Behringer DDX3216 routing

FHL

Stamgast
Sinds enige tijd heb ik een Behringer DDX3216 en dat bevalt me prima.

Er is echter een ding waar ik niet achter kan komen.
Ik heb 2 uitgangen aan de achterkant van de mixer naar de mpc2000xl. Ik kon nergens in de handleiding vinden of dit de juiste manier is om outputs aan te sluiten, maar ik kreeg iedergeval het signaal in mijn mpc. Het signaal zoals die in mijn mpc komt is mono, terwijl het signaal van de samplebron (uiteraard) stereo in mijn mixer komt.

Iemand weet wat en hoe ik de mixer kan instellen zodat het signaal stereo wordt? Of doe ik wat anders fout?

Alvast bedankt voor de hulp.

welke uitgangen gebruik je dan van de ddx?

Als je werkt via de aux outs (bijv. aux 1 en 2), dan moet je op het stereokanaal dat je naar je ddx wilt sturen voor het eerste kanaal (links) aux 1 wegsturen en op kanaal 2 (rechts) aux 2 wegsturen. Bij het linkerkanaal moet aux 2, 3 en 4 dan ook dichtstaan. Bij rechter kanaal dus alleen aux 2 open.

Let me know of het is gelukt

Re: Behringer DDX3216 routing

Origineel geplaatst door FHL

Ik heb 2 uitgangen aan de achterkant van de mixer naar de mpc2000xl.

Welke dan, kun je deze even benoemen?

ddx3216_rear.jpg

bedankt voor de snelle reactie

ik heb die multi output 1&2 naar de links en rechts van de mpc. Dat zijn dus 2 van de 4 outputs die je aan die linkerkant op het plaatje ziet.

Ross, op jouw aanwijzing heb ik het net geprobeerd maar hij neemt nogsteeds mono op. Volgens mij had ik het ook al een keer geprobeerd op die manier.

en welke uitgang gaat naar je versterker? De Main?

Dan kun je misschien de controlroom outputs gebruiken...

Mijn ControlRoomOutput gaat naar mijn versterker; samplen doe ik met de GroupOutputs en de MainOut gebruik ik helemaal niet, maar dan hebben we het over een analoge mackie. In principe kun jij kiezen wat je naar de versterker of de MPC stuurt, de control room of de main outputs.

Moet er nog bij zeggen dat ik niet goed weet wat die Multi's precies zijn...

Laatst gewijzigd:
De controlroom outputs gaan naar de versterker ja (aka m'n patatboxen).

Ik neem aan dat die multioutputs bedoelt zijn om (stereo) signaal naar externe samplers etc te sturen.

Ja dat lijkt te kloppen, maar (!) ze zijn vrij toewijsbaar.

Zo te zien moet je het te samplen kanaal (of meerdere dus) op je mixer SOLO-en en dan SOLO-L naar Multi1 toewijzen en SOLO-R naar Multi2

De aux bussen hebben namelijk geen losse panning

Dit heb ik gedaan, het ene kanaal staat helemaal links gepant en de andere helemaal rechts. De channels zijn per 'pair' op links en rechs ingesteld. Zo ook onder het kopje 'routing' daar staat het per kanaal goed ingesteld (de pan).
Bij de aux optie kan ik de pan niet instellen.

Nog andere ideeen heeft hoe ik dit op kan lossen? Kan ik eventueel andere kanalen als outputs gebruiken, naast de controlroom outs want die wil ik gebruiken voor mijn versterker. Beetje rare vraag maar ik heb er niet veel verstand van.

Via aux gaat inderdaad niet lukken, want aux is mono. Wat je beter kunt doen is BUS1-2 op multi out 1 en 2 zetten en dan de kanalen die je wilt (ook) naar BUS1-2 routeren. De bussen zijn namelijk wel stereo.

'k zou toch eens blz 36 van de handleiding checken ;)

Ja daar was ik ook net achter gekomen.
Ik heb het in het begin allemaal gelezen, maar ik begreep de context niet echt en waar al die routings handig voor zijn.
Nu ik het voor de 2e keer heb gelezen icm met de uitleg hier begrijp ik het.

Jullie bedankt voor het geduld en de goede uitleg.

Ander routing probleempje

Ander routing probleempje

Misschien dat ik nog even mag aansluiten met een vraagje over de routing met een DDX3216.

Ik heb het idee dat dit simpel op te lossen is maar vooralsnog lukt het me niet.

Ik heb twee adat-boards in de DDX en dus 32 digitale I/O tot mijn beschikking. 24 daarvan gaan van en naar de RME9652 en de overige wil ik gebruiken om een 8-kanaals digitale fx-processor op aan te sluiten. Dat laatste lukt me dus niet, ja het aansluiten lukt wel maar ik kan die laatste kanalen niet gebruiken om fx te inserten of send/returnen. Ik vermoed dat het te maken heeft met de instellingen. Ik ben geen leek maar ook geen deskundige gebruiker van (digitale) mixers. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik gebruiken kan maken van mijn fx-processor met behulp van die laatste adat-poorten?

Back