Toegestane onderwerpen in Algemene Discussie?

Hier kun je eeuwig over blijven discussiëren. Het belangrijkst is, dat er feitelijk geen regels zijn. Uiteindelijk is het aan de moderators om te beoordelen of een thread gesloten wordt of niet.
Over het algemeen kun je stellen dat luchtige, niet al te serieuze onderwerpen toegestaan zijn. Een thread over een videogame, DVDtjes of leuke kroegjes in Antwerpen is geen probleem. Maar het primaire doel van SYNTHforum is informatieuitwisseling over synthesizers. We willen dus nadrukkelijk niet een forum worden voor allerhande technische support vragen, die niets met synths te maken hebben. Dus ook geen (aankoop) adviezen over gameconsoles, tv's, vaatwassers, mp3-spelers, auto's, DJ-gear en dvd-spelers.

Verder worden zware, polariserende en/of licht-ontvlambare onderwerpen ook gesloten, zoals religie, politiek en voetbal.

Logisch, en is ook wel in te komen, maar toch zijn er best een aantal dingen die ik juist van deze forumleden wil weten! Als voorbeeld nog een keer de MP3-speler... Ik zou daarin niet het advies willen van een FOK-lid, maar iemand die net zo audiofiel is als mezelf.. Waar vind je die? Inderdaad, hier! Ook een hoop mensen hier draaien plaatjes, waarom kan een enkele DJ-thread dan niet bestaan? En waarom geen PC-advies? Ik wil geen advies van Tweakers, ik wil advies van mensen die de PC net zo gebruiken als mijzelf, namelijk als muziek-maak bak! Ik ga ervanuit dat als er zowel "Overige discussie: Synths en muziek" en "Overige Discussie: Algemeen" bestaat, dat er in Algemeen eigenlijk alles kan... Van mij hoeven er idd geen zwaar politieke discussies te komen, maar waarom kan dat niet? Ik heb het gevoel dat dit een heel hecht forum is, waar een aantal mensen een hoop forumleden als vrienden of in ieder geval als same-minded people beschouwd, en daarmee wil je toch over alles kunnen discussiëren? Lijkt mij dat niemand daar echt last van heeft, mits dat ALLEEN in Overig Discussie: algemeen gebeurt uiteraard! Als je een forumdeel bestempelt als "Algemeen" dan lijkt me toch ook dat daar alles besproken moet kunnen worden...

Voor de 3e x, ik wil jullie helemaal niet bekritiseren, ik vind dit een topforum, maar af en toe vind ik het vreemd als er weer eens een thread gesloten wordt met de opmerking "stel de vraag even op FOK, Tweakers, DJforum, ....".. Als ik advies wil van computer-freaks wil ga ik naar Tweakers, als ik advies wil van puisterige pubers ga ik naar FOK! (vooroordelen heerschen! en ik heb dr zelf ook een account..) en als ik wil lullen met synth-liefhebbers over wat dan ook kom ik hier! :okdan:

Verder worden zware, polariserende en/of licht-ontvlambare onderwerpen ook gesloten, zoals religie, politiek en voetbal.
Tiesto,JMJ,Trance,handelaars die hier elkaar gaan lopen dissen en nog veel meer andere draadjes die ontvlambaar zijn, werden niet gesloten. Zelfs niet na er herhaardelijk op te hebben geattendeerd.

Dat moratoren hier in de waan van de dag regeren is al jaren onbegrip voor en dat zal ook blijven. Om maar te zwijgen dat er mensen worden voorgetrokken en anderen weer achtergesteld. De concrete gevallen zijn talloos en het wordt er alleen maar slechter op.

Wake up and smell the coffee.

Het doel van SF voorbij schieten ??

Het doel van SF voorbij schieten ??

Wat mij opvalt is dat er veel topics in het "Algemene Discussie (Overig)" forum snel gesloten worden. Recente voorbeelden hiervan zijn "Auto's", "Kijk uit met Windows XP" en "Internet/digitale tv deel....".

Deze worden gesloten omdat ze het doel van het forum voorbij zouden schieten.
Ik wilde graag reageren omdat ik dit ook interessante topics vind.

Maar een Topic zoals "Wie heet er nog meer.....(Dennis)" blijft gewoon open, terwijl dit eigenlijk totaal nutteloze informatie is.

Ik kan me voorstellen dat mensen hier een vraag stellen over de mogelijkheden om geld te besparen met de keuze van een andere aanbieder. Misschien hebben ze liever een antwoord van iemand die ze al langer "kennen" van het forum dan ergens anders van een "vreemde" een antwoord te krijgen.
En zoals de naam bij mij doet vermoeden, kun je in "Algemene Discussie (Overig) alles kwijt wat nergens anders thuishoort, maar het blijkt eigenlijk een soort Off-Topic gedeelte te zijn, waar niet te ver off-topic gegaan mag worden.

Een beetje vreemd...

PS. Er zijn hier mensen met een gepimpte auto....

Dit is geen bash-thread, maar ik vraag me het toch af... Wat kan er nou wel in overige discussie, en wat kan er niet? Als een forumlid vraagt naar leuke restaurantjes enzo in Hamburg dan is dat geen probleem, maar als een ander forumlid vraagt of er mensen ervaring hebben met MP3-spelers dan moet ie dicht en wordt ie doorverwezen naar Fok!.. Een discussie over favoriete games is geen probleem, maar er hoeft maar iemand een discussie over DJ apparatuur te openen en hij gaat dicht..

