De grote modular (ab)users tread

Origineel geplaatst door HEXAGON
ja,... toen ik die clavia modular zag (test) zij ik,'dit koop ik nooit' zelfs niet voor 100e...

heeft absoluut niets te maken met die kyma,idem voor die reaktor dinges etc... klinkt fuzz,een soep van noise,heeft geen soul,waardeloos,het is een mengelmoes van effecten vooral,want als je die uitzet,kan jem zo weggooien,enfin met ook.

Goeie recensie! Ik heb ondanks deze woorden van de grote expert erg veel plezier van m'n NM (ook zonder effecten)

ik heb niet gezegt dat die NM slecht is,enkel dat ik het niet wil,ik bedoel dat die reactor slecht is IMO,want ik heb die modular op creamware scopes,en die lijkt erg veel op de NM,maar ik gebruik het nooit.

Origineel geplaatst door HEXAGON
ik heb niet gezegt dat die NM slecht is,enkel dat ik het niet wil,ik bedoel dat die reactor slecht is IMO,want ik heb die modular op creamware scopes,en die lijkt erg veel op de NM,maar ik gebruik het nooit.

Moet je toch eens Flexor proberen, die blaast de NM en de G2 zo uit je computer:D

Ik had Flexor,en is inmiddels verkocht samen met 1 kaart,

Nee,het is ni specialer als de gewone modular in CW,of de NM denk ik.

als je modules patcht op een echte modular ,volgen vershillende filters,etc.krijg je vershillende dieptes in de sound afhangend van het merk of combinatie van merken of types,bvb een ARP met moog of system 100M met system700

In het digitale,als je nu die flexor gebruikt of de standaart modules,de basis sound blijft hetzelfde ttz 'lekker' digitaal.je hebt geen diepte net als een lcd sherm,of foto ,de sound met een echte analoge modular is net alsof je int echt een landschap bekijkt (3D),niet een foto ervan dus. je voelt de diepte van de layers,en ze zijn dus niet plat gecompreseert om dus net zoals op een (2D) foto te geraken,of met andere woorden gecomprimeert om in die stream van I en O te passen.

Int analoog werk je met stroom spanning,die direct de componenten en hun gedrag in oneindige mogelijkheden kunnen beinvloeden,daardoor krijg je dimenties,wat onmogelijk is in digitaal,hoe fijn ook de resolutie of prsiesie vant algorithme ooit kan worden in de toekomst.

Je hebt helemaal gelijk, alleen hoor je de diepte niet terug op een cdtje, en dat is toch waar je je creaties wilt vastleggen, maar die echte modular komt hier ook nog wel een s een keer:)

Origineel geplaatst door VlEen
Je hebt helemaal gelijk, alleen hoor je de diepte niet terug op een cdtje, en dat is toch waar je je creaties wilt vastleggen, maar die echte modular komt hier ook nog wel een s een keer:)

het volle potentiele van de dynamiek van analoge spullen komt enkel tot zen recht als je ze live gebruikt,op dikke speakers,cd sucks idd...

Kyma is juist geniaal in wat niet mogelijk is met analoog modular, sterker nog... dat is juist waarin Kyma uitblinkt!!!

Al dat VA troep blah, blah en blah...

Oja, zijn er ook mensen die hun modulaire systemen gebruiken i.c.m. surround?

beetje offtopic

beetje offtopic

He Mono-Poly,
Heb je misschien een linkje naar een thread voor mij waar die mooie 4 voice met patch mogelijkheden staat die. (oberheim) Kan hem echt niet vinden :(

Cwejman modules

Cwejman modules

Hebben mensen hier al de laatste Cwejman modules gehoord?

Ik vind vooral die vc compressor, parametrische eq en de 2 phasers wel iets wat ik graag zou hebben. Het is alleen aardig aan de prijs. Dus is het z'n geld waard of kan je beter ergens anders gaan kijken.

Re: beetje offtopic

Re: beetje offtopic

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
He Mono-Poly,
Heb je misschien een linkje naar een thread voor mij waar die mooie 4 voice met patch mogelijkheden staat die. (oberheim) Kan hem echt niet vinden :(

Bedoel je die www link?

Re: Cwejman modules

Re: Cwejman modules

Origineel geplaatst door Patat Met
Hebben mensen hier al de laatste Cwejman modules gehoord?

Ik vind vooral die vc compressor, parametrische eq en de 2 phasers wel iets wat ik graag zou hebben. Het is alleen aardig aan de prijs. Dus is het z'n geld waard of kan je beter ergens anders gaan kijken.

Dit zijn iderdaad wel bijzonder moduletjes ja.
Ik denk dat de kwaliteit stukken hoger ligt dan bv Doepfer en daarom de prijs ook hoger is.
Het enigste wat mij dus zo tegen staat is dat formaatje lego.
Het is nou niet echt makkelijk bedienen als het allemaal zo klein is en lezen ook al niet.
Maar ik geloof nou niet dat andere fabriekanten met dit soort moduletjes bezig zijn.

Ik weet niet of modulaire controllers hier ook onder vallen, maar here goes:

kraakpiep503.jpg

Deze foto is van een liveset die ik gedaan heb bij AirPeace FM, afgelopen zondagavond.
Mn modulaire controller staat rechts, naast mn Powerbook.

Laatst gewijzigd:
Dit is idd de JazzMutant Lemur.
Daar kun je helemaal je eigen templates mee maken met de control functies die je zelf wilt.
Hij werkt zowel met OSC als met MIDI.

Origineel geplaatst door rkampschoer

kraakpiep503.jpg

Deze foto is van een liveset die ik gedaan heb bij AirPeace FM, afgelopen zondagavond.
Mn modulaire controller staat rechts, naast mn Powerbook.

Ik zie geen synth hier

Origineel geplaatst door Bass
Ik zie geen synth hier

Goed gezien ;)

Vandaar ook dat ik voor de zekerheid zei:
Origineel geplaatst door rkampschoer

Maar als dit inderdaad puur en alleen voor synths bedoeld was en niet voor controllers, dan bij deze mijn excuses.

Eej,

Staan hier al een aantal vette foto's..

Dit is mijn systeem:

modular_bRz.jpg

En dit is m'n hele studio:

studiobRz.jpg

Krijg er binnen een paar dagen nog een doepfer vocodersystem bij en een dot com Q107 filter.

Grtzz Bruce

Nou, das inderdaad hele vette shit!

:)

Die Zeroscillator ziet er zo lekker out... (of was dat geen Zeroscillator ?) :W
Idd een heel vet systeem !!!!!!!!

Back