Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Daar ben ik het mee eens, ik heb nu sinds zondag een ea-1 (Origineel geplaatst door The Q
Daarbij: ik vind dat een tb303 prima met een ea-1 e vergelijken is. *hoort boe geroep in de verte* Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk![]()
) en ik vind hem qua geluid er wel op lijken.

Origineel geplaatst door sander
Ja, uhh jammer dan. Maar het is toch echt veel leuker om een paar XOX kastjes aan elkaar te koppelen en lekker te freaken. Het kost dat wel een hele zooi, maar zeker weten veeel vetter/leuker/interessanter dan de supernova enzo. Het is maar gewoon waar je van houd. Zo'n interne sequencer is overigens ook erg relax.
Origineel geplaatst door marten
Nog nooit een Supernova aan de tand gevoeld, zeker?
Ik ben een enorme voorstander van een 303, maar helemaal niet om terug te denken aan "the old days". Ik haatte namelijk alles wat electronisch was en luisterde naar normaal. Goed, mensen veranderen en ik dus ook, maar ik vind vooral de eenvoud van een 303 zo mooi. Niet de accenten en slides. programmeer maar eens een deuntje in met alleen maar wisselende noten, dus geen rusten of verlengingen. Je 303 kraakt dan als een bezetene... Verder kun je hele leuke dingen met 303s doen zoals Emetic bijvoorbeeld en niet te vergeten Hardfloor. Niet je gain open op je mengpaneel, resonance open en envelope dicht, maar spelen met het ding!Origineel geplaatst door The Q
Mijn mening; er zijn zoveel synths die de tb-303 evenaren en voorbijstreven qua geluid en mogelijkheden dat ik de bedragen die men er voor neertelt absurd vind. De TB-303 is een zwaar overgewaardeerd ding in mijn ogen. Toch kan ik me voorstellen dat de "old skool guys"nog een warme liefde voor het beestje koesteren. Al was het maar om terug te denken aan "the old days"
Dan is het toch ineens een ander apparaat. Maar goed. Over smaak valt te twisten. Ik was verkocht op het moment dat ik hem voor het eerst kocht. Ik heb ooit geroepen dat een 303 helemaal niets is en alleen maar voor stomme verzamelaars die geen muziek maken. Misschien had ik wel gelijk...Origineel geplaatst door Bas
Je kan d'r nooit genoeg hebben (volgens sommigen), ik ben erg blij met m'n TeeBee303, vind 'm een hele goede kloon (inc.accents & slides) voor een fraktie van de prijs van een echte.
Sound: Hoe vol je mix ook is, hij knalt er dwars overheen en staat als een huis.
maar je kan ook overdrijven (zie foto)![]()
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik ben een enorme voorstander van een 303, maar helemaal niet om terug te denken aan "the old days". Ik haatte namelijk alles wat electronisch was en luisterde naar normaal.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik haatte namelijk alles wat electronisch was en luisterde naar normaal.
Origineel geplaatst door sh101
dat je er geen orginele dingen mee kunt doen...oneens... dat ligt aan jou en niet aan het apparaat
Origineel geplaatst door 6 trak
met 1 saw/sqr en een env. met alleen att/dec...? en controle over de seq is er ook niet echt... dus wie doet nou wat, de 303 of het persoon erachter?
Origineel geplaatst door 6 trak
met 1 saw/sqr en een env. met alleen att/dec...? en controle over de seq is er ook niet echt... dus wie doet nou wat, de 303 of het persoon erachter?