Welke analoge sequencer moet ik nemen?

ik moet me echt weer eens verdiepen in de stepseq van rack q .. akkorden en alle parameters met die step seq aansturen .. ik snap ook niet wrm de prijs daarvan nu 599 is ..

maarja .. anyway dat was effe offtopic .. maar doe het maar eens met die analoge stepsequencers van jullie }:|

Origineel geplaatst door MadR
ik moet me echt weer eens verdiepen in de stepseq van rack q .. akkorden en alle parameters met die step seq aansturen .. ik snap ook niet wrm de prijs daarvan nu 599 is ..

maarja .. anyway dat was effe offtopic .. maar doe het maar eens met die analoge stepsequencers van jullie }:|

ja jongen, precies wat ik dacht toen ik de maq16 en later de regelwerk wegdeed, omdat ik toch een evolver key kreeg met 4 stepsequencers met tig parameters. maar dat is de theorie.
los van wat simpele basisdingen hoef je je namelijk in een maq of sq10 niet te verdiepen, dat is gewoon plug en play en hallekidee. en juist dat maakt analoog stepsequencen zo leuk.

Origineel geplaatst door mono-poly
Jurgen Haible is een hobbyist die zijn schema's beschikbaar steld voor zelfbouw freaks.
Niet aan Dieter Doepfer om hier lekker een boterham mee te verdienen.
Ik vind het echt laf dat echt iedereen dit maar recht probeerd te praten.
Stiekem hoop ik dat al die artiesten geen stuiver zullen verdienen in de muziek industrie omdat alles wat ze produceren al gebootlegged is voordat het uberhaupt op de markt is.
En dat een ander lekker met de poen er vandoor gaat.

Volgens Florian Anwander en volgens Der Dieter is het schema wat Doepfer voor het Wasp filter gebruikt niet hetzelfde als van Jurgen Haible.
zie citaat:
As far as I know the schmatics of Juergen Haibles wasp filter differs
> from the one Doepfer is using.
>
> Florian

Right. The A-124 is based on the original Wasp circuit/schematics of
Electronic Dream Plant/EDP (2xCA3080+CD4069). But we used another type of
logarithmic current source for the CA3080 control current and replaced the
separate HL and LP outputs by a single mix output with an additional mix
control (HP/LP share) to obtain a notch filter in its center position.

I'm not sure if it is idential to Juergen Haible's circuit but I don't think
so.

Best wishes
Dieter Doepfer

Hier is het schema van Jurgen:
hj_wasp.jpg

Hier zit een extra distortion schakeling bij en een schakelaar voor de verschillende uitgangen.
Ik heb niet de kennis om te zeggen hoe het met de logaritmische stroom bron voor de CA3080 zit. Maar het schema is duidelijk anders dan van Doepfer.

En hoe kan het mogelijk zijn dat een fabrikant een paar maanden later al het product op de markt heeft kunnen brengen? Doen ze niet aan schakeling/printboard testen ect...? Normaal gesproken kost dat wel een jaartje, zo niet langer.

Mijn (voorlopige) conclussie:
De claim dat er ontwerpen zijn gestolen is niet erg sterk.
En als het waar is, who gives a shit. Er zijn veel ergere dingen in de wereld.

Ik hoop dat iemand jou ook nog is een poot uit zal draaien.

Dat gebeurd dagelijks. Ik heb eens een fruitsorteer machine ontworpen (samen met 2 andere mensen) Dat ding is helemaal letterlijk gekopieerd door de concurent. De concurent bestaat nog. Het bedrijf waar ik voor werkte is bankroet.

Shit happens.

Yeah suport jij Doepfer maar lekker.
Fuck normen en waarden.

ANARCHIE!

:r

Het gaat dus om een heel klein stukje schakeling, die iedere nobody die electronica heeft gestudeerd ook kan verzinnen, wat eventueel gejat zou zijn. Er zijn geen synth fabrikanten die niet iets soort gelijks hebben gedaan. Om daarom Doepfer te boykotten, dat vind ik heel erg overdreven.

Je zou net zo makkelijk kunnen zeggen dat Mr. Haible zich wat volwassener moet gedragen.

Feit: Doepfer heeft erg mooie modules, die geen enkele andere fabrikant op de markt brengt. Maar je hoeft ze van mij niet te kopen hoor.

Zullen we nu weer vriedjes zijn?
:luv:

Hey ik ben gek op een patatje met dus mij krijg niet je niet snel boos.
Dat van Jurgen was 1 voorbeeld die ik zo uit de 10 duizenden sdiy emails weet te vissen.
Als er voorheen op SDIY een leuk ontwerp kwam dan kon je er donder op zeggen dat Dieter binnen een paar maanden een nieuwe A-100 module ging aankondigen van dat ontwerp.
Jurgen Haible, Paul Maddox en Oakly zijn een paar mensen die op die manier in mijn ogen benadeeld zijn.
Aangezien ik die mensen als zeer ok beschouw zal ik absoluut geen Doepfer moduletje in mijn eurorack hangen. En als synthfabriekanten van mekaar jatten dan dagen ze mekaar voor de rechter. Als simpele DIY-er is het niet echt te doen om al je ontwerpen te laten beschermen en daar maakt Dieter zeker misbruik van.
Er zijn genoeg mensen die dit kunnen beamen. Maar ik ben niet boos op je hoor ik erger me er alleen aan dat men doet alsof dit dood normaal is.

Ik heb trouwens wel een paar gekleurde doepfer patch kabels maar die heeft die niet gejat natuurlijk!

Eigenlijk staat heel het eurorack formaat me niet aan qua indeling en maten maar ik ben over de boeg door dat ik een EMS synthi vco board heb gekocht een jaartje terug en Analogue systems wat EMS spul maakt.
Die hebben dat netjes overlegd overigens met Robin Wood als het goed is.
Verder nog wat plan-b en livewire spul.

dus mij krijg niet je niet snel boos.

nou, dan had je mij toch even op het verkeerde been staan! :)

Origineel geplaatst door Leo
knap werk, die trap af.

het voltage maakt me niet zo veel uit, ik bedoel, er komen toch geen midi noten in of uit, het is net wat mono zegt (en wat ik al jaren doe) gewoon draaien tot het lekker klinkt.

Goed om te horen geeft mij ook wat meer vrijheid om die SQ10 met meerdere synths te gebruiken.........dacht altijd dat 't niet ging.........mooi zo daar hoef ik ook niet druk om te maken.
Misschien wel een vraagje........kan ik de clock-output(extern) v/d RS-200 ook de clock aansturen v/d SQ10?

Viel wel mee met de Poly had 'em rap beneden m'n referentie is die studiomaster 24 kan daar had ik 2 weken last van m'n rug en doe alles in m'n eentje.
De pedalen-sectie is wel een verrijking voor de poly......klinkt wel lekker gruisig

pedaal is onontbeerlijk voor de polymoog, sustain voor de piano's en vibes, die anders nauwelijks klinken, de filter output van het pedaal kan je ook (beter) in de dmoulation input doen, dan kan je met het linkerpedaal ook de modulatie bedienen (als je hem op 'var' zet op de synth. pedaal doet vaak rond 150-200 euro.

maar goed, de sq10 is er. morgen proberen.

mmwah, de sq10 kan natuurlijk ook gewoon met een cv rij de kloksnelheid beïnvloeden. leuk. er zijn nog wel leuke dingen, toch geloof ik dat ik liever een maq16/3 zou hebben.....:engel:

Origineel geplaatst door Hooihuis
De "duty" knop werkt overigens alleen op de multiple trig out en je kunt er de "pulsbreedte" (oftewel de lengte van de trigger) mee aanpassen.

Ik hoop dat je deze bak lekker gaat uitproberen voor je hem weg doet

er zit nog een analoge mixer op ook, als ik daarmee een cv rij en de multiple trigger mix, kan ik wel stappen uitzetten en ook de 'duty' gebruiken.
toch een leuk ding.

en als je dan de portamento van di cv rij aanpast, pakt ie ook ineens sommige steps wel/niet meer, meer of minder staccato achtig.
maar als ik nu niet ga leren, zak ik zeker!

