303 HOT OR NOT?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Owkee, dan begrijpen we elkaar.

Voor mij is pop alles wat niet klassiek is.
Elektronische muziek valt dus bij mij ook onder de noemer popmuziek. In een breder verband dus. :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door The Q

Daarbij: ik vind dat een tb303 prima met een ea-1 e vergelijken is. *hoort boe geroep in de verte* Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk ;)
Daar ben ik het mee eens, ik heb nu sinds zondag een ea-1 (:D) en ik vind hem qua geluid er wel op lijken.

Het mooiste aan de 303 vind ik idd de sequencer, met z'n slijdjes en accentjes enzo... Ik zal wel een heleboel mensen op m'n dak krijgen maar het 'specifieke geluid' heb ik nooit zo kunnen ontdekken. Ik gebruik de 303 altijd als een soort arpeggiator voor de Odyssey, en dat doetie perfect, klinkt als twee 303's door een vette filterbank... Het filter van een 303 vind ik ook zwaar overschat, echt resoneren doet het niet in vergelijk met de filters op de Odyssey. Ben zowiezo niet zo'n Roland-fan, maar dit betekend natuurlijk niet dat Roland slecht is, of dat de 303 waardeloos is, dit is een volledig subjectieve mening, voor MIJ werken die apparaten niet, ik heb respect voor de mensen die verliefd zijn op dat corny plastic Japannertje en er nog een fatsoenlijk geluid uit krijgen ook. Ik ben persoonlijk meer van de Amerikaanse monosynths...8D

Grtz, Mrt

Je kan d'r nooit genoeg hebben (volgens sommigen), ik ben erg blij met m'n TeeBee303, vind 'm een hele goede kloon (inc.accents & slides) voor een fraktie van de prijs van een echte.
Sound: Hoe vol je mix ook is, hij knalt er dwars overheen en staat als een huis.

maar je kan ook overdrijven (zie foto) :)

Wat een leuke discussie.......NOT
Ik bedoel, op het moment dat je hier een track post met 4 x een 303 bassline, alleen allemaal met een ander apparaat gemaakt, en je vraagt dan aan mensen:

Welke is gemaakt met "the real thing" zullen er niet veel mensen zijn die het juist zullen raden.

Dus wat maakt het dan uit of je nu wel een 303 hebt of niet.........Ik snap dat er mensen zijn die van het origineel geen afscheid kunnen nemen (en terecht), maar om nou te zeggen dat het een speciaal apparaat is.......ik dacht het niet. Een jongen die bij mij destijds in het studentenhuis woonde heeft er 1 volledig nagemaakt voor ik meen iets van 250 piek.

Ik heb de EA-1 gehad en die had een alleraardige 303 klank

Ik hen nu een supernova en daar haal ik een identieke kopie van de 303 basslines uit.......

Dus, sorry guys maar ik vind het zilveren te dure & overschatte plastik kastje van roland niet de moeite waard.

Ja, uhh jammer dan. Maar het is toch echt veel leuker om een paar XOX kastjes aan elkaar te koppelen en lekker te freaken.
Het kost dat wel een hele zooi, maar zeker weten veeel vetter/leuker/interessanter dan de supernova enzo. Het is maar gewoon waar je van houd. Zo'n interne sequencer is overigens ook erg relax.

Nog nooit een Supernova aan de tand gevoeld, zeker?

Origineel geplaatst door sander
Ja, uhh jammer dan. Maar het is toch echt veel leuker om een paar XOX kastjes aan elkaar te koppelen en lekker te freaken. Het kost dat wel een hele zooi, maar zeker weten veeel vetter/leuker/interessanter dan de supernova enzo. Het is maar gewoon waar je van houd. Zo'n interne sequencer is overigens ook erg relax.

Tja ieder zijn ding....ik vind de supernova met drie oscilatoren per stem, een berg effecten en midi een stuk interessanter dan een 303.....maar zoals je zelluf al zegt: ieder zijn ding !!

Ik geef namelijk totaal niks om freaken aan kastjes op een live manier, meer om lekker thuis op mijn zolderkamertje te doen.....ik werk met een sofware sequencer en dus valt de hardware sequencer automatisch af........

En ik vind na met die propellorhead 303s te hebben geklooid in dat sofware programmaatje het echt niet nodig om ze zelluf te hebben. maar ja......ieder zijn ding.....

