Welke analoge sequencer moet ik nemen?

Origineel geplaatst door mono-poly
Ontwerpen jatten van de sdiy list /comunitie.

Waps filter van Jurgen Haible
303 filter van Oakly.
En zo zijn er nog wel meer dingen.

Volgens mij heeft Jurgen Haible niet het wasp filter ontworpen.
En het 303 filter is niet door Oakly ontworpen.
Wat is het probleem?

Jurgen Haible heeft het Wasp filter gecloned en verbeterd/gemodificeerd.
Paar maanden later komt Dieter Doeper met een module die exact de zelfde verbetering/modifcatie's heeft.
Dat zelfde geld voor de Oakley 303 vcf.

Jurgen Haible heeft het Wasp filter gecloned en verbeterd/gemodificeerd.
Paar maanden later komt Dieter Doeper met een module die exact de zelfde verbetering/modifcatie's heeft.
Dat zelfde geld voor de Oakley 303 vcf.

Dat verdiend de doodstraf!
:D

Netjes vind ik het in ieder geval niet.
Want die mensen doen mooi werk Jurgen etc en sharen dat met een groep mensen.
En vervolgens neemt Dieter het in massa productie en verdiend er een boterham mee.
Dus vandaar dat ik niks met Doepfer te doen wil hebben.
Cynthia heeft ook dingen van Jurgen in productie maar netjes met toestemming van Jurgen en er staat zels netjes JH op iedere module wat Jurgen ontworpen/gecloned heeft.

Origineel geplaatst door gjb68
Dat viel wel mee hoor......ben er heel content mee :luv:........alleen moet straks denk een derde stepseq erbij nemen om alles te kunnen aansluiten.
Ben wel benieuwd naar die RS200 van Mono......maar RS200 wat? merk?.......meer.

grt Gert-Jan..............eerst die Polymoog installeren van Leo.....gvd wat een bakbeest wel gaaf.

ik bedoel dat hij zen prijs serieus heeft moeten zakken,vooraleer iemand toehapte.

Ik heb alweer een rs-200 module liggen man daar kan de Arp sequencer absoluut niet aan tippren zeg.
Hij mist alleen de quantizer en de functie om te transposen maar dat lukt me wel met andere modules.
De RS-200 is echt zwaar onderschat en die switches onderaan zijn echt te gek.
Een losse rs-200 module is geloof ik 450 euro.

En dat niet toehappen is echt omdat men veel te veel gefocust is op vintage.
En wat boer niet ken dat eet die niet he zeggen wij Hollanders.

Ik heb alweer een rs-200 module liggen man daar kan de Arp sequencer absoluut niet aan tippren zeg.
Hij mist alleen de quantizer en de functie om te transposen maar dat lukt me wel met andere modules.
De RS-200 is echt zwaar onderschat en die switches onderaan zijn echt te gek.
Een losse rs-200 module is geloof ik 450 euro.

En dat niet toehappen is echt omdat men veel te veel gefocust is op vintage.
En wat boer niet ken dat eet die niet he zeggen wij Hollanders.
vertel eens iets meer .. wat voor quantize bedoel je ? voor het voltage ? ben niet zo bekend met stepsequencers en misschien wil ik me oddysey wel laten modden tot een halve 2600 .. die arp seq staat iig al een tijdje op me lijstje namelijk

bij de belgische dealer kost ie 527 euries en de prijzen gaan volgens de site met 10 procent omhoog per 1 mei

trouwens hoe is de onderkant ? kan je hem op een tafel zetten ? mooie houten planken zal hem iig niet misstaan

Een quantizer die kan voltages afronden in noten schalen.
Je heb dus quantizers die alleen westerse schalen kunnen van halve noten.
Maar ook quantizers die mineur en majeur schema;s kunnen of arabische of chinese schalen.
Je kan ook weer bv maffe lfo's of sample en holds laten quantizen.
Een hele gave quantizer is bv de Blacet Miniwave module die heeft een speciala quantize eprom.
Een quantizer heb je dus echt voor je vco aansturing nodig.
Je filters etc kan gewoon unquantized aangestuurd worden.

nou,ik heb hem bij mij thuis gehad die rs-200,maar ik betaal dan toch liever 450e aan een system 100 sequencer,die behoud tenminste zijn waarde.

en vergeleken met een system 700 sequecer bvb istie niks.

Je moet een rs-200 ook niet weg doen he.
Ik vind hem beter dan de Arp en System 100(m) sequencer hoor.
Zeker met een paar leuke modules er bij (mooi he modular)
Om je gate lengte te bepalen en een sequential switch en clock divider en quantizer is ook handig.
Ik vind de switchen onderaan ook echt super handig om on the fly even je sequence te manipuleren.

