Het begin loopt niet gelijk.

ARKO

Nieuwkomer
Hoi,

Zal me eerst even voorstellen, ik ben ARKO.
Ben 20 jaar en kom uit Utrecht.

Maak al een paar jaar muziek, en ben elke keer begonnen met verschillende software.
Ben begonnen met FruityLoops, daar was ik al snel van afgestapt.
Op dat moment kon ik er niks mee.

Daarna ben ik met Reason bezig gegaan, kan er zeer leuke effecte en backgrounds uit halen.
Maar de beat en alle andere sounds van mij in Reason sloegen nergens op.
Waarna ik weer over was gegaan naar Fruitloops, daar kreeg ik wel alle andere sounds redelijk netjes.
Dit dankzij de vele VSTi instrumenten die je kan inladen, wat weer niet kan in Reason.

Na een tijdje had ik iets van, inmiddels genoeg geklooid, en een keer echt beginnen.
Al mijn producties die ik ooit heb gemaakt, weg gegooid.
Daarna de getting started van Cubase erbij gepakt, en daarmee gaan werken.
Hier komen de VSTi's nog beter naar voren en is het afmixen heel wat fijner.
Alleen weer het probleem van de beats, percusion en andere wav files.

Hiervoor werk ik graag met FLStudio (FruityLoops dus), deze draait er dan ook bij als ReWire station samen met Reason.
Als ik op play druk, of mijn nummer exporteer dan haalt die het eerste stukje van de geluiden van FLStudio weg.
Geluiden in Cubase en Reason worden wel gewoon afgespeeld en opgenomen.

Heb even stukje muziek gemaakt in de combinatie van de drie programma's en dit geƫxporteerd met Cubase.
Deze is hier te vinden: www.arko.x-beats.nl/ARKO_-_Tactics_-_Cubase_Export.mp3

Ook heb ik datzelfde stukje in alleen FLStudio geƫxporteerd en dan hoor je een paar tonen in het begin wel.
FLStudio versie is hier te downloaden: www.arko.x-beats.nl/ARKO_-_Tactics_-_FLStudio_Export.mp3

Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Heeft dit niet gewoon met je instellingen te maken van je geluidskaart, je latency?! Kijk even naar je instellingen van FL misschien staan die op een te hoog ms!
Kijk daar eens naar!

Misschien dat het helpt als je voor het stuk wat je op wilt nemen de eerste locator wat eerder zet, want ik merk ook als ik ReBirth met Rewire naar Cubase doorlus dat het meestal even nodig heeft om alles gelijk te trekken, waardoor je eerste beat dus niet goed ligt. Lijkt me wel dat dit met exporteren toch niet uit zo mogen maken maar probeer het zou ik zeggen

Back