Welke apparatuur is raadzaam?!?

H2LO

Nieuwkomer
Korte uitleg: Ik ben een Cubase SX gebruiker en maak eigenlijk alleen gebruik van VST instruments of analoge input van mijn 'echte' instrumenten.

Wat ik graag wil hebben is het volgende: Ik wil de mixer (minimaal 8 faders + minimaal 3, liefst 4 rotarknoppen voor mijn equalizer) digitaal door middel van midi via een 'midi/usb/whatever'aansluiting aansturen. Daarnaast wil ik eigenlijk nog met effecten kunnen spelen.
Voor het inspelen wil ik een 'goed' keyboard aanschaffen die mijn VST instrumenten moet aansturen via een 'midi/usb/whatever'aansluiting.

Wie o wie kan mij tips geven over de benodigde apparaten (de mixer, geluidskaart met mogelijkheid voor analoge input en een keyboard voor de aansturing van VST's) als ik zo min mogelijk latency wil en zoveel mogelijk gebruiksvriendelijkheid!!!

Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen, want ik heb geen verstand van de hele reut: ik wil enkel zoveel mogelijk muziek produceren!

dus... alvast bedankt!!!

Last edited by a moderator:
Denk dat je vraag te algemeen is.
Had je al gezocht hier op het forum of de rest van het internet?
Zo ja, wat leek je wel wat?

Hoi,

misschien is de Behringer BCF2000 iets voor je, een usb midi controller met motorfaders en rotary knoppen.
goedkoop en werkt prima !

midi keyboards zijn er in allerlei soorten, maten en prijzen. kijk eens naar de keyboards van het merk CME.
spelen lekker, zijn stevig gebouwd en verhoudingsgewijs niet duur.

voor geludiskaarten geld hetzelfde: die zijn er ook in allerlei soorten en maten.
hoeveel inputs / outputs heb je nodig, wil je pci, usb of firewire ?
een simpele maar erg goede kaart is de ESI Juli@. 2 inputs en 2 outputs, digitaal in en out + optisch out, midi in en output. kost rond de 130 euro, ik heb hem zelf ook en ben er zeer tevreden over en naar mijn mening veel beter dan M-audio, vandaar dat ik hem noem...

succes :)

Origineel geplaatst door fuse
Denk dat je vraag te algemeen is.