Welke analoge sequencer moet ik nemen?

Ik ben op zoek naar een goede hardware sequencer om mijn airbase 99 volledig aan te sturen.
Daarnaast moet hij ook een tr-808, 606 en tb-303 (enkel) een clocksignaal doorgeven.
Ik weet dat deze drie geen midi hebben (ik laat ze voorlopig ook niet midifyen).
Ik heb al gedacht aan een rs7000 vr die airbase (iemand al geprobeerd zo,ik heb al gelezen dat de timing wel ok is) maar hoe zet ik die drie rolands erbij/tussen? Ik heb namelijk alleen maar een msy2 waar maar 2 DIN sync uitgangen opzitten.
Ik kan eventueel wel midi op de 606 zetten?

mss wat vaag?

Origineel geplaatst door Foetus
Ik ben op zoek naar een goede hardware sequencer om mijn airbase 99 volledig aan te sturen.
Daarnaast moet hij ook een tr-808, 606 en tb-303 (enkel) een clocksignaal doorgeven.
Ik weet dat deze drie geen midi hebben (ik laat ze voorlopig ook niet midifyen).
Ik heb al gedacht aan een rs7000 vr die airbase (iemand al geprobeerd zo,ik heb al gelezen dat de timing wel ok is) maar hoe zet ik die drie rolands erbij/tussen? Ik heb namelijk alleen maar een msy2 waar maar 2 DIN sync uitgangen opzitten.

mss wat vaag?

Misschien is een Future Retro Mobius iets voor jou. Die stuurt DIN-sync en CV/GATE uit en heeft bovendien nog MIDI.
Of toch niet... is geen drum-grid sequencer. Eerder een step sequencer a la 303.

Re: welke stepsequencer ????

Re: welke stepsequencer ????

Origineel geplaatst door Ton
Wie kan mij een tip geven m.b.t. een aan te schaffen stepsequencer.

Wat wil ik:
toonhoogte van de loop bepalen met het keyboard; vroeger had ik een Roland CSQ600 gekoppeld aan een cv/gate synth waar ik na de stepsequence bepaald te hebben lekker de toonhoogte met het keyboard kon bepalen.
Dat wil ik nu weer maar dan het hele verloop opnemen met Logic
Heb nog niet nagedacht over het aantal stappen. Hij dient wel 2 monosynths aan te sturen, het liefst onafhankelijk

Rare wensen???

Sequentix P3

Kan 8 monosynths aan en je hebt een apart midikanaal om te transponeren.

Origineel geplaatst door Foetus

mss wat vaag?

Sequentix P3

Vier eigen midi-outs en een din-sync poort uit

Ik heb de MAM SQ16 niet voorbij zien komen in deze draad. Of ik heb er overheen gelezen:

http://www.soundonsound.com/sos/feb00/articles/mamsq16.htm

review8_r2_c2_r2_c1.jpg

En de genoqs octopus: http://www.genoqs.net/15010/index.html

TotalFull.JPG

Origineel geplaatst door Roel
kwijl kwijl... die octopuss!!!!

Die is echt gaaf he? Heeft ook een gaaf prijskaartje...

nèt niet

nèt niet

Eigenlijk is de Future Retro Möbius precies wat ik zoek, doet netjes Hz/V voor mijn Korgje en Yamaha (waar ik 'em het meeste voor zou gaan gebruiken), heeft midi, glide en is toch nog betaalbaar...

Alleen hij is niet analoog en hij heeft maar 1 track... ;{

Het is erg moeilijk een analoge hardware sequencer te vinden die voldoet aan deze eisen:
- CV/Gate (Hz/V)
- Midi
- Minstens 2, 3 tracks
- Betaalbaar (onder €500,-)

Zie ik er één over het hoofd, ben ik niet creatief genoeg om een andere oplossing te bedenken of is het gewoon zo dat als je dit wil je meer geld uit moet geven?
:confused:

Suggesties? :)

Re: nèt niet

Re: nèt niet

doepfer MAQ16/3. eventueel de regelwerk.

de scaling maakt dan toch niks uit?! (bij de regelwerk kan je nog een note number invoeren, maar verder - zeker voor de maq - is het een kwestie van een zwengel aan de potmeter of een douw tegen een schuif.

Origineel geplaatst door scarum
Eigenlijk is de Future Retro Möbius precies wat ik zoek, doet netjes Hz/V voor mijn Korgje en Yamaha (waar ik 'em het meeste voor zou gaan gebruiken), heeft midi, glide en is toch nog betaalbaar...

Alleen hij is niet analoog en hij heeft maar 1 track... ;{

Het is erg moeilijk een analoge hardware sequencer te vinden die voldoet aan deze eisen:
- CV/Gate (Hz/V)
- Midi
- Minstens 2, 3 tracks
- Betaalbaar (onder €500,-)

Zie ik er één over het hoofd, ben ik niet creatief genoeg om een andere oplossing te bedenken of is het gewoon zo dat als je dit wil je meer geld uit moet geven?
:confused:

Suggesties? :)

Origineel geplaatst door Ramirez
Ben ondertussen wel benieuwd naar die schaltwerk.
Kan een gebruiker daar iets over vertellen?

