touchscreen

ROGUE85

@wearerogue85
Al even gezocht naar een thread om verder in te posten maar 'k zag niet direct iets staan..

Na het bandoptreden gisteren, dat technisch voor mij heel fout afliep, ben'k toch wel aant overwegen om mijn laptop thuis te laten en (voor optredens) met m'n computer te gaan slepen.. Redelijk drastische oplossing maar 'k heb nu eenmaal (nog) geen hardware synth waar'k op kan terugvallen.

Enige minpunt is dat'k het niet zo zie zitten én keyboard, én muis, én beeldscherm (ik heb geen tft monitor) mee te slepen.. Dus ik dacht aan een touchscreen.. Liefst een 15", 1024x768 resolutie.. Een 10" zou'k ook mee kunnen werken, maar blijkt dat die op 800x600 draaien en 'k zou liefst nog iets anders zien op m'n scherm dan enkel die joekel van een Spectrasonics Atmosphere!

Ik dacht, 'k zoek het even op met Google maar er blijken zoveel verschillende types van schermen / touchtechnieken te zijn, dat'k door de bomen het bos niet meer zie..

De bedoeling is dus softsynths aan te sturen via touchscreen, dus enige fijne aanwijsmogelijkheden (pennetje?) zijn wel aangeraden..

Iemand die hier ervaring mee heeft en mij het een en het ander kan aanraden?

Zou je voor het geld wat je kwijt bent aan een touchscreen niet beter gelijk een hardware synth kunnen kopen dan?

Origineel geplaatst door tim-b
Zou je voor het geld wat je kwijt bent aan een touchscreen niet beter gelijk een hardware synth kunnen kopen dan?

Daar had ik ook al aan gedacht hoor, maar stel dat'k er met 600 euro vanaf kom, dat lijkt me toch goedkoper dan 1800 euro voor de Nord Electro die'k graag zou willen.. Het is zowiezo zeker dat mijn pc (in tegenstelling tot een laptop) wel staat als een huis. Ik ben alleen niet zo blij om met het ding te gaan slepen.

Dilemma..

Kun je je laptop niet gewoon upgraden? er schijnt een speciale uitgeklede versie van windows xp te zijn die super is voor muziekanten zoek even op het forum. Daarnaast zou ik er een 7200rpm grote hd in stoppen en helemaal vol met ram, Dan moet het toch lukken joh!

En kijk anders even op www.inkoopacties.net daar worden weleens touchscreens aangeboden voor weinig!

Origineel geplaatst door pal
Kun je je laptop niet gewoon upgraden? er schijnt een speciale uitgeklede versie van windows xp te zijn die super is voor muziekanten zoek even op het forum. Daarnaast zou ik er een 7200rpm grote hd in stoppen en helemaal vol met ram, Dan moet het toch lukken joh!

En kijk anders even op www.inkoopacties.net daar worden weleens touchscreens aangeboden voor weinig!

Ik heb nu een Pentium IV 2.4 GHz met 736 MB RAM (gesharede ram voor 't videogeheugen weggelaten) en een interne HD van 4200 RPM (da's de boosdoener gok ik?), maar toch draai ik m'n meeste libraries (The Grand, patch van een halve GB ofzo?) via m'n externe HD van 7200 RPM op USB.. in combinatie met een M-Audio Audiophile 24/96 op USB.. In alle geval, 't draait niet stabiel (hangende noten, hard disk overloads, geluidskaart crashes, name it).. Over die Audiophile kan'k anders ook nog een verhaaltje schrijven!

Naar die uitgeklede versie van Windows ga'k es even zoeken, interne hd van 7200 RPM heb'k m'n twijfels over of'k die erin kan zetten, zal'k navragen.

Of misschien gewoon een goede laptop kopen. Goede heb je tegenwoordig al voor onder de 1000 euro. Of misschien de nieuwe Macbook (iets duurder). Dan verkoop je de huidige laptop & desktop, scheelt ook weer in ruimte!

