre van dat, want ik ken alleen maar je nickname en je avatar :)

Maar los van dit alles en het SongFestival, is er een verschuiving naar vorm ipv inhoud in de muziek?

Wout

Maar los van dit alles en het SongFestival, is er een verschuiving naar vorm ipv inhoud in de muziek?

Wout

Is toch altijd zo geweest.. Alsof het vroeger wel draaide om de wonderschone muziek... Nee het gaat erom of je er aantrekkelijk uitziet en een flinke bos hout voor de deur hebt (als vrouw dan he?).

Ik vind die stukjes in de TV gids echt fantastisch! Ik zal effe quoten:

Oekraine: Het socaritme, doorgaans garant voor een stevig potje droogneuken, wordt klinisch ontsekst door de bas te verwijderen, een vrolijk tokkelinstrument toe te voegen en een blije spring in 't veld de vocalen te laten doen.. Best leuk, maar ook best lastig de aandacht erbij te houden, wat ook voor de vertolkers lijkt te gelden, want op de helft en tegen het eind lost het nummer plotseling volledig op in het niets. Om, o ja waar waren we, weer door te gaan. Niet te vroeg klappen dus.

In de eerste plaats weet ik niet wat 'FOK' betekent, dus licht even bij?
Ik ben fuse niet maar ik zal je even bijlichten :).

www.fok.nl is de site. Ze hebben er ook een forum, wat voornamelijk onzin behandelt :). Kijk alleen naar de commentaren op de frontpage als je depressief wil worden over de huidige staat van de jeugd.

Ik zie zelf niet in waarom het Songfestival niet hier in Algemene Discussie zou moeten zitten, het is immers muziek en over Tiesto (die nota bene alleen plaatjes draait en nog niet eens zingt) kon hier ook vrolijk gepraat/gezeurd worden :).

Maar dat even terzijde; het feit dat nu een stel Finse metalgasten wint terwijl de rest van de slappe mierzoete hap het nakijken heeft heeft niks met een diepe vraag als uiterlijk of inhoud te doen; ze vallen gewoon op in het stel opgewarmde ballads dat weer opgediend wordt als voer. Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat omdat Lordi een hele andere inhoud heeft dan naamloos tutje 5 uit Balkanland 3 de inhoud eindelijk weer eens lijkt te tellen, maar da's misschien overoptimistisch gedacht.

Wat het "vroeger was alles beter" betreft, nee, eigenlijk ook niet, IMHO. Net zo'n tuttigheid (erger zelfs omdat de kleding meer bedekte). Het songfestival heeft voornamelijk met decadentie te doen, cultuur komt er niet echt aan te pas.

Het stempatroon van alle landen wat normaal gangbaar is zorgt er toch al voor dat de inhoud er eigenlijk helemaal niks toe doet. Zie hier: http://jasss.soc.surrey.ac.uk/9/2/1.html

Origineel geplaatst door Arv
Ik vind die stukjes in de TV gids echt fantastisch! Ik zal effe quoten:

Zo, ik zie dat de Rode Haan nog altijd een stevig potje meekraait in huize Arv? :D

Maar goed, het hele songfestival is stilletjes aan mijn voordeur voorbij gegaan, dus heb ik mezelf vanmiddag via het onvolprezen YouTube maar eens doen voorlichten.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een gaaf moppie muziek vond, een beetje 80's glam maar wat boeit het.
En laten we nou niet nèt doen of het Eurovisie Songfestival het prototype van Abendländische Hochkultur is (of ooit geweest...)

Een paar jaar geleden werd België tweede met Urban Trad en Sanome. Toen was het eurosongfestival goed en machtig en de helft van België stond op z'n kop. Nu geraken ze zelfs niet meer door de halve finale en BelgiË roept 'boe' tegen datzelfde festival.

OK, ik ben nooit een voorstander geweest van dit overmatige showgebeuren en persoonlijk vind ik het winnende nummer maar niks. Maar het is niet omdat dit heeft gewonnen, dat het festival beter of slechter geworden is.

Waarom trouwens steeds maar in de voorrondes streven naar iets wat refereert naar het verleden? In de Belgische voorronden wordt dikwijls gewikt en gewogen aan de hand van waarden zoals 'dit heeft het in het verleden al dikwijlls heel goed gedaan'. Op den duur geraakt men dat verleden wel eens beu en maken die 'traditionele' waarden weinig kans meer.

Hoedanook ... hou je'r niet van dan kijk je toch gewoon niet ... en ben je er toch voor te vinden, dan heb je nog eens een gevulde TV-avond. Ik lig er in ieder geval niet wakker van (nog nooit gedaan, trouwens ... zelfs niet in 74 of in 86 :D ).

Maar ja ... da's natuurlijk maar de mening van een 'ouwe zeurende belg' :dubbel: ;) .

(NB. waarom zou zo'n discussie inderdaad niet mogen op dit forum? Het gaat toch niet ENKEL over synths :confused: ... 99.9% synths is toch al wel genoeg, zeker :) :) :) )

:doei:

Back