Vraag over de Juno6

Idioteque

This is the Gloaming
Hallo,
Ik heb me de afgelopen maanden verdiept in Cubase en homerecording etc. Tot nu toe heb ik me nog niet echt beziggehouden met hardware synthesizers, maar ik wil nu graag een mooie synth aan schaffen. Ik zat te denken aan een Juno 6, maar ik heb 1 domme vraag: Hoe neem ik dat ding op zonder Midi? Is het gewoon een kwestie van de Stereo Outputs aansluiten op de Line In van mijn geluidskaart (Terratec DMX6 Fire)? En het dan op nemen als een audiospoor in Cubase?
Alvast bedankt

Dat zou kunnen, dan heb je een audio spoor opgenomen. Waarom wil je per sé een juno6? Een juno106 heeft bijv. wel midi. Er is ook een virtuele juno-6: UltraMaster Juno-6, nog gratis ook.

Re: Vraag over de Juno6

Origineel geplaatst door Idioteque
Is het gewoon een kwestie van de Stereo Outputs aansluiten op de Line In van mijn geluidskaart (Terratec DMX6 Fire)? En het dan op nemen als een audiospoor in Cubase?

Ja.

Ik zou qua klank toch echt voor de Juno 6 gaan ipv de Juno 106. De Juno 106 heeft dan wel midi, maar de Juno 6 klinkt beter. Ik vond hem zelfs beter klinken dan de SH101, maar dat is mijn mening.

een juno 60 klinkt net zo goed als een 6 en heeft nog geheugens ook,,,
hier zit ook een DCB aansluiting op waar midi naar DCB converters voor te krijgen zijn (wel prijzig helaas)
juno 6(0) klinkt idd te gek! .. ik heb zelf een 106 (eigenlijk de HS60) en ben jalours op een vriend van mij die een 60 heeft.
je kan hem idd op nemen als audio...

Bedankt voor alle snelle antwoorden :) Ik denk dat ik dan maar voor de Juno 6 ga, want ik heb niet zo'n grote behoefte aan MIDI. Iemand toevallig een Juno 6 te koop staan voor een zacht prijsje? :duivels:
Oja, nog een vraagje: Kan ik de Juno 6 ook direct op een Stereo Line In op mijn mixer doen, en dat die mixer dan mijn geluidskaart ingaat? Is er geen versterking nodig?

Origineel geplaatst door Idioteque
Bedankt voor alle snelle antwoorden :) Ik denk dat ik dan maar voor de Juno 6 ga, want ik heb niet zo'n grote behoefte aan MIDI. Iemand toevallig een Juno 6 te koop staan voor een zacht prijsje? :duivels:
Oja, nog een vraagje: Kan ik de Juno 6 ook direct op een Stereo Line In op mijn mixer doen, en dat die mixer dan mijn geluidskaart ingaat? Is er geen versterking nodig?
Als je de Juno op je mixer aansluit wordt ie toch al versterkt?

Back