De grote modular (ab)users tread

heb je er ook nog wat latjes achter getimmerd om alles stevig te laten staan? ;)

:{

Attachments

• meterkast_lores.jpg
    meterkast_lores.jpg
    15,4 KB · Bekeken: 111
heb je er ook nog wat latjes achter getimmerd om alles stevig te laten staan?

ja. de bovenste bak zit met die latjes vast aan de bak daaronder. noodoplossing maar het werkt eigenlijk zo prima dat ik maar zo gelaten heb. ooit moet er nog eens een mooie houten kast komen...

Dat is high power 50 Hz van enkele duizenden watts, dat geeft erg veel geluid.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik weet niet of semi modulair eigenlijk ook mag? Nou ja, er is al een paar keer de MS-20 genoemd dus ik gok het er maar op :)

Macbeth M5
Korg MS-20, MS-50 en SQ-10

Daarnaast gebruik ik nog een Sherman Filterbank 2 en (sinds kort) een Moog MF-102 ringmodulator om er naar believen tussen te patchen. Ik weet, deze spullen hebben misschien niet veel met modulars te maken, maar ze hebben zoveel (CV) aansluitingen dat je er echt alle kanten mee op kunt. Voor mij is alles tot op heden te verbinden met normale jacks, wat ik wel zo prettig vind.

Ik zou best nog wel eens een "echte" modular willen maar ik heb er momenteel even geen geld en ruimte voor. En als ik heel eerlijk ben vind ik dat ik met de spullen die ik nu heb voorlopig nog niet ben uitgeexperimenteerd. Voor de wat meer "standaard" geluiden heb ik nog genoeg andere analoogjes :)

Ik heb even geen zin om foto's te maken want ik ben een beetje lui vandaag :z Maar goed, het is toch wel bekend hoe die spullen er uit zien denk ik.

Nou, toch maar even foto's gemaakt....ben net weer zo lekker bezig geweest en moest spontaan aan deze thread denken. Is weer erg laat geworden ook; leuk hoor, modular :( :D

De Korg spullen heb ik niet op de foto staan maar die heb ik geloof ik wel vaker gepost. Staan in ieder geval boven de M5 en ik kan alles lekker gecombineerd gebruiken. Vult elkaar ook lekker aan vind ik want het heeft toch elk zijn eigen sound.

Ben daarnet aan het experimenteren geweest met de Moog ringmodulator en op de foto is (een deel van) mijn "kikkerpatch" te zien :D Inderdaad, het klinkt echt als zo'n groene jongen die je vanuit z'n vijver 's nachts uit je slaap houdt.....aangezien ik niet naast een vijver woon heb ik er dus maar zelf een gecreeerd. Heerlijk rustgevend in ieder geval en als ik de frequentie van de ringmodulator omhoog schroef dan gaat het meer richting krekels zeg maar......ook fijn.

Nu ja, dit is gewoon lekker klooien natuurlijk maar ik gebruik deze spullen uiteraard ook voor echte muzikale doeleinden :D

Attachments

• 1307l_2.jpg
    1307l_2.jpg
    130,3 KB · Bekeken: 94
En hier nog een close-up van de M5. Ben er nog steeds heel erg blij mee, ook al heb ik hem al weer een tijd. Eerlijk gezegd denk ik dat dit soort spullen ook nooit gaan vervelen (geldt volgens mij voor elke modular wel).

Kleuren zijn een beetje gaar want ik heb geen flits gebruikt :)

Attachments

• 1311l_2.jpg
    1311l_2.jpg
    143,4 KB · Bekeken: 98
Okee, nog even eentje met flits en dan ga ik lekker :Z

Attachments

• 1291l_2.jpg
    1291l_2.jpg
    138,2 KB · Bekeken: 103
Kan niet aan de indruk voorbij springen dat ik een ARP voor me zie als ik de M5 weer eens van dichtbij zie;)
Overigens heb ik zelf alleen een Nord modular1, Flexor van Creamware en een K2600, maar dat zijn allemaal virtuele modulars...

Attachments

• cem_vms.jpg
    cem_vms.jpg
    132,4 KB · Bekeken: 104
Mooie plaatjes allemaal :)

Hier wat geluid van mijn bescheiden setup.

Attachments

• tsjeempie.mp3
    973,1 KB · Bekeken: 84
hmmmmmmmm mooie spulletjes allemaal hoor
ook maar een fototje van mijn modcan B systeem

f49590587f49f4bdc3da8cd0c37762e9.jpg

Ziet er zeker mooi uit die Modcan :halleluja

Ga je hem nog volmaken? :)

Heb een hele tijd zitten te overwegen om aan een Buchla of Wiard modular te beginnen, maar heb er toch voor gekozen om digitaal verder te gaan door meer te investeren in het Kyma systeem. Dit vanwege de vele vormen van klanksynthese en sampling met resynthese die voor sound design ideaal zijn!

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet gecharmeerd ben van andere digitale modulars zoals de Nord Modular of Reactor en aanverwante. Die klinken gewoon stukken minder en men beperkt zich doordat men de fysieke modulars probeert na te bootsen. Dit bedoel ik niet alleen in het geluid maar juist in de bediening van de fysieke modulars. Daarmee faalt men radicaal!!!

Back