bassdrum loop in cubase

tarreltje

Ingeburgerd
Hee mensen ik probeer cubase onder controle te krijgen na gewerkt te hebbenmet reason. In reason kon ik mijn drums hihat ect in de drumcomputer zetten en dan aangeven in de pianoroll wanneer ze moesten klinken. Hoe moet ik dit nu doen in cubase?

Gebruiken jullie samplers, kan ik rebirth gebruiken dat ik aparte tracks per kick /hihat krijg? Wat is de beste en makkelijkste manier...

Beste kan je een softsampler als VSTi inladen en daar je samples in zetten.
Dan met de key editor noten in tekenen in de track die gekoppeld is aan je VSTi.

Maar dit wordt allemaal in de manual uitgelegd, is niet moeilijk, klik hier en klik daar en dan lukt het al..:)

Beste kan je Kontakt downloaden of anders Battery, pas op voor demo versies, die doen het maar beperkt!

ik heb wel gelezen dat je rebirth in cubase kan gebruiken, maar krijg je dan ook aparte tracks per instrument?

Ik krijg nog nix te zien van die losse tracks voor rebirth, kan het wezen vanwege het feit dat ik cubase se gebruik en die het niet ondersteunt? Ik heb bij mijn devices wel rebirth audio staan

Origineel geplaatst door arnomusicman
Ik dacht dat Synthforumleden hun software altijd netjes kopen?
Dus wel degelijk demoversie, kijken wat je wilt, en dan naar de winkel Toch?

}:| Sarcasme is soms moeilijk te bevatten;)

maar wat ik altijd doe. Ik heb hiervoor een speciale sampler namenlijk de Emu E5000 en die gebruik ik dus voor drums. Daarin zet ik eerst de drum patroontjes en via de optionele output kaart zorg ik er dus voor dat het zo cubase binnen komt.
Echter ik moet hem daarvoor wel eerst door een stel SSL modules halen wil ik hem goed cubase in krijgen. Kostte me een paar duizend euro maar dan heb je ook wat:kroon:

Origineel geplaatst door tarreltje
Ik krijg nog nix te zien van die losse tracks voor rebirth, kan het wezen vanwege het feit dat ik cubase se gebruik en die het niet ondersteunt? Ik heb bij mijn devices wel rebirth audio staan
Moet je niet Rewire axtiveren? :confused:

Als me rewire aan zet voor rebirth, dus alle instrumenten (groen) aan gezet, dan kan ik merken dat cubase hem ziet wat me arranger verandert ook kwa bmp ect. alleen zie ik geen apparte tracks voor de instrumenten. wat doe ik fout??

Back