Als je echt een tochscreen wilt, in de Sound on Sound van maart staat er eentje gestest van Intatouch (160 pond voor 15 inch). Het is een schermpje wat je over je normale monitor heenplaatst. Echt brede juichpartijen lees ik niet in de test, en denk zelf dat je zo'n ding niet kan gebruiken als volledige vervanging van muis en toestenbord. Volgens mij moet je het maar gewoon uit je hoofd zetten..... ;)

Origineel geplaatst door Pinquin
Of misschien gewoon een goede laptop kopen. Goede heb je tegenwoordig al voor onder de 1000 euro. Of misschien de nieuwe Macbook (iets duurder). Dan verkoop je de huidige laptop & desktop, scheelt ook weer in ruimte!

Als je echt een tochscreen wilt, in de Sound on Sound van maart staat er eentje gestest van Intatouch (160 pond voor 15 inch). Het is een schermpje wat je over je normale monitor heenplaatst. Echt brede juichpartijen lees ik niet in de test, en denk zelf dat je zo'n ding niet kan gebruiken als volledige vervanging van muis en toestenbord. Volgens mij moet je het maar gewoon uit je hoofd zetten..... ;)

Geen sprake van, heb net nieuwe audiopc gekocht 8)..

En voor die laptop krijg ik nog niet eens de helft van die MacBook dus niet echt een oplossing lijkt me.. Ik zou trouwens niet weten waarom ik ineens naar Mac zou moeten overgaan, dat geheel terzijde..

In verband met die touchscreens, moet er toch een redelijk 'doenbare' oplossing zijn denk'k..

Origineel geplaatst door bronswerk
Ik zou gewoon gaan voor die touchscreen, en laat mij even weten hoe dat bevalt }:|

Na u! :engel:

Ik zou niet teveel geld uitgeven voor een tussen oplossing. Anders heb je nooit geld voor die Nord Electro. (of loop je onnodig lang te pielen)

En draait je PC wel stabiel op een podium? En is ie nog heel na 10x verslepen?
Een midi controller is voorlopig goedkoper dan een touchscreen.

Kijk anders naar een betaalbaar alternatief voor die Nords Electro sounds.
Is toch voornamelijk Rhodes en Orgel geluiden?

Ik denk dat je met hardware alternatieven wel een goede sound neer kan zetten 'for the time being' en ondertussen doorsparen voor die Nord. Publiek luistert vooral naar wat je speelt, en niet waarop.
(en hoe je speelt, dus inversteer in die vete zonnebril :) )

Origineel geplaatst door stevaux
Ik zou niet teveel geld uitgeven voor een tussen oplossing. Anders heb je nooit geld voor die Nord Electro. (of loop je onnodig lang te pielen)

En draait je PC wel stabiel op een podium? En is ie nog heel na 10x verslepen?
Een midi controller is voorlopig goedkoper dan een touchscreen.

Kijk anders naar een betaalbaar alternatief voor die Nords Electro sounds.
Is toch voornamelijk Rhodes en Orgel geluiden?

Ik denk dat je met hardware alternatieven wel een goede sound neer kan zetten 'for the time being' en ondertussen doorsparen voor die Nord. Publiek luistert vooral naar wat je speelt, en niet waarop.
(en hoe je speelt, dus inversteer in die vete zonnebril :) )

Dat m'n pc stabiel draait ben'k zeker van, maar dat heel zijn na 10x verslepen, da's inderdaad een andere zaak..

Ik zag touchscreen als een oplossing om net geen toetsenbord en muis nodig te hebben, midicontroller heb ik al, maar ik zocht toch voor iet of wat nauwkeurigheid, vandaar dat pennetje (heb namelijk nogal grote vingers).. Maar die grap gaat me mss toch duur uitvallen..

Het probleem is dat we binnenkort 3 grote optredens hebben en tegen die tijd heb ik mijn Nord Electro net nog niet bijeengespaard.. De tussenoplossing ligt voor mij dan ook niet in een hardwaresynth kopen, maar eerder met de pc op't podium, ofwel zoals hier aangehaald, m'n laptop upgraden..

