De Vrijwilligers Master Thread

Origineel geplaatst door mrt
Voor mij is't niet nodig hoor, ik denk dat het hier meer over persoonlijke interpretatie van de muziekstijl gaat (en hoe je dit overbrengt in je master) dan over daadwerkelijke problemen met de mix op zich :dj:

ik heb even geluisterd

jou master klinkt erg dik, vol en profi mrt als ik mijn mix daarna terug hoor klinkt mijne wel een beetje lullig en meer recht in m,n face

hoe heb je dat gedaan eigenlijk? lijkt net alsof je alle afzonderlijke tracks hebt opgepoetst

mag ik jou master van mijn track op m,n myspace en bioforce zetten in plaats van mijn eigen mix ?

edit, op de stukken zonder kick heeft het zo nu en dan wel een iets of wat platgewalste dynamiek :)

Origineel geplaatst door MrM
Dit is niet interessant?

ik vindt het in elk geval wel interresant oefenmateriaal maar ik zal het dan in software moeten mixen want ik zie tracks staan met meer dan 8 afzonderlijke tracks

en ik heb alleen een 8 mono output geluidskaart, en ik zou dan toch wel graag in stereo willen proberen, afmixen in software trekt me niet zo

Origineel geplaatst door anoniempje
ik heb even geluisterd

jou master klinkt erg dik, vol en profi mrt als ik mijn mix daarna terug hoor klinkt mijne wel een beetje lullig en meer recht in m,n face

hoe heb je dat gedaan eigenlijk? lijkt net alsof je alle afzonderlijke tracks hebt opgepoetst

mag ik jou master van mijn track op m,n myspace en bioforce zetten in plaats van mijn eigen mix ?

edit, op de stukken zonder kick heeft het zo nu en dan wel een iets of wat platgewalste dynamiek :)

3bands compressor op de master, scheiding op 90 Hz en 11kHz, ratio 3,5:1 3:1 2,5:1, threshold op 21dB 21 dB en 23 dB, attack op 5 ms, release op 55 ms.. Verder nog een piek geboost op tussen 50 en 90 van 1.5 dB ofzo, en een limiter d'rachter..

Ik vind in je oorspronkelijke mix de kick niet in your face, maar heeft wel een duidelijkere 'lage afronding', die ik weer niet heb hoor ik nu.. De perfecte mix moet daar ergens tusseninzitten denk'k.. Je doet er mee wat je wilt hoor!

Ja het geheel drukt wel té veel omhoog in de kickloze stukken, ik zag tot zo'n -3.8dB RMS, kan'k nog wel even proberen aan te passen..

3bands compressor op de master, scheiding op 90 Hz en 11kHz, ratio 3,5:1 3:1 2,5:1, threshold op 21dB 21 dB en 23 dB, attack op 5 ms, release op 55 ms.. Verder nog een piek geboost op tussen 50 en 90 van 1.5 dB ofzo, en een limiter d'rachter..

Ik vind in je oorspronkelijke mix de kick niet in your face, maar heeft wel een duidelijkere 'lage afronding', die ik weer niet heb hoor ik nu.. De perfecte mix moet daar ergens tusseninzitten denk'k.. Je doet er mee wat je wilt hoor!

Ja het geheel drukt wel té veel omhoog in de kickloze stukken, ik zag tot zo'n -3.8dB RMS, kan'k nog wel even proberen aan te passen..

dat is mij nog even teveel ingewikkelde praat bij mekaar, het gebruik van zo,n multiband processor dan.

Zou ik het zelfde resultaat kunnen behalen met een tc elektronics triple c op de inserts van de master als ik me er inverdiep ?

en hoe krijg je die lead zo breed ? ook de multiband compressor ?

het lijkt net of je alleen van de lead track het linker kanaal ten opzichte van het rechterkanaal een paar ms verschoven hebt waardoor de lead zo breedt klinkt, maar dat kan natuurlijk niet want je hebt alleen de eindmix en dan zou de hele mix zo breed klinken en de punch uit de kick ook weg zijn

Origineel geplaatst door anoniempje
en hoe krijg je die lead zo breed ? ook de multiband compressor ?

het lijkt net of je alleen van de lead track het linker kanaal ten opzichte van het rechterkanaal een paar ms verschoven hebt waardoor de lead zo breedt klinkt, maar dat kan natuurlijk niet want je hebt alleen de eindmix en dan zou de hele mix zo breed klinken en de punch uit de kick ook weg zijn

Da's de middenste band van de compressor die de lead zo naar boven drukt, volgens mij, ik heb niks veranderd aan het stereobeeld op zich. 't Goede gebruik van compressie haalt net die details in de mix naar boven, net zoals het foute gebruik ze kan verdoezelen. Ik vond het trouwens een goede mix om mee te vertrekken, en dat maakt al veel. :okdan:

Met die Triple C zou dat moeten kunnen ja, de gegevens die ik gaf (threshold, ratio, attack, release, scheiding voor de frequentiebanden) zijn standaard specificaties op iedere (multiband) compressor.

Origineel geplaatst door MrM
Dit is niet interessant?

sorry had er ff overheen gelezen. heb de site gechecked en de muziek is niet echt interessant.. beetje lauwe pop allemaal, zelfs waar techno bij staat is een raar soort stukje muziek wat alles behalve techno is :)

maar bedankt voor de tip :)

heb trouwens zelf nog nooit met multi band compressors gewerkt..
denk dat t hoog tijd wordt dat ik me daar eens in ga verdiepen ..

Professionele tracks nodig?

Zie deze contest : http://remixmag.com/cd_rom/gabriel_dresden_tracking_treasure_down_contest/index.html

g&d_cdr.gif

een remix contest met 112 kbps mp3 files :Z
wat is eigenlijk de bedoeling?
dat je gewoon die mp3s import en een goed klinkende (wat al niet mogelijk is met 112 kbps) mix maakt?

materiaal is niet de moeite waard om mee te werken ..
zit hier trouwens wel op een notebook te luisteren, vanavond eens kijken hoe die mp3's over normale speakers klinken

volgens mij is dit gewoon meer bedoeld als goedkope promo stunt dan dat je er iets serieus mee kan .....

Heb ook even de track van anoniempje (niet echt m'n uitverkoren muziekgenre, maar wel een goed nummer wat mij betreft) door mijn normale 'masterpluginsequentie' (multibandcomp - > eq -> limiter) gehaald..

Wel louter op headphones gemixt, zal vanavond nog eens zien wat'k eraan kan verbeteren.. (mss nog een de-esser voor de limiter zetten, heb de indruk dat het tophoog wat schettert, probably hoor ik dat nu niet omdat'k gisteren de ganse avond vlak langs de podium monitor zat :stupid)

De .mp3 conversie heeft wel wat geclipte samples opgeleverd zie ik, de .wav file die'k oorspronkelijk had clipte niet, mss de masterlimiter nog laten afronden op -0.2dB ipv op 0dB.

Straks hopelijk meer (als m'n gehoor weer in orde is)

gait distortion - it sucks (mrt master)

Schopje, iemand die deze track toevallig ooit heeft gedownload of de niet gemasterde ?, ik heb een overmoedige schijf opruiming gedaan, en ben een behoorlijke partij kwijt helaas, als je hem toevallig hebt laat het met dan weten. :biertje:

En hij is gevonden, bleek nog op de bioforce website te staan. heerlijk :D

Back