MrM
Ouwe rot
Origineel geplaatst door MrM
http://bass-db.gforge.inria.fr/BASS-dB/?show=browse&id=mtracks
Ik heb de tracks niet geluisterd, maar wie weet staat er iets bij van jouw smaak?
Dit is niet interessant?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
http://bass-db.gforge.inria.fr/BASS-dB/?show=browse&id=mtracks
Ik heb de tracks niet geluisterd, maar wie weet staat er iets bij van jouw smaak?
Origineel geplaatst door mrt
Voor mij is't niet nodig hoor, ik denk dat het hier meer over persoonlijke interpretatie van de muziekstijl gaat (en hoe je dit overbrengt in je master) dan over daadwerkelijke problemen met de mix op zich![]()

Dit is niet interessant?
Origineel geplaatst door anoniempje
ik heb even geluisterd
jou master klinkt erg dik, vol en profi mrt als ik mijn mix daarna terug hoor klinkt mijne wel een beetje lullig en meer recht in m,n face
hoe heb je dat gedaan eigenlijk? lijkt net alsof je alle afzonderlijke tracks hebt opgepoetst
mag ik jou master van mijn track op m,n myspace en bioforce zetten in plaats van mijn eigen mix ?
edit, op de stukken zonder kick heeft het zo nu en dan wel een iets of wat platgewalste dynamiek![]()
3bands compressor op de master, scheiding op 90 Hz en 11kHz, ratio 3,5:1 3:1 2,5:1, threshold op 21dB 21 dB en 23 dB, attack op 5 ms, release op 55 ms.. Verder nog een piek geboost op tussen 50 en 90 van 1.5 dB ofzo, en een limiter d'rachter..
Ik vind in je oorspronkelijke mix de kick niet in your face, maar heeft wel een duidelijkere 'lage afronding', die ik weer niet heb hoor ik nu.. De perfecte mix moet daar ergens tusseninzitten denk'k.. Je doet er mee wat je wilt hoor!
Ja het geheel drukt wel té veel omhoog in de kickloze stukken, ik zag tot zo'n -3.8dB RMS, kan'k nog wel even proberen aan te passen..
Origineel geplaatst door anoniempje
en hoe krijg je die lead zo breed ? ook de multiband compressor ?
het lijkt net of je alleen van de lead track het linker kanaal ten opzichte van het rechterkanaal een paar ms verschoven hebt waardoor de lead zo breedt klinkt, maar dat kan natuurlijk niet want je hebt alleen de eindmix en dan zou de hele mix zo breed klinken en de punch uit de kick ook weg zijn
Dit is niet interessant?

Heb ook even de track van anoniempje (niet echt m'n uitverkoren muziekgenre, maar wel een goed nummer wat mij betreft) door mijn normale 'masterpluginsequentie' (multibandcomp - > eq -> limiter) gehaald..
Wel louter op headphones gemixt, zal vanavond nog eens zien wat'k eraan kan verbeteren.. (mss nog een de-esser voor de limiter zetten, heb de indruk dat het tophoog wat schettert, probably hoor ik dat nu niet omdat'k gisteren de ganse avond vlak langs de podium monitor zat)
De .mp3 conversie heeft wel wat geclipte samples opgeleverd zie ik, de .wav file die'k oorspronkelijk had clipte niet, mss de masterlimiter nog laten afronden op -0.2dB ipv op 0dB.
Straks hopelijk meer (als m'n gehoor weer in orde is)
gait distortion - it sucks (mrt master)