Welke apparatuur is raadzaam?!?

H2LO

Nieuwkomer
Korte uitleg: Ik ben een Cubase SX gebruiker en maak eigenlijk alleen gebruik van VST instruments of analoge input van mijn 'echte' instrumenten.

Wat ik graag wil hebben is het volgende: Ik wil de mixer (minimaal 8 faders + minimaal 3, liefst 4 rotarknoppen voor mijn equalizer) digitaal door middel van midi via een 'midi/usb/whatever'aansluiting aansturen. Daarnaast wil ik eigenlijk nog met effecten kunnen spelen.
Voor het inspelen wil ik een 'goed' keyboard aanschaffen die mijn VST instrumenten moet aansturen via een 'midi/usb/whatever'aansluiting.

Wie o wie kan mij tips geven over de benodigde apparaten (de mixer, geluidskaart met mogelijkheid voor analoge input en een keyboard voor de aansturing van VST's) als ik zo min mogelijk latency wil en zoveel mogelijk gebruiksvriendelijkheid!!!

Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen, want ik heb geen verstand van de hele reut: ik wil enkel zoveel mogelijk muziek produceren!

dus... alvast bedankt!!!

Last edited by a moderator:
Denk dat je vraag te algemeen is.
Had je al gezocht hier op het forum of de rest van het internet?
Zo ja, wat leek je wel wat?

Hoi,

misschien is de Behringer BCF2000 iets voor je, een usb midi controller met motorfaders en rotary knoppen.
goedkoop en werkt prima !

midi keyboards zijn er in allerlei soorten, maten en prijzen. kijk eens naar de keyboards van het merk CME.
spelen lekker, zijn stevig gebouwd en verhoudingsgewijs niet duur.

voor geludiskaarten geld hetzelfde: die zijn er ook in allerlei soorten en maten.
hoeveel inputs / outputs heb je nodig, wil je pci, usb of firewire ?
een simpele maar erg goede kaart is de ESI Juli@. 2 inputs en 2 outputs, digitaal in en out + optisch out, midi in en output. kost rond de 130 euro, ik heb hem zelf ook en ben er zeer tevreden over en naar mijn mening veel beter dan M-audio, vandaar dat ik hem noem...

succes :)

Origineel geplaatst door fuse
Denk dat je vraag te algemeen is.
Had je al gezocht hier op het forum of de rest van het internet?
Zo ja, wat leek je wel wat?

Nou goed, ik wil niet al te veel geld uitgeven en ik kan geen goede controller vinden die al mijn wensen tegelijk inwilligd. Dus ik zat te denken aan een BCR2000 en dan nog een fader gebeuren ernaast. Maar waar het mij uiteindelijk om gaat is dat ik zo min mogelijk latency wil. Dus kan ik dan bijvoorbeeld wel een controller via usb gebruiken?!? En wat is een geluidskaart waar ik wat mee kan?! Ik heb voorheen met een MayaMKII gewerkt...

Hopelijk kan je hier iets mee?!

Kennis ondersteund onkunde,
onkunde ondersteund kennis!

hier heb je wat kennis:

Vervoeging 3e persoonsvorm tegenwoordige tijd = stam + T
ondersteunen
ondersteun + t
resultaat:

"ondersteunt"

-C-

Origineel geplaatst door C738
hier heb je wat kennis:

ondersteunen
ondersteun + t
resultaat:

"ondersteunt"

Hopelijk heb je naast taalkundige behulpzaamheid ook nog een antwoord op mijn vraag?!

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door C738
hier heb je wat kennis:

ondersteunen
ondersteun + t
resultaat:

"ondersteunt"

-C-

Dat geldt enkel voor derde persoonvorm ENKELvoud tegenwoordige tijd C.

Dat kon je wel opmaken uit mijn voorbeeld aan de hand van zijn quote...

Maar om antwoord op je vraag te geven, er zijn een hoop leuke controllers op de markt.
Beetje zoeken levert je deze site op:

www.gearjunkies.com

-C-

Altijd lachen die C/MB.

Maar ehm... was is je budget ongeveer. Dat helpt vaak wel wat qua mogelijkheden.

Origineel geplaatst door fuse
Maar ehm... was is je budget ongeveer. Dat helpt vaak wel wat qua mogelijkheden.

Heb ongeveer 1500 eurootjes te besteden. Maar goed ik ben natuurlijk wel een echte Nederlander en geef dus liever minder uit! *D

Yamaha O1X?
Audio+midi-interface, controller, digitale mixer, topbak!!
8 inputs, zonder latency 8 tracks tegelijk opnemen over 1 firewire kabeltje.. Goeie interne effecten, waanzinnig flexibele routing, en most important of all: De sound is gewoon waanzinnig! Dynamics, compressie en parametrische EQ per kanaal, HI-z input om rechtstreeks je gitaar eraan te prikken, 2x midi in/out..

Ik raak de muis nauwelijks meer aan, werkt heerlijk! Ook mijn effectenbak gaat eruit, de interne FX klinken super! Het enige nadeel dat ik vinden kan is dat er ZO ongelofelijk veel inzit dat je soms nog wel eens aan het zoeken bent.. Maargoed, als je eenmaal gewend bent wil je niet meer anders!

En zeker onder de 1500 verkrijgbaar! :okdan:

Of de Novation X-station. Daar zit een geluidskaart in die je kunt aansluiten aan je laptop of PC, veel knopjes om via midi of USB te tweaken aan je VST's, en een prima keyboard met aftertouch en als bonus een synth.

Je kan 'm op batterijen zetten en via je laptop op het strand zitten muziekmaken. Heb je alleen nog een mixertje nodig.

Als je er nog weinig kaas van hebt gegeten is het misschien handig om de kaasmarkt op te gaan? Oftwel duik eens een winkel binnen om daar te bekijken wat er staat en of het je wat lijkt.
En als nieuw niet perse hoeft kan een 2e handsie wellicht ook wel.

Back