Hele leuke sequencer, maar nog wel ruimte voor verbetering (die er spijtig genoeg nooit van zal komen vrees ik).

het grote voordeel is dat je duidelijk zicht hebt over de verschillende sequencerlijnen tegelijk, en dat je direct aan de steps zelf kunt om ze te muten/unmuten. Dit maakt het makkelijk om de sequence op te bouwen, uit te breiden, ietwat te veranderen... Ik gebruik meestal een keyboard om de noten in te geven via steprecord. Ik zou wel eerst de handleiding goed doornemen, want sommige dingen zijn wel beperkt (bvb nootlengte ligt vast per lijn, niet per step enzoverder; je kan ook niet de sequencerlijnen in een patroon aan elkaar chainen zoals bij de MAQ, je hebt dan wel weer een song mode, maar dat werkt dan toch weer iets anders).

Leukste zou zijn als er per step behalve een mute/unmute knop ook nog eens een draaiknopje op had gezeten (beetje combinatie van de MAQ erbij) met de functionaliteit van de MAQ en Regelwerk erbij.

Had daarvoor een regelwerk, maar die deed soms wel eens raar en liep ook niet strak op ritme als je sequencerlijntjes onderling een andere timing hadden. Ik weet niet of andere gebruikers dat probleem ook hadden ? Voor de rest ook wel een heel leuke sequencer.

Moet nog altijd mijn twee BCR controllers eens instellen voor ERA, met terugkoppeling van de waarden naar de BCR (moet ik weer eens nakijken hoe dat zat in Cubase), werkte ook wel leuk voor die keer dat ik het al eens gedeeltelijk had ingesteld naar mijn smaak.

groeten,

Tom

Re: Re: nèt niet

Re: Re: nèt niet

Ja, de MAQ 16/3 komt ook zeker in de buurt van wat ik zoek, maar hij is behoorlijk prijzig als je bedenkt dat ie nieuw €666,- kost bij Thomann en het ding dus eerst terug moet naar Doepfer (of misschien in-house bij Thomann?) om de gate om te laten zetten naar S-trigger. Dat zal ook niet gratis zijn. Denk dat je al snel tegen de €800 euro aan zit. Nu is dat natuurlijkj nog best een aardige prijs, maar ik was benieuwd of er misschien goedkopere alternatieven waren die voldoen aan deze eisen. Tweede hands zie ik ze ook niet echt vaak voorbijkomen, namelijk...

Origineel geplaatst door Leo
doepfer MAQ16/3. eventueel de regelwerk.

de scaling maakt dan toch niks uit?! (bij de regelwerk kan je nog een note number invoeren, maar verder - zeker voor de maq - is het een kwestie van een zwengel aan de potmeter of een douw tegen een schuif.

Re: Re: Re: nèt niet

Re: Re: Re: nèt niet

Origineel geplaatst door scarum
Ja, de MAQ 16/3 komt ook zeker in de buurt van wat ik zoek, maar hij is behoorlijk prijzig als je bedenkt dat ie nieuw €666,- kost bij Thomann en het ding dus eerst terug moet naar Doepfer (of misschien in-house bij Thomann?) om de gate om te laten zetten naar S-trigger. Dat zal ook niet gratis zijn. Denk dat je al snel tegen de €800 euro aan zit. Nu is dat natuurlijkj nog best een aardige prijs, maar ik was benieuwd of er misschien goedkopere alternatieven waren die voldoen aan deze eisen. Tweede hands zie ik ze ook niet echt vaak voorbijkomen, namelijk...

tweedehands komen ze best wel voorbij, rond de 350-400, maar dat is een beetje komen en gaan.
gate omzetten naar s-trig is een fluitje van een cent. nou ja, een paar centen. heb zelf een regelwerk en 1 synth is gemodificeerd van s-trig naar gate, zodat ie de regelwerk snapt en voor de andere is een kabeltje gemaakt, met zo weinig componenten aan elektronica (wat was het nou k-c of c-k) dat het in de plug past.
kosten van de mod of het kabeltje max een paar tientjes. hier komen nu 3 moogs tot leven als de regelwerk start. en dat is erg leuk.

ook nieuw voor 666 (rotgetal, ik zou liever een tientje meer betalen) vind ik de maq16/3 een goede koop, als je tenminste vintage/analoog en een beetje midi wil aansturen met dedicated knoppen en een flink potentieel aan time/signature/gate time/ order/ controllers/ etc etc mogelijkheden.

k heb niet zo heel erg thuis in de weeld van sewuencers, maar ik zou zo snel geen sequencer op dat vlak weten, die dezelfde value for money heeft. korg sq10 ligt een beetje in de prijsklasse, maar wat kan die nou helemaal, vergeleken bij de maq?

ik heb m zelf niet op het moment, maar ik ben altijd een grote fan van de maq16 geweest, ik ga ook altijd een betje met mijn borst vooruit lopen als ik zie we de maq tegenwoordig allemaal gebruiken. ik kan me namelijk nog goed herinneren dat veel mensen dat maar dom vonden, een sequencer met 16 stappen ;)

ik weet zeker dat Music House in Utrecht (de off. NL importeur van Doepfer) met plezier die S-Trigger mod voor je uitvoert of 'm gewoon zo bestelt bij D.

