Welke analoge sequencer moet ik nemen?

Straks wordt het nog een patatje oorlog :D

(en dan ook nog die hitte....)

:D Inderdaad!

Heat.gif

relax, neem een biertje! :biertje:

Als Doepfer nu gewoon als 't "Behringer van de modulaire synths" wordt beschouwd, zijn we toch klaar en iedereen begrijpt 't?

Idd lekker belangrijk allemaal...

Hoor verder niks over de muziek zelf waar het uiteindelijk om gaat..

Ieder zn ding en bughet en dan hier beetje gaan polderen om nutteloze dingen.

Lets make music nog war :slotje:

Ik hed met niemand ruzie in deze tread laat dit duidelijk zijn.
Maar ik erger me dus ook wel weer aan jou opmerking van lekker belangrijk.
Ik vind het namelijk zeer triest dat jatten van mensen die zwaar veel werk doen in de DIY comunitie.
En Dieter Doepfer naait die mensen gewoon keihard en heeft er zowiezo al voorgezord dat er minder ontwerpen onder hobbyisten geshared worden.
Dus kom aub nou niet met opmerkingen, boeiend, lekker belangrijk etc.

Origineel geplaatst door mono-poly
Sja gewoon accepteren en diefstal suporten.
Waar zijn toch alle normen en waarden gebleven?

Ik vind diefstal ook niet door de beugel kunnen.
Maar waar is het bewijs?
Ik heb het nog niet gezien!

Of gaat het verlangen van bewijs in tegen de normen en waarden?

http://search.retrosynth.com/synth-diy/search/lookit.cgi?-v0105.82
http://search.retrosynth.com/synth-diy/search/lookit.cgi?-v0104.666
http://search.retrosynth.com/synth-diy/search/lookit.cgi?-v0104.663

Even vlug bij mekaar gezocht je zou zelf ook even SDIY door kunnen spitten.
En ze kunnen het nooit 100% hard maken maar het valt wel op dat Doepfer telkens met een "nieuwe" module komt kort na dat er op SDIY schema's en dingen verschijnen.
Of bv met Ken Stone zijn Synthacon kloon.
Maar je kan ook blijven mekkeren dat het niet waar is en je verschuilen achter je a-100 :)

Als je bang bent dat ze ontwerpen gaan jatten, moet je pattent, etc. aanvragen.
RAMduur, maar je bent wel zeker(der) dat het minder snel gekopieerd wordt.. (hoewel.. behringer..)

Vind je dat niet de moeite, probeer dan uit te blinken in kwaliteit / service / whatever.

Wil je dat ook niet dan is 't (helaas!) een kwestie van accepteren, ja.

Ga toch weg met die onzin zeg.
Als je gewoon hobbyist ben is dat niet te doen.
Zelfs voor iemand als Oakley niet.
Het word wel onmogelijk gemaakt om via een mailinlist dingen te sharen met mekaar voor NIET comerciele doeleinden.
En dit dankzij die schoft van een Dieter.

Origineel geplaatst door Zoidsity
, moet je pattent, etc. aanvragen.

dan zou ik toch eerder zeggen: je moet niet stelen. en als ik het goed begrijp is het zonder patent e.d. juridisch gezien geoorloofd andermans ideeën/ontwerpen te gebruiken, maar dan nog is het niet erg netjes als de situatie die mono schetst een beetje klopt, handwerkers/liefhebbers/amateurs/kleine neringdoenden die met goede ideeën komen en doepfer die dat klaarblijkelijk een beetje in de gaten houdt en alles van zijn gading overneemt en commercieel exploiteert. (en zo goedkoper kan zijn dan anderen??)

dan kan je gaan zitten zeiken over bewijzen of wijzen op de (voor die liefhebbers dan waarschijnlijk veel te dure) patentprocedures, maar mono heeft dan wat mij betreft wel een punt. is niet netjes van doepfer.
ik denk niet dat ik ooit nog een doepfer apparaat koop (na de maq16/3 dan.)

Ok even een aanvulling op Leo.
Doepfer kan de euroack dingen idd goedkoop aanbieden omdat er gewoon niks zelf ontworpen word op deze manier.
Trouwens zijn de digtale spullen zoals de sequencers etc wel gewoon ontwerpen van Dieter.
Ik beweer ook niet dat de beste man niks kan.
Maar bijna iedere Eurorack module stinkt naar mijn mening gewoon.
Het is gewoon jammer dat heel het SDIY gebeuren mede daar door minder openlijk is.
En Dieter van de list verbannen is niet een optie want niemand weet onder welke email die ingeschrefen is.

En Dieter van de list verbannen is niet een optie want niemand weet onder welke email die ingeschrefen is.

'Fagin' dacht ik.

ik bedenk ineens dat we ook niet al te hard moeten zijn, misschien is ie wel gewoon kleptomaan.

