Alesis A6 Andromeda geschikt?

lo-fi,
was dus wel op de hoogte. Maar ben nog best een newbee. Maar weet waarschijnlijk al meer dan ik denk..;).. en dat irritant, dat haalde ik er eigenlijk bij omdat ik mn toekomstige synth juist voor strings pads e.d. wil gaan gebruiken. Sorry for the bad language...;) Dus een aantal stemmen dient ie sowieso te hebben...

Pim,
Thnx, las al zoiets in eerdere topics. Ik ben aan het lezen...

vraagje nog aan pim.
dit las ik in een review te vinden op:
http://www.sospubs.co.uk/sos/apr01/articles/alesis.asp
MIDI Matters
The Andromeda has a merely competent MIDI specification. At the time of writing it lacks MIDI Clock Out, and lacks SysEx transmission and reception of the control panel knobs and buttons. This makes it unsuitable for use as a master keyboard when using the arpeggiator or sequencer, and unable to control other synth's parameters. Apparently, these omissions are on Alesis' immediate wish-list of updates but, to quote one of the company's engineers, 'these are planned, but the standard disclaimer applies'.
On the positive side, you can use the Andromeda as a conventional master keyboard, with transmission and reception of controller messages such as mod wheel, aftertouch and so on. Furthermore, you can select the MIDI Continuous Controller associated with each of its controllers, the foot pedals, and the ribbon controller.

Finally, the SysEx implementation allows you to dump and load Programs and Mixes to the User areas, but you cannot write to the Preset banks using SysEx.

Als ik het goed begrijp, kan je dus niet via de arpeggiator en/of sequencer andere synth-parameters aansturen.
Maar ze wel dus gewoon aansturen zodat je het bijvoorbeeld binnen Reason of Cubase kan tekenen in de sequencer. Am I right?

wat doet de andromeda niet wat de supernova 2 wel doet dan?

Origineