Welke analoge sequencer moet ik nemen?

daar heb ik geen moeite mee, moet alleen even kijken hoe ik moet triggeren...
gebruik je daar een aparte rij voor?

en wat doe je nou eigenlijk met die rij trig outputs, kan je per step iets triggeren dan?
(ik ga eerst weer leren.)

Origineel geplaatst door Patat Met
Dit nieuwe OS voor de P3 is begonnen als OS voor de nieuwe P4. Colin vind het makkelijker om niet helemaal opnieuw te beginnen en de P3 als basis te nemen, ook de hardware zal veel overeenkomsten hebben.
Het nieuwe OS is nog helemaal in het begin van ontwikkeling. En Colin wil gewoon feedback van gebruikers krijgen, vandaar dat hij het nu al gereleaseed heeft.
Als je het nieuwe OS wilt gebruiken moet je wel eerst het hele geheugen leeg maken. Dus denk eerst goed na voordat je het doet.
Het verdwijnen van de playlist is niet erg want je kan nu meerdere paterns in een track achter elkaar zetten. Dan heb je geen playlist meer nodig. (tenminste als ik het allemaal goed begrepen heb).

Tip: Als de nieuwe P4 komt, meteen een kopen. Ze zullen op z'n minst behoorlijk waarde vast zijn.

het lokt mij wel om die update uit te gaan voeren
ik gebruik die playlists niet
snap helemaal waarom dat verdwijnt
vind het onhandig en onoverzichtelijk
maar ik kan prima met P3 werken zoals hij nu is.
ik heb ook geen zin om voor proefkonijn te gaan spelen dus ik wacht rustig af :D

ik zal geen P4 kopen vanwege de waarde
als ik met de p3 vooruit kan neem ik daar meer dan genoegen mee :)

ik heb alleen wel het idee dat de P4 stukken gebruiksvriendelijker zal gaan worden
wat de P3 eigenlijk al was dus de P4 wordt denk ik de anologe sequencer der anologe sequencers :mega:

(of is de P3 een digiitale sequencer... eigenlijk wel toch?)

Origineel geplaatst door Franz.K.
Oftewel: bedankt voor het lekker maken, maar een P3 zit er niet in !

een forumlid heeft onlangs een 2e hands P3 gekocht voor onder de nieuwwaarde
dus hou de oortjes en oogjes open zou ik zeggen ;)

sequex.jpg

Jongens hou toch op met het prutsen met speelgoed.

met deze heb ik al mijn eerste tracks gemaakt...

oh ik had 225 euris betaalt,en hij is een ex -Klinik exemplaar.

enige tijd geleden was er zo 1 op ebay mono,maar hij kreeg em ni verkocht...van een duitser was het.

Origineel geplaatst door Leo
daar heb ik geen moeite mee, moet alleen even kijken hoe ik moet triggeren...
gebruik je daar een aparte rij voor?

en wat doe je nou eigenlijk met die rij trig outputs, kan je per step iets triggeren dan?
(ik ga eerst weer leren.)

Hey Leo,

Triggeren kan met de SQ-10 op verschillende manieren. Je kunt bijvoorbeeld channel C (onderste rij knoppen) gebruiken en per step de trigger dus aan- of uitzetten. Maar je kunt natuurlijk ook de multiple trigger uit gebruiken, waarbij elke step dus een trigger uitstuurt. Dit hoeft niet saai te zijn overigens, zeker niet als je bijvoorbeeld met channel C dan weer de clock speed beinvloedt zodat je de lengte van elke step kunt instellen.

Dit vereist wel wat pielen om het goed en in de maat te laten klinken, maar het is echt fun om hiermee te experimenteren :) En je houdt uiteraard channel A en B over voor bijvoorbeeld nootwaarde en filteraansturing; je kunt hier echt lekkere sequences mee maken zo.

De "trig out" rij van outputs zonder knoppen (onder channel C), daarmee kun je inderdaad per step iets triggeren. Bijvoorbeeld een envelope elke keer op step 1 of een Sample/Hold op willekeurig welke step....hiermee kan je echt leuke dingen doen! Zeker ook in combinatie met een divider, die je ook op de MS-50 aantreft (jammer dat je die niet meer hebt man!). Maar je kunt met deze rij outputs natuurlijk ook de "reset trig in" aansturen om bijvoorbeeld een 8-steps secuence te maken.

De "duty" knop werkt overigens alleen op de multiple trig out en je kunt er de "pulsbreedte" (oftewel de lengte van de trigger) mee aanpassen.

Ik hoop dat je deze bak lekker gaat uitproberen voor je hem weg doet want je kunt er best gekke dingen mee doen! Ik zelf gebruik hem niet alleen als sequencer maar ook als een uitgebreide modulatiemachine voor de rest van mijn spulletjes :halleluja

bedankt voor de uitleg. het klinkt allemaal goed.
de trigger naar reset had ik al gehoopt, is mooi. de duty vond ik ook een leuke feature, nog mooier zou zijn de decay per stap te kunnen variëren. maar ja, ik zal sowieso de sq10 niet uitputtend gaan gebruiken, want ik heb verder slechts nog een micromoog en (straks hopelijk) een cr68.
maar dat is de situatie nu hè.
tja, de ms50. ik heb leukere synths weggedaan, vind ik zelf. maar dat is dus eigenlijk helemaal geen ramp. ook nu vermaak ik me dagelijks. de micromoog is niet zo verkeerd.
nogmaals bedankt, ik zal m in ieder geval zo lang houden dat ik alles eens goed kan uitproberen (ik ben daar overigens vrij snel in hoor, het is niet zo dat ik maar 3 knoppen draai en een synth weer wegdoe, vaak heb ik m echt wel helemaal gehad en gezien. :engel:

Leo je moet effe die C/V-signaal checken v/d MS-serie die zijn anders de korgjes werken met Hz/V en de rest werkt met Hz/octaaf of andersom ik raak er altijd mee in de war........de gate is wel hetzelfde tov de S-trigger ze zijn beide geinverteerd.
Daarom hou ik me SQ10 altijd bij de MS-jes..........als ik 't fout heb wil ik 't ook horen graag......ik heb 't ook alleen van horen zeggen en lezen.

p.s.........de poly staat al in de kelder heb net die pedalen-sectie zuiver gemaakt en aangesloten.

groet Gert-Jan

Origineel geplaatst door mono-poly
Ontwerpen jatten van de sdiy list /comunitie.

Waps filter van Jurgen Haible
303 filter van Oakly.
En zo zijn er nog wel meer dingen.

deden de grote merken dat vroegre ook niet van elkaar arp helemaal ,...
de xplorer komt van eminent
en de siel orchestrais in een ander arp jesje verder gegaan crumar heeft er ook nog wat
ok tis niet netjes
maar dastochde buisnis gaande houden en jurgen haible zn schemas zijntoch vrij volgenmij magje van hem ...ontwerpen "lenen

t gebeurdt overal ander knoppie erop en tis mijn mijn mijn ontwerp maak t maars hard
andere typ[e condenstaor erinen tis een anderfilter
er veel gejat muziek ook autoos ook
en hier niet minder ...en valtoch wel mee in synthland tis nooit 100 clone
de tb van robert ,...ttee bee zou ook t ontwerp weer zijn van andere ned gasten alleen hij maakte er een werkzaam product van 900 produced en istie gelijk een "namaakl tb held "mij held iig wel ...
wat denkje van parfum industrie en whiskey
enge lui whoo o o o jappaner neppen werkelijk alles
erstat een compleet klein nederland in japan wels gezien
maar goed ikdwaal af

leo was aan t woord
:z

En ook de XS hoort hier niet thuis in deze tread.
Dat is gewoon een complete synthesizer.
Hou me tread rein!
dus de mono evolver mag ook niet genoemd worden ...
ik zou m byna aleen daarvoor al kopen nog keetje
lekkere veelzijdige sequencer ...met idd klank opwekking
maarje vraagt erom ik begin een nieuwe draad over de fuuter retro mooi app.isdat ...*D

Origineel geplaatst door gjb68
Leo je moet effe die C/V-signaal checken v/d MS-serie die zijn anders de korgjes werken met Hz/V en de rest werkt met Hz/octaaf of andersom ik raak er altijd mee in de war........de gate is wel hetzelfde tov de S-trigger ze zijn beide geinverteerd.
Daarom hou ik me SQ10 altijd bij de MS-jes..........als ik 't fout heb wil ik 't ook horen graag......ik heb 't ook alleen van horen zeggen en lezen.

p.s.........de poly staat al in de kelder heb net die pedalen-sectie zuiver gemaakt en aangesloten.

groet Gert-Jan

knap werk, die trap af.

het voltage maakt me niet zo veel uit, ik bedoel, er komen toch geen midi noten in of uit, het is net wat mono zegt (en wat ik al jaren doe) gewoon draaien tot het lekker klinkt.

het is net wat mono zegt (en wat ik al jaren doe) gewoon draaien tot het lekker klinkt.

Wat mij betreft is dit meteen de spreuk van de week ;)

Origineel geplaatst door R-ond
deden de grote merken dat vroegre ook niet van elkaar arp helemaal ,...
de xplorer komt van eminent
en de siel orchestrais in een ander arp jesje verder gegaan crumar heeft er ook nog wat
ok tis niet netjes
maar dastochde buisnis gaande houden en jurgen haible zn schemas zijntoch vrij volgenmij magje van hem ...ontwerpen "lenen

t gebeurdt overal ander knoppie erop en tis mijn mijn mijn ontwerp maak t maars hard
andere typ[e condenstaor erinen tis een anderfilter
er veel gejat muziek ook autoos ook
en hier niet minder ...en valtoch wel mee in synthland tis nooit 100 clone
de tb van robert ,...ttee bee zou ook t ontwerp weer zijn van andere ned gasten alleen hij maakte er een werkzaam product van 900 produced en istie gelijk een "namaakl tb held "mij held iig wel ...
wat denkje van parfum industrie en whiskey
enge lui whoo o o o jappaner neppen werkelijk alles
erstat een compleet klein nederland in japan wels gezien
maar goed ikdwaal af

leo was aan t woord
:z

Jurgen Haible is een hobbyist die zijn schema's beschikbaar steld voor zelfbouw freaks.
Niet aan Dieter Doepfer om hier lekker een boterham mee te verdienen.
Ik vind het echt laf dat echt iedereen dit maar recht probeerd te praten.
Stiekem hoop ik dat al die artiesten geen stuiver zullen verdienen in de muziek industrie omdat alles wat ze produceren al gebootlegged is voordat het uberhaupt op de markt is.
En dat een ander lekker met de poen er vandoor gaat.

Origineel geplaatst door gjb68

groet Gert-Jan

Ok ik ga je corigeren :)
Volgens mij zin de outputs van SQ unqauntized dus maakt het niet uit wat je er mee aanstuurd.
Er zijn ook nauwelijks volt/hz quantizers op de markt volgens mij.

8>

Ok ik ga je corigeren :)
Volgens mij zin de outputs van SQ unqauntized dus maakt het niet uit wat je er mee aanstuurd.
Er zijn ook nauwelijks volt/hz quantizers op de markt volgens mij.

8>

Maakt inderdaad geen fluit uit :) Ik stuur de Macbeth er ook gewoon mee aan en dat gaat prima.

Zat me net te bedenken.....stel, je maakt met de SQ-10 een 11-steps sequence en je gebruikt de multiple trigger out. Die gaat vervolgens de divider in welke een amp envelope opent bij elke 4e triggerpulse....dan krijg je toch een sequence die steeds verschuift en pas na tig maten weer hetzelfde klinkt?

Een van de ideeen die je met dit soort spullen krijgt...helaas zit ik op mijn werk nu en kan ik het niet uitproberen :)

Origineel geplaatst door Hooihuis
helaas zit ik op mijn werk nu en kan ik het niet uitproberen :)

maar werk is ook leuk! daar kan je ook veel creativiteit in kwijt!
:)

maar werk is ook leuk! daar kan je ook veel creativiteit in kwijt!
:)

Nou ehh.....ik weet niet wat voor werk jij doet :)

Nee hoor, als ik er eenmaal zit valt het wel mee en inderdaad kan ik er enige creativiteit in kwijt....helaas niet het soort creativiteit waar ik voor ga. Laat mij maar lekker spelen met synths en sequencers :okdan:

On topic: die "beroemde" website van de Korg MS en PS-series ken je neem ik aan wel he? Daar staan namelijk ook de handleiding en wat tips bij voor je SQ-10!

Back