Je moet een rs-200 ook niet weg doen he.
Ik vind hem beter dan de Arp en System 100(m) sequencer hoor.
Zeker met een paar leuke modules er bij (mooi he modular)
Om je gate lengte te bepalen en een sequential switch en clock divider en quantizer is ook handig.
Ik vind de switchen onderaan ook echt super handig om on the fly even je sequence te manipuleren.
txs mono voor de uitleg maardie switches zitten ook op de arp seq , zelfs beter met 3 gates ipv 2 .. die gates zitten ook op die doepfer btw en netzoals bij die arp zijn het meerdere en zelfs 4 !

ik baal gewoon dat er geen quantitize op zit .. die doepfer module daarvoor is ook nog eens 150 euro en voor die random modules ben je 180 euro extra kwijt .. die doepfer is wel cool met zijn schalen .. dat heeft die arp weer niet volgens mij
die system 100 seq kan dat dus wel neem ik aan ? en die zijn nog te vinden ? wat moet je daarvoor neerleggen an ?

heb ook nog een korg seq gevonden maar die doet volgens mij geen arp cv/gate voltage als ik me niet vergis dus dat wordt voor mij minder .. maar die 3 rijen is wel erg cool .. wat is een goede prijs trouwens voor zo'n korg ?

ik kon de rs200 met de bijbehorende modules in een rekje voor 800 kopen, maar het is toch een SQ10 geworden.
niet goedkoop, maar hij behoudt zijn waarde volgens Hexagon (dus ik weet bij wie ik kan aankloppen voor het verschil, als het tegenvalt) ;)

serieus: heb m 2 keer in huis gehad maar eigenlijk nauwelijks geprobeerd. ik wil m toch een kans geven, vond bv de gate width potmeter (?!) wel leuk. heb verder ook geen midi, dus vooruit maar....

Origineel geplaatst door Leo
ik kon de rs200 met de bijbehorende modules in een rekje voor 800 kopen, maar het is toch een SQ10 geworden.
niet goedkoop, maar hij behoudt zijn waarde volgens Hexagon (dus ik weet bij wie ik kan aankloppen voor het verschil, als het tegenvalt) ;)

serieus: heb m 2 keer in huis gehad maar eigenlijk nauwelijks geprobeerd. ik wil m toch een kans geven, vond bv de gate width potmeter (?!) wel leuk. heb verder ook geen midi, dus vooruit maar....
wat heb je voor die sq10 betaald ? en klopt het dat je er alleen korg synths zoals de ms20 op kan aansluiten ? dank !

Origineel geplaatst door MadR
txs mono voor de uitleg maardie switches zitten ook op de arp seq , zelfs beter met 3 gates ipv 2 .. die gates zitten ook op die doepfer btw en netzoals bij die arp zijn het meerdere en zelfs 4 !

ik baal gewoon dat er geen quantitize op zit .. die doepfer module daarvoor is ook nog eens 150 euro en voor die random modules ben je 180 euro extra kwijt .. die doepfer is wel cool met zijn schalen .. dat heeft die arp weer niet volgens mij
die system 100 seq kan dat dus wel neem ik aan ? en die zijn nog te vinden ? wat moet je daarvoor neerleggen an ?

heb ook nog een korg seq gevonden maar die doet volgens mij geen arp cv/gate voltage als ik me niet vergis dus dat wordt voor mij minder .. maar die 3 rijen is wel erg cool .. wat is een goede prijs trouwens voor zo'n korg ?

De RS-200 heeft echt 3 gate bussen hoor.
Alles met switchn ipv patch kabels want patchen on the fly is niet zo handig.
Je weet mij mening overigens over Doepfer.
De system 100 sequencer heeft ook geen quantizer hoor.
Maar er zijn toch wel hele tof losse quantizers te koop met echt veel meer schalen dan europese halve noten.

De RS-200 heeft echt 3 gate bussen hoor.
Alles met switchn ipv patch kabels want patchen on the fly is niet zo handig.
Je weet mij mening overigens over Doepfer.
De system 100 sequencer heeft ook geen quantizer hoor.
Maar er zijn toch wel hele tof losse quantizers te koop met echt veel meer schalen dan europese halve noten.
oeps lig idd te pitten .. nice dus
wat bedoel je trouwens met dat patchen ? met de arp kan je iig toch gewoon ook 3 bussen doen ?

Met dat patchen refereerde ik naar die Doepfer sequencer.
Die Arp heet idd ook lekkere switchen heb er wel is een live ding mee gedaan.
Lekker je sequences live manipuleren!

Origineel geplaatst door MadR
wat heb je voor die sq10 betaald ? en klopt het dat je er alleen korg synths zoals de ms20 op kan aansluiten ? dank !

ik hoop van niet, want ik wil er een moog op aansluiten, ik heb daar eigenlijk niet over nagedacht. meestal ben ik wel kieskeurig en denk even na, maar bij synths en sequencers ga ik er altijd maar van uit dat als een stekker in eeng at past, het wel lekker zal lopen.
misschien een beetje dom.
600 euro heb ik betaald. (beetje dom om dat hier te zetten natuurlijk (beetje onbescheiden vraag ook), want er zijn altijd weer mensen die iets te zeiken hebben, of hier of achter iemands rug om, maar goed, ik ben nou eenmaal geen stiekemerd.)

Back