Korg Microkorg VS Moog Memorymoog

:D Ah, gelukkig.. Er zijn meer die de post niet kunnen lezen..

'k Dacht al dat ik ERG moe was..

DSCF0026.jpg

Microkorg seminar :D

lol

lol

idd zo,n plaatje zegt meer dan mn txt ..
deze thread slaat niet ergens op,.... net als t comment op mn comment
over t niet te vergelijken verschil tussen een digi alleskunner en een änaloog sheurijzer "
want daar gingt om of tie kon scheuren,...
pak een krant die kan je ook scheuren ,....
haha

Origineel geplaatst door Yoonchi
Ja! Lelijke filter!

'Lelijk' is zo'n woord van de esthetiek.
:gaap:

Picasso's schilderijen waren ook 'lelijk'. Maar er zat wel gevoel in.

Dun.. & digitaal... is het wel. Ik vind die imperfectie juist mooi.

ik snap niet helemaal waarom deze 2 apparaten vergeleken worden.... zijn toch compleet verschillend!
en als je ze dan toch wil vergelijken.... zou je ze moeten vergelijken op de klanken die ze
wel soort gelijk kunnen opwekken... dus niet de vocoder... maar bv een kale zaagtand...

de microkorg is een tof bakje, maar warmte heeft ie dus echt niet....
de microkorg is zo koud als een serie moordenaar.... (of diegene die net vermoord is)
en dat geeft m juist dat typische geluid ook.

De memorymoog... tja .... denk dat warmte juist weer de kracht is van zon analoog monster toch!?

de microkorg is een tof bakje, maar warmte heeft ie dus echt niet....
de microkorg is zo koud als een serie moordenaar.... (of diegene die net vermoord is)
en dat geeft m juist dat typische geluid ook.

Microkorg klinkt echt ontzettend warm ik durf zelfs te zeggen IMO dat het de warmste V.A synth is....maar die shit moet je wel zelf programeren.

programeer m ook zelf ;), maar warmste VA? heb hier ook een jp8000 ... na mijn mening flink warmer geluid.
Maar goed... blijft een mening misschien! misschien wel leuk om keer patches uit te wisselen via de microkorg editor?

Back