Toegestane onderwerpen in Algemene Discussie?

JohnnyBusca

rocket scientist
Doorgaans staat niet synth gerelateerde onzin in Algemene Discussie [overig]...

Eerst hadden we een forum geouwehoer, maar dat lokte alleen maar meer geouwehoer uit, vandaar dat we ze voortaan hier in plaatsen.

Deze onderwerpen komen ook niet voor in actieve onderwerpen op de voorpagina om zo de mogelijkheid te beiden aan mensen om te filteren op meer relevante onderwerpen.

Origineel geplaatst door STicKX
hmmz, tja beetje lol moet kunnen toch? (is mijn mening dan)
Daar ben ik het mee eens, maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden. :)

meer leipe onzin!
anders moet ik daarvoor weer naar een speciaal forum, terwijl ik jullie allemaal zo aardig vind :)

bovendien bestaat mijn leven voor minstens 80% uit onzinnig geraaskal, dus waarom hier ook niet hier zo af en toe. ik bedoel, threads als 'wijnballen/appelfris' houden de sfeer er lekker in. als tenminste niet van die saaie droogkloten om serieuze topics gaan vragen en de hele sfeer verpesten.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Daar ben ik het mee eens, maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden. :)

ideetje, misschien een enqeute/poll?

Origineel geplaatst door STicKX
ideetje, misschien een enqeute/poll?
Waarom een poll?

Gewoon zoals het nu is is perfect...
Je kan onzin posten en als je bij actieve topics kijkt dan staan die er niet tussen... Ideaal voor iedereen.

Ik heb nog wel wat andere ideeetjes om het nog idealer te maken, maar goed... die krijgt fuse wel eerst te horen.. ;)

p.s. 2 is verwijderd. (verplaatst naar een apart moderator forum om heel eerlijk te zijn).. De starter van het onderwerp heeft daarom gevraagd.

Ik irriteerde me op het moment van posten aan het onzin gehalte op een forum dat naar mijn mening en verwachting speciaal gericht is op muziek maken. Als ik zin heb om allerlei onzin topics te lezen dan ga ik wel een kijkje nemen bij fok! forum o.i.d.

Op tweakers zijn ze ook heel streng wat onzin topics en reacties betreft en daarom is het niveau van het forum daar wel heel goed. Ben je opzoek naar goede info zonder teveel onzin tegen te komen dan zit je daar goed. Synthforum is ook echt van een goed niveau en ik hoop dat dat zo blijft zonder dat ik verstrikt raak in allerlei onzin topics waarin een animated gifje de inhoud van het topic is. Ik lees vrij veel op synthforum en daarom klikte ik ook op de titel van de smilies. Het drong bij de titel nog niet echt tot me door dat het onzin zou zijn, pas toen ik het las dacht ik, pff dit soort topics hoeven van mij niet. Omdat het topic ook bij actieve topics verschijnt viel mijn oog erop. Daarom zou een groep met onzin topics die hier niet verschijnen misschien niet verkeerd zijn.

Wellicht ben ik te kritisch, ik snap ook wel dat een geintje moet kunnen maar ik vraag me gewoon af of je dan op dit forum moet zijn. Als ik de eigenaar van dit forum zou zijn zou ik het liever zonder onzin doen om de kwaliteit en de topics van het forum op goed niveau te houden. Voor je het weet post de ene grapjas na de andere een leuk plaatje of grapje. (Ik heb ook echt een hekel aan mensen die dat soort dingen forwarden, vaak heb je ze al 10 keer ontvangen)

Maar goed, er zullen vast genoeg mensen heel anders over denken.

:biertje:

Ik denk dat wij moderators een goede balans in stand houden tussen relevante threads en onzin threads.

We verslepen de threads bij het leven om zo veel informatie op het forum bij elkaar te zetten..

Of de WC, dat kan ook. :)

Origineel geplaatst door shortwave
Was je daarom zo stil bij de A'dam meeting?? ;)

ja... ik probeerde jullie te sparen :D

Pff...

Laat ik maar niet al te veel zeggen over dit onderwerp. Wil alleen kwijt dat dehoeveelheid onzin-topics behoorlijk meevalt en dat de moderators alles behoorlijk onder controle hebben.

Ik zie dit forum dan ook niet als een serieuze synth-encyclopedie maar gewoon als een verzameling gezellig mensen die minimaal één overeenkomst hebben... synths!

Als het te specifiek wordt zal de interesse in no-time een stuk afnemen. Tweakers is geen goed voorbeeld aangezien PC's en alles wat ermee te maken heeft een vele malen breder gebied is.