Waarom? Deze synth-liefhebbers willen van andere synth-liefhebbers tips, wat is daar mis mee? Ik weet dat dit geen synthesizer/dj/Hamburg/gameforum is, maar daarom is het toch ook Overige Discussie? Ik snap dat er geen extreme threads geopend hoeven worden, maar laat die threads lekker open joh.. Ik vind het ook wel eens lekker om met mensen met dezelfde interesses te discussieren over totaal andere dingen, moet toch kunnen lijkt me, zeker als je het subforum Overige Discussie noemt!

Zou het leuk vinden als daar iets meer kon.. In het voorbeeld van de MP3-speler, ik zou dat ook liever hier vragen als op een forum als FOK! Hier zitten de muziekliefhebbers, apparatuurfreaks en mensen met verstand van zaken en vooral van geluid..

Again, zonder te bashen, maar ben wel erg benieuwd waarom de ene dicht gaat en de andere open blijft, terwijl het imho veel makkelijker én leuker is om die threads lekker open te laten! :okdan:

Hier kun je eeuwig over blijven discussiëren. Het belangrijkst is, dat er feitelijk geen regels zijn. Uiteindelijk is het aan de moderators om te beoordelen of een thread gesloten wordt of niet.
Over het algemeen kun je stellen dat luchtige, niet al te serieuze onderwerpen toegestaan zijn. Een thread over een videogame, DVDtjes of leuke kroegjes in Antwerpen is geen probleem. Maar het primaire doel van SYNTHforum is informatieuitwisseling over synthesizers. We willen dus nadrukkelijk niet een forum worden voor allerhande technische support vragen, die niets met synths te maken hebben. Dus ook geen (aankoop) adviezen over gameconsoles, tv's, vaatwassers, mp3-spelers, auto's, DJ-gear en dvd-spelers.

Logisch, en is ook wel in te komen, maar toch zijn er best een aantal dingen die ik juist van deze forumleden wil weten! Als voorbeeld nog een keer de MP3-speler... Ik zou daarin niet het advies willen van een FOK-lid, maar iemand die net zo audiofiel is als mezelf.. Waar vind je die? Inderdaad, hier! Ook een hoop mensen hier draaien plaatjes, waarom kan een enkele DJ-thread dan niet bestaan? En waarom geen PC-advies? Ik wil geen advies van Tweakers, ik wil advies van mensen die de PC net zo gebruiken als mijzelf, namelijk als muziek-maak bak! Ik ga ervanuit dat als er zowel "Overige discussie: Synths en muziek" en "Overige Discussie: Algemeen" bestaat, dat er in Algemeen eigenlijk alles kan... Van mij hoeven er idd geen zwaar politieke discussies te komen, maar waarom kan dat niet? Ik heb het gevoel dat dit een heel hecht forum is, waar een aantal mensen een hoop forumleden als vrienden of in ieder geval als same-minded people beschouwd, en daarmee wil je toch over alles kunnen discussiëren? Lijkt mij dat niemand daar echt last van heeft, mits dat ALLEEN in Overig Discussie: algemeen gebeurt uiteraard! Als je een forumdeel bestempelt als "Algemeen" dan lijkt me toch ook dat daar alles besproken moet kunnen worden...

Voor de 3e x, ik wil jullie helemaal niet bekritiseren, ik vind dit een topforum, maar af en toe vind ik het vreemd als er weer eens een thread gesloten wordt met de opmerking "stel de vraag even op FOK, Tweakers, DJforum, ....".. Als ik advies wil van computer-freaks wil ga ik naar Tweakers, als ik advies wil van puisterige pubers ga ik naar FOK! (vooroordelen heerschen! en ik heb dr zelf ook een account..) en als ik wil lullen met synth-liefhebbers over wat dan ook kom ik hier! :okdan:

Deze thread had ik een tijdje geleden ook geopend in SF Feedback.. :okdan:

@septic,met geleend geld :D

nu moeten die krakers opdraaien voor de rente :P

Bericht door een moderator:
Inderdaad, politieke onderwerpen zijn hiet toegestaan op Synthforum. Daar zijn genoeg andere fora voor.

Misschien moet er eens een mooie enquete komen over het verruimen van de mogelijke discussie punten, jammer altijd dat modjes dit niet willen, terwijl de rest dat wel wil..

Wat is er politiek aan? Het is een cultureel topic. Kraakpanden zijn voor veel artiesten een podium...

Het is ook gewoon gezeur, het dicht gooien van dit soort threads.

Ik vraag me ook altijd af of een modje zo'n topic sluit omdat hij in zijn hart denkt, nee dit kan echt niet hier, of omdat ie een modje is en meegekregen heeft dat dit soort dingen niet mogen.

Ik vermoed het laatste.

kraken is politiek en niet cultureel, als ik cultuur wil betaal ik wel 80,00 euro voor een Sensation ticket of ga ik naar het rijksmuseum, daar heb ik geen krakers bij nodig...

:slotje:

Ik vind zelf ook dat het topic niet politiek, maar cultureel is.

Daardat sommige mensen er een politiek verhaal van maken gaat mijn topic op slot.

Lekkere actie dit.
Dus als ik nu overal politiek getinte opmerkingen bij ga plaatsen sluiten de moder-eters de topics wel.

Ach........ik ga weer aan het werk:)

Hij heeft het niet dichtgegooid maar verwijderd, niet bepaald neutraal dus.

ach 't heeft ook niet echt veel met synthesizers te maken of wel?

Misschien kan je een avond organizeren in Vrankrijk, kan iedereen er naar hartelust over discussiëren... ;)

Back