Origineel geplaatst door Patat Met
Het gaat dus om een heel klein stukje schakeling, die iedere nobody die electronica heeft gestudeerd ook kan verzinnen, wat eventueel gejat zou zijn. Er zijn geen synth fabrikanten die niet iets soort gelijks hebben gedaan. Om daarom Doepfer te boykotten, dat vind ik heel erg overdreven.

Je zou net zo makkelijk kunnen zeggen dat Mr. Haible zich wat volwassener moet gedragen.

Feit: Doepfer heeft erg mooie modules, die geen enkele andere fabrikant op de markt brengt. Maar je hoeft ze van mij niet te kopen hoor.

Zullen we nu weer vriedjes zijn?

Toch erger ik me aan je opmerkingen want heel de wereld weet dat Doepfer een bij mekaar gejat zooitje is.
Alleen de digitale spullen zijn door Dieter zelf ontworpen hoor.
Ik blij bij mijn Doepfer standpunt :)
Waar denk je dat de Synthacon vcf vandaan komt?
Die is net een poosje daar voor door Ken Stone gecloned.
Je zou gewoon is wat beter je huiswerk moeten doen voor je het loop op te nemen voor die boef van een DIeter.
Op www.retrosynth.com kan je sdiy list doornemen en post daar maar is dat Jurgen Haible een aanstellerd is en leugenaar.

Toch erger ik me aan je opmerkingen want heel de wereld weet dat Doepfer een bij mekaar gejat zooitje is.
Alleen de digitale spullen zijn door Dieter zelf ontworpen hoor.
Ik blij bij mijn Doepfer standpunt :)
Waar denk je dat de Synthacon vcf vandaan komt?
Die is net een poosje daar voor door Ken Stone gecloned.
Je zou gewoon is wat beter je huiswerk moeten doen voor je het loop op te nemen voor die boef van een DIeter.
Op www.retrosynth.com kan je sdiy list doornemen en post daar maar is dat Jurgen Haible een aanstellerd is en leugenaar.

Effe wat recht zetten:
Ik heb nooit gezegt dat Jurgen Haible een leugenaar is. Alleen maar dat de claim niet sterk is.

Ik vind wel dat hij zich aansteld, zelfs als echt blijkt dat er rechtstreeks schakelingen gekopieerd zijn. (Die J.H natuurlijk ook gewoon gekopieerd en een wat aangepast heeft)

En: Voordat ik m'n mening over Der Dieter ga veranderen, moet ik eerst bewijs zien. En dat heb ik nog niet gezien.
Ook hoef ik niet naar dat bewijs zoeken, omdat ik niet met de fraude claim kom. Het bewijs moet van degene komen die de beschuldeging uit.

Van mij mag jij best je kop in het zand steken en niet de moeite nemen de SDIY list door te nemen.
En alle benadeelden uitvinden Paul Maddox, Tony Algood, Jurgen Haible, Ken Stone en ga zo maar door.
Als er 1 nieuw design gepost werd had Dieter een paar maanden later een module daar van.
En als hobbyist is het gewoon niet te doen je spullen wettelijk te laten beschermen.
Dieter Doepfer zit daar ook gewoon mee te neuzen en maakt gewoon van het hobby gehalte misbruik.
De laatste jaren word er ook veel minder fanatiek ontwerpen gedeeld en zijn zeker mensen als Paul Maddox etc gewoon bijna uit het beeld verdwenen.
Dieter had gewoon Jurgen moeten vragen of hij wat met zijn idee had mogen doen en credits moeten geven.
Dat had wel zo netjes geweest want een Cynthia bv doet dit altijd he!
Maar dat jij dit niet wil zien en geloven snap ik best wel als je een A-100 modular vol gejat spul thuis heb staan.

weer even on topic:

de korg SQ10 moet je hebben! (vraag was: welke analoge sequencer....)

:confused: Ik wou zeggen.. moet nu ELK topic (door vaak dezelfde :duivels: ) eindigen in geruzie?

Back