Origineel geplaatst door marten
Nog nooit een Supernova aan de tand gevoeld, zeker?

Dat dacht ik ook toen ik dat las.........heb je wel eens met een supernova geklooid sander........?

Heeft 28 draaiknoppen en 29 drukknoppen (dat moet een knoppenfreak toch wel iets doen !!)

Origineel geplaatst door The Q
Mijn mening; er zijn zoveel synths die de tb-303 evenaren en voorbijstreven qua geluid en mogelijkheden dat ik de bedragen die men er voor neertelt absurd vind. De TB-303 is een zwaar overgewaardeerd ding in mijn ogen. Toch kan ik me voorstellen dat de "old skool guys"nog een warme liefde voor het beestje koesteren. Al was het maar om terug te denken aan "the old days"
Ik ben een enorme voorstander van een 303, maar helemaal niet om terug te denken aan "the old days". Ik haatte namelijk alles wat electronisch was en luisterde naar normaal. Goed, mensen veranderen en ik dus ook, maar ik vind vooral de eenvoud van een 303 zo mooi. Niet de accenten en slides. programmeer maar eens een deuntje in met alleen maar wisselende noten, dus geen rusten of verlengingen. Je 303 kraakt dan als een bezetene... Verder kun je hele leuke dingen met 303s doen zoals Emetic bijvoorbeeld en niet te vergeten Hardfloor. Niet je gain open op je mengpaneel, resonance open en envelope dicht, maar spelen met het ding! :) Dan is het toch ineens een ander apparaat. Maar goed. Over smaak valt te twisten. Ik was verkocht op het moment dat ik hem voor het eerst kocht. Ik heb ooit geroepen dat een 303 helemaal niets is en alleen maar voor stomme verzamelaars die geen muziek maken. Misschien had ik wel gelijk...

Origineel geplaatst door Bas
Je kan d'r nooit genoeg hebben (volgens sommigen), ik ben erg blij met m'n TeeBee303, vind 'm een hele goede kloon (inc.accents & slides) voor een fraktie van de prijs van een echte.
Sound: Hoe vol je mix ook is, hij knalt er dwars overheen en staat als een huis.

maar je kan ook overdrijven (zie foto) :)

hij is lekker hè..

maar van de TB-303 is het voor mij vooral de manier van programmeren die hem speciaal maakt. die sequencer vindt ik zo bizar ...daar krijg je echt melodietjes uit die je anders nooit verzonnen krijgt.
ik zou er best een willen, maar de prijzen die er tegenwoordig voor neergeteld worden vindt ik zwaar overdreven. dan maar niet.

....is het veel vetter/leuker/interessanter om nog steeds door te borduren op iets wat al 15 jaar bestaat en daar ook nog eens veel geld voor willen neer tellen... hoezo origineel?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Ik ben een enorme voorstander van een 303, maar helemaal niet om terug te denken aan "the old days". Ik haatte namelijk alles wat electronisch was en luisterde naar normaal.

laat dhr. Jolink het maar niet horen :peukie:

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Ik haatte namelijk alles wat electronisch was en luisterde naar normaal.

scared.gif
smash.gif

Origineel geplaatst door sh101
dat je er geen orginele dingen mee kunt doen...oneens... dat ligt aan jou en niet aan het apparaat

met 1 saw/sqr en een env. met alleen att/dec...? en controle over de seq is er ook niet echt... dus wie doet nou wat, de 303 of het persoon erachter?

Origineel geplaatst door 6 trak

met 1 saw/sqr en een env. met alleen att/dec...? en controle over de seq is er ook niet echt... dus wie doet nou wat, de 303 of het persoon erachter?

Wat wil je nou eigenlijk horen? Dat de 303 kut is? Dat iedereen die nu een 303 heeft hem na het lezen van deze thread danwel voor 100 eurootjes verkoopt danwel huilend in de kast legt, ofzoiets? Wil je je mening bevestigd zien? Gelijk hebben? Er zijn mensen die nou eenmaal graag met dat ding werken, en mensen die er nix van willen weten, jij hoort bij de laatste groep.... Klaar! Sim-pel.. Respect voor iedereen(voor mezelf in het bijzonder, hehehe):duivels:
Grtz, mrt

Origineel geplaatst door 6 trak

ligt aan de persoon

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back