Origineel geplaatst door Mk II
ik weet zeker dat Music House in Utrecht (de off. NL importeur van Doepfer) met plezier die S-Trigger mod voor je uitvoert of 'm gewoon zo bestelt bij D.

en ik weet zeker dat het goedkoper kan. ;)
de modificatie en de aanschaf van de maq16/3 zelf.

ik zou overigens niet de maq16 laten modden. gate is toch de standaard en s-trig de uitzondering. als je later nog eens wat anders met de maq wil (gate aansturen van een andere synth of verkopen of zo) zit zo'n mod naar s-trig alleen maar in de weg.
synth modificeren naar gate ipv s-trig is al een beter idee, omdat veel apparaten (sequencers, andere analoge synths, drummachines dmv gate corresponderen met de buitenwereld.
aangepaste kabeltjes is misschien wel het beste (in ieder geval meest flexibele) idee. je kan dan alle kanten op naar believen, nu of in de toekomst.

Dank je voor de tip! Op de één of andere manier was de notification voor dit topic uitgezet, dus ik kom er nu pas achter dat er nog een hoop antwoorden achteraan kwamen!

Ik heb inmiddels van een vriend van me begrepen dat je heel makkelijk een s-trig mod in een grote jack-plug in kunt bouwen en hij gaf aan dat al vaker gedaan te hebben. Dus ik verwacht dat dat niet zo'n probleem zal zijn. De MAQ modden zou ik zeker niet snel laten doen, ik had ook begrepen dat het omzetten van gate naar s-trig omkeerbaar was als Doepfer het zelf deed, maar niet echt nodig inderdaad.

Het is overigens zeker nog steeds een nette prijs, hoor 666 euro, maar ik heb op het moment niet zoveel te besteden aan gear dat ik dat even op tafel kan leggen. 350 euro zou al een stuk haalbaarder zijn.

Wat de SQ-10 betreft, als het dedicated voor vintage gear is, is dat best een leuk apparaat, maar helaas kosten ze ongeveer hetzelfde 2e hands als een MAQ nieuw. En dan ben ik het met je eens, dan kun je beter een MAQ hebben. Ik heb bijv. de DRM1 van Vermona met midi en het is natuurlijk leuk om die mee te kunnen laten bonken met 2 andere analoogjes.

Deze link met een waslijst aan gear van Kozz staat al ergens in een ander topic vermeld, maar hij heeft dus ook 2 x een SQ-10 voor €699 (!!!) te koop staan en een MAQ 16/3 voor €499, vind dat toch best aan de prijs nog, voor 2e hands...

Mja, ik zie het er toch nog wel eens van komen. Toch wel erg leuk om ook zonder koebeest je gear aan de praat te krijgen! :D

Origineel geplaatst door Leo
en ik weet zeker dat het goedkoper kan. ;)
de modificatie en de aanschaf van de maq16/3 zelf.

ik zou overigens niet de maq16 laten modden. gate is toch de standaard en s-trig de uitzondering. als je later nog eens wat anders met de maq wil (gate aansturen van een andere synth of verkopen of zo) zit zo'n mod naar s-trig alleen maar in de weg.
synth modificeren naar gate ipv s-trig is al een beter idee, omdat veel apparaten (sequencers, andere analoge synths, drummachines dmv gate corresponderen met de buitenwereld.
aangepaste kabeltjes is misschien wel het beste (in ieder geval meest flexibele) idee. je kan dan alle kanten op naar believen, nu of in de toekomst.

Origineel geplaatst door klausito
Die is echt gaaf he? Heeft ook een gaaf prijskaartje...

lykt wel een onderdeel van interieur asj van beuken houdt ,..beuken in soundsystemstyle
:{
mooi app.
dat zeker seqencing doeje voor de mogelijkheid...niet lookz

oi

ik eb geen ervaring met hardwaresequencers, maar heb er dringend 1tj nodig

amontobin achtig , ninjatunedrumz, strakke snelle drumz zeg maar

ik zoek een stepseq om mn sampler aan te sturen , die gebruik ik als drumbak
16knopjes met lichtjes,
zodat je dan kunt zeggen van; C3 (selecteer noot) alsk dan wil dat ie bv op het begin van de maat getriggerd wordt dat ik dan gewoon het knopske indruk, (plaats of verwijder de noot uit de sequence) ook moet ik cc's kunnen zenden per step aanpasbaar

welke???????

ik denk nu aan een mc50 maar toch liever een stepseq. met 16 knopjes ofzo

rarevraag?

Greetz

Back