Wat ik ook zie, is dat je zowel je adusio kaart als je 7200 RPm externe disk via USB gekoppeld hebt.
Lijkt me ook niet helemaal zo'n strak plan.
Vaak kan je externe disks ook aansluiten op t vuurdraadje (firewire), mocht de aansluiting er op laptop en disk zitten.

Ik zou iig ook een 7200 RPM intern diskje in de notebook zetten (bij 90% van de notebooks moet dat geen enkel probleem zijn), en de audio kaart en de usb disk niet op dezelfde controller houden, en dat wordt lastig op een notebook, hier zit vaak namelijk maar 1 controller in.

Wat de gemiddelde prijzen en stabiliteit en functionaliteit van touchscreens zijn, heb ik geen idee van, dus laat ik me verder ook niet over uit.

Origineel geplaatst door lord_fornax
Wat ik ook zie, is dat je zowel je adusio kaart als je 7200 RPm externe disk via USB gekoppeld hebt.
Lijkt me ook niet helemaal zo'n strak plan.
Vaak kan je externe disks ook aansluiten op t vuurdraadje (firewire), mocht de aansluiting er op laptop en disk zitten.

Ik zou iig ook een 7200 RPM intern diskje in de notebook zetten (bij 90% van de notebooks moet dat geen enkel probleem zijn), en de audio kaart en de usb disk niet op dezelfde controller houden, en dat wordt lastig op een notebook, hier zit vaak namelijk maar 1 controller in.

Wat de gemiddelde prijzen en stabiliteit en functionaliteit van touchscreens zijn, heb ik geen idee van, dus laat ik me verder ook niet over uit.

Zou ik ook denken, ware het niet dat ik totdat ik m'n nieuwe pc had, al m'n cubaseprojecten op m'n laptop maakte, en hierbij alle sporen rechtstreeks via de externe usb disc streamde.. in combinatie met de geluidskaart op dezelfde usb poort.. Daar bleek de bottleneck de cpu (draaien van veel plugin's) en niet bv. problemen met disc overload (aangezien ik gemakkelijk 24 audiosporen kon streamen zonder plugins)

Firewire heb ik jammer genoeg niet, het begint er echt op te lijken dat'k snel voor een 7200 rpm schijfje ga gaan.. Enkel nog beslissen welk het beste (duurzaamste / goedkoopste) is, want ik heb me al laten vertellen dat die allemaal zowat dezelfde standaarden hebben aangaande bedrijfstemperatuur, blijkbaar.. Het is een Toshiba Satellite en hij heeft nogal eens de neiging wat warm te worden..

Origineel geplaatst door mrt
Ik zou trouwens niet weten waarom ik ineens naar Mac zou moeten overgaan, dat geheel terzijde..

Stabiliteit (van het OS). Het lijkt dat je daar naar op zoek bent.

Origineel geplaatst door DIno Jay
Stabiliteit (van het OS). Het lijkt dat je daar naar op zoek bent.

Allereerst zoek ik naar een manier om m'n systeem vlot te laten draaien of niet.. losstaande van de vraag of nu't besturingssysteem stabiel is of niet. Persoonlijk vind ik dat Windows gerust stabiel kan draaien, op m'n vaste computer draai ik XP Pro zonder probleem, en zo snel als een trein.

En om geld uit te geven aan een Mac die minstens voldoet aan de specs die m'n laptop zou halen met een betere harde schijf, had ik m'n Nord Electro al bijna, denk ik zo. Anyway, een PC vs. Mac discussie wilde ik helemaal niet op aansturen.

Nou, een dingetje over mac dan.... de nieuwste versies kunnen gewoon windows draaien zonder emulatie dankzij apple zelf!
heb je een dualcore intelchip ;-)

Succes verder!

Origineel geplaatst door pal
Nou, een dingetje over mac dan.... de nieuwste versies kunnen gewoon windows draaien zonder emulatie dankzij apple zelf!
heb je een dualcore intelchip ;-)

Succes verder!

I know, maar waarom over stabiliteit van OSX babbelen als'k dan toch XP ga booten ;)
Vanmiddag ga'k effe langs de computerboer, kijken wat die voor m'n hd kan doen!

Back