Neem het Unofficial Virus Forum. Leuk maar in verhouding een stuk minder frequent bezocht. Waarom? Het is TE specifiek en dan is het zelfs nog Engelstalig ook. Dus voor een breder publiek.

Als je met alleen Nederlanders alleen maar over synths wil praten, en dan bedoel ik 101% ON TOPIC, nou dan ben je snel bij geluld.

Maar goed... heb alweer teveel gezegd. Mijn mening.

Origineel geplaatst door Mike-E
Als je met alleen Nederlanders alleen maar over synths wil praten, en dan bedoel ik 101% ON TOPIC, nou dan ben je snel bij geluld.
Hier ben ik het mee eens.

Ik vind, doordat de sfeer hier zo relax is, dat je ook sneller dingen durft te vragen...

Vind ik ook.. Humor MOET, en is onlosmakelijk verbonden met muziek (nou ja dat is mij mening dan he)

En idd, het dr Spock gehalte mag wel wat minder..

.. en het FOK! forum grappig? Nooit gemerkt...

Arv

Ikzelf stoor me er ook niet zo aan, vindt eigenlijk ook wel dat onzin/humor best moet kunnen, maar misschien dat aanduiding in de topictitel voor mensen een uitkomst bied?

bv. [onzin] onzintopictitelhier

Mag het ergens over gaan....???

Mag het ergens over gaan....???

Hoi mede forummers,

Wat mij regelmatig opvalt is dat het op het forum eigenlijk nergens over mag gaan dan over synthesizers en over zaken die vooral niet te diep mogen gaan.

Dit uit zich in moderators die een nieuwe thread al sluiten voordat hij goed en wel geopend is. Ik heb eens rond gekeken op andere onderwerp gerelateerde forums en daar is de cultuur toch een stuk anders. Ik weet overigens dat er ooit door de grootste aap op de berg is besloten dat het niet over politiek, geloof of overtuiging mag gaan en hier wordt heel braaf gehoor aan gegeven. Er is een niet voor niet een kopje algemene discussie.

Alvorens verder te gaan moet ik zeggen dat ik veel leut heb op het Synthforum en ook niet zomaar een zwarte kaart wil spelen naar moderators die in bijna alle gevallen goed werk doen. Kijk als ik vertel dat ik mij suf download en dat ik mijn Cubase SX net van internet heb gehaald snap ik best dat dit niet de juiste plek is om dit te vertellen. Maar als bij het kopje algemeen dit staat. https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25532 dan denk ik. Tja, dat is wel heel erg aan smaak onderhevig of dit nog wel of niet kan. Ik zie het ook meer als een ludieke uiting en daarbij had het best een leuke discussie kunnen ontketenen. Zo heb ik wel meerdere voorbeelden voorbij zien komen.

Nu weet ik dat dit verhaal ook heel snel gesloten zal worden. Ik hoop het overigens niet want ik ben benieuwd naar de mening hierover van overige forumleden. Misschien zie ik het verkeerd en dan hoor ik het graag.

Groet Astro.

Hmmm , ik verwacht inderdaad dat bij discussie OVERIG je in principe ELK onderwerp aan kunt snijden , van vrouwen tot politiek tot serieuze persoonlijke vragen ( ik noem maar wat..)

Re: Mag het ergens over gaan....???

Re: Mag het ergens over gaan....???

Origineel geplaatst door astronaut
Ik weet overigens dat er ooit door de grootste aap op de berg is besloten dat het niet over politiek, geloof of overtuiging mag gaan en hier wordt heel braaf gehoor aan gegeven. Er is een niet voor niet een kopje algemene discussie.

Hier is een hele goede reden voor : wil je je vrienden houden, dan ga je er niet mee over politiek of geloof praten. Doe je dat wel, ben dan bereid om je vrienden weg te zien gaan ;). In mijn ervaring dan; en dan kan politiek nog erger zijn dan geloof, omdat je daar tenminste allebei wat dichter bij staat. Ik noem een afschrikwekkend voorbeeld; ooit eens de frontpage van FoK! gezien?

Tja, wat de rest betreft.. wat noem je 'diep'? Over sommige dingen is 't gewoon lastig praten op een forum, dat kun je beter in een café of huiskamer doen, omdat de boodschap naar beide kanten dan beter overkomt; heeft ook veel te maken met de overdracht, omdat je hier alleen maar droge tekst hebt en een paar smileys. Iets als 'waar krijg je inspiratie van', of 'voor welk gevoel maak jij je muziek' is gewoon stukken lastiger te uiten in ASCII dan in iets anders. En dan is dat nog niet eens superdiep ;).

Back