Zoals ik al in m'n vorige post aangaf is 't vaak helaas accepteren.

Uiteraard ben ik het er absoluut NIET mee eens, maar ja da's nu eenmaal de commercie:
de kleintjes lijden onder de grote..

Triest, maar ja..

http://search.retrosynth.com/synth-diy/search/lookit.cgi?-v0105.82
http://search.retrosynth.com/synth-diy/search/lookit.cgi?-v0104.666
http://search.retrosynth.com/synth-diy/search/lookit.cgi?-v0104.663

Even vlug bij mekaar gezocht je zou zelf ook even SDIY door kunnen spitten.
En ze kunnen het nooit 100% hard maken maar het valt wel op dat Doepfer telkens met een "nieuwe" module komt kort na dat er op SDIY schema's en dingen verschijnen.
Of bv met Ken Stone zijn Synthacon kloon.
Maar je kan ook blijven mekkeren dat het niet waar is en je verschuilen achter je a-100 :)

Ik zie nog steeds geen bewijs. En zonder bewijs geen menings verandering.

Als Dieter een kinder verkrachter is, worden de dingen anders.
Maar om je druk te maken over deze zaken.......Wat een verspillling van tijd.

:luv:

100% bewijzen lukt nooit.
Meerder techneuten waar ik bij geweest ben durven die uitspraak namenlijk ook te doen.

En ik snap ook best dat jij het niet wil aannemen als a-100 user he.

:luv:

Origineel geplaatst door Patat Met
Ik zie nog steeds geen bewijs. En zonder bewijs geen menings verandering.

Als Dieter een kinder verkrachter is, worden de dingen anders.
Maar om je druk te maken over deze zaken.......Wat een verspillling van tijd.

ow, kinderverkrachting hoeft niet bewezen te worden...
en stelen is niet zo erg.

wat kan jij verschrikkelijk stom lullen

:luv: omdat dat er schijnbaar bij hoort

De betreffende mensen (Jurgen Haible Oakley Maddox ect) hebben zelf geen schakelingen uitgevonden. Ze hebben namelijk zelf schakelingen gekopieerd. Daarom kan er geen patent worden aangevraagd door deze mensen. Het word goed gevonden dat deze mensen een kloon uitbrengen, maar als Doepfer hetzelfde doet dan mag dat ineens niet? Dit lijkt mij meten met 2 maten.

Overgens als iemand wel een schakeling zelf heeft uitgevonden, en Doepfer gebruikt dat dan word dat netjes gemeld:
The filter was inspired by the ERWIK Musikelektronik Multimode Filter, which is based on the filter used in the Oberheim Matrix 12 resp. Xpander (thanks to Jesper Erwik Johansson for his assistance and permission to use his idea in our A-107 module).
Dit citaat is hier te vinden: http://www.doepfer.de/a107.htm

En om weer on topic te komen hier een plaatje van een erg leuke sequenser.

a155.gif

2 van deze modules in combinatie met deze module:

a154.gif

Smul smul smul.

:doei:

Jurgen en Paul hebben hebben oplossingen gevonden om moderne componenten oude principes van ontwerpen te bouwen al daar verbeterd (bv een transistorladder).
Als Doepfer deze dingen comercieel wil uitbuiten had die gewoon netjes met de mensen die daar tijd en werk in hebben gestoken mogen benaderen hoor. Je blijf het maar recht willen lullen he dat Doepfer dat jat. Dit heeft niks te maken met 2 maten meten want bovengenoemden stellen dit beschikbaar aan hobbyisten om daar mee te spelen en vooral wat van te leren. Niet om dit op comerciele wijze uit te buiten.

PS die Doepfer sequencer had van mij wat meer dingen zoals de rs-200 en Arp die lekker switchbaar zijn ipv patchbaar.

Ik heb gewoon een drang om te vertellen wat een smerige dief Dieter Doepfer is.
Zo lang dat niet serieus genomen word ratel ik wel door.

hallo kinderen voor kinderen,neem het mij niet kwalijk maar het is zo!

wat ook gebeurt is dat wanneer je bij doefer gaat met een idee/proto ontwerp,(wordt je met open armen ontvangen),wordt je een EENMALIGE miserabele som aangeboden voor het idee,en indien je weigert,geen probleem dan kopieren ze het toch of maken ze het na volgens het idee dat je ze gegeven hebt.

En dit is niet iets wat ik uitgevonden heb,maar van een concreet geval.

meer heb ik niet te zeggen....

ik heb ze ook eens een mail gestuurt (een paar jaren geleden)met een voorstel om ze 40 cem3340s te verkopen,ze waren er als de ratten bij om ze voor 2x niks te kunnen kopen,en met argumenten dat het niet echt veel meer waard is,die duitse luis...:dubbel:

Zijn modules zijn zo slecht als die kerel zijn geweten.

Back