Welke analoge sequencer moet ik nemen?

is dat niet zo'n apparaat dat er eerst een flatliner moet zijn, je stapsgewijs bij een aanwezige flatliner het aantal Joules opvoer, bij 360Joule mogelijke interne verbrandingen optreden en de handjes van het intensive-care personeel eerst ff los moeten? ;)

Origineel geplaatst door Hooihuis
Okee, eerst alle berichten even lezen voor dat je reageert :stupid

Kennelijk houdt de OS wijziging met name een verandering in de geheugenstructuur in, en het verdwijnen van playlists...dat is geen kleine update :) Ik zal het op mijn gemak even doornemen om te zien of dit voor mij zinvol is. De pest is, dat ik net een beetje gewend ben aan het werken met de P3 en niet veel zin heb om nu weer wat anders aan te leren :D

Dit nieuwe OS voor de P3 is begonnen als OS voor de nieuwe P4. Colin vind het makkelijker om niet helemaal opnieuw te beginnen en de P3 als basis te nemen, ook de hardware zal veel overeenkomsten hebben.
Het nieuwe OS is nog helemaal in het begin van ontwikkeling. En Colin wil gewoon feedback van gebruikers krijgen, vandaar dat hij het nu al gereleaseed heeft.
Als je het nieuwe OS wilt gebruiken moet je wel eerst het hele geheugen leeg maken. Dus denk eerst goed na voordat je het doet.
Het verdwijnen van de playlist is niet erg want je kan nu meerdere paterns in een track achter elkaar zetten. Dan heb je geen playlist meer nodig. (tenminste als ik het allemaal goed begrepen heb).

Tip: Als de nieuwe P4 komt, meteen een kopen. Ze zullen op z'n minst behoorlijk waarde vast zijn.

Origineel geplaatst door cryptout
Voor Evolving sequences...

Ik heb trouwens nu een maandje een MAQ16 en dat bevalt me erg goed, ik gebruik hem meer als creative tool dan als main sequencer.

Ik vraag me af hoe de Schrittmacher in verhouding staat tot de P3, heeft iemand daar ervaring mee?

shritmacher erg duur en ...hmmmm hier nog niet gezien opt forum

deze dan !
deze trouwens duuur jomox front

deze site geeft veel links naar sequencers derde tab
http://www.schneidersbuero.de/index...ines&kategorie=kategorie&currency=EURO_BRUTTO

Attachments

• jomox sequencer jm_reso.jpg
    jomox sequencer jm_reso.jpg
    32,3 KB · Bekeken: 167
Heeft iemand die jomox al ?

lijkt me door z,n prijs toch een beetje een gimick geworden, voor dat geld heb je zoveel anders moois.

klopt see t nu pas
[citaaat ; elek neuron bevat een vca en sequencer ...rest lees zelf ]
kan m wel wissen bericht ?
iig kwam t door dat pre tabblad...lekker hunde schuld geven ! :(

is al een bericht over laat m ff staan
[moet ie weg ?]
iig deze dan 444eu
wist niet dat spectral audio ,...weer bezig was [ik vondt hun producten niet so so
maar wel goedkoper dan derets voorasje niet een mega budget hebt http://www.schneidersbuero.de/index...ncer&kategorie=kategorie&currency=EURO_BRUTTO

yclus3 by spectral audio is a very compact stepsequencer in relation to its competitors. Even if it has just eight pots, you can edit complex tracks very quickly if you once understood the architecture. In addition to the standards you can create complex relations between patterns in the song mode that can run as a long loop.. tbc.
technical details
Eight track sequencer with up to 16 steps, 112 patters, 30 songs, complex relations from here to there and nice ..
inputs / outputs
Midi in, midi out, power in for 6 to 12 Volts what you have ..

in april 2007 zijn ze weer in buisnis rennen !!!!:walker: :walker: :walker: :verkoght:

mag ik een snelle vraag stellen? (de thread is al erg groot geworden.)
ik zou graag 1 synth willen aansturen met gate + 2 cv's voor pitch en filter en heel eventueel een midi uit voor de klok (kan ook per klok in), maar hoeft niet.
tweedehands maq (3 rijtjes zou mooi zijn) is even moeilijk blijkbaar, oberkorn zal ook prijzig zijn. cyclodon kent geen rusten dacht ik. oberheim mini sequencer is natuurlijk mooi, maar vintage is duur....
wie een idee?

Origineel geplaatst door Leo
ik zou graag 1 synth willen aansturen met gate + 2 cv's voor pitch en filter en heel eventueel een midi uit voor de klok (kan ook per klok in), maar hoeft niet... wie een idee?

FR-XS al overwogen?

Origineel geplaatst door r.5
FR-XS al overwogen?

deze kende ik nog[isterook nog nie maar]
wel fatte bak hoor ..so leuek mogelijkheden ,..en semi en truly analog

The XS includes our unique velocity sensitive ADSR type envelope with additional attack and decay time settings for accented envelopes. It’s like having two envelopes in one, and capable of some truly funky sounds. This is the main modulation envelope internally routed to the modify the oscillators and filter. The envelope can be triggered by internal or external logic signals. Both normal and inverted polarity envelopes are available at the output.

begryp ik dat de env door mv vel. moduleerbaar is ...leuke timings verschillen in basslines ...
niet strak = lekker analogsounding in sequenced lines ....
tyd voor een draadje ...tip:doei: & :halleluja

Leo,gezien je die toch mischien niet gaat houden,is het best dat je voor een vintage gaat,dan ben jem sneller kwijt en verlies je geen geld.Als je een doepfer of oberkorn koop,moet je mischien in prijs zakken ,en duurt het langer om hem te verkopen.
Kijk maar hoe mono moeite heeft gehad om zijn as sequencer rack te verkopen...

Op mijn oberheim sequencers kwamen ze als vliegen op stront,tenslotte heb ik hem geruild.

Origineel geplaatst door HEXAGON
Leo,gezien je die toch mischien niet gaat houden,is het best dat je voor een vintage gaat,dan ben jem sneller kwijt en verlies je geen geld.Als je een doepfer of oberkorn koop,moet je mischien in prijs zakken ,en duurt het langer om hem te verkopen.
Kijk maar hoe mono moeite heeft gehad om zijn as sequencer rack te verkopen...

Op mijn oberheim sequencers kwamen ze als vliegen op stront,tenslotte heb ik hem geruild.

Dat viel wel mee hoor......ben er heel content mee :luv:........alleen moet straks denk een derde stepseq erbij nemen om alles te kunnen aansluiten.
Ben wel benieuwd naar die RS200 van Mono......maar RS200 wat? merk?.......meer.

grt Gert-Jan..............eerst die Polymoog installeren van Leo.....gvd wat een bakbeest wel gaaf.

Origineel geplaatst door Patat Met
RS200

Ik vind hem wat prijzig voor wat hij kan.

Bedankt......stom stom stom ben er nu achter dat ik die zelf heb hij is gewoon van AS ben niet zo v/d type nummers wel merken...........oh ik schaam me :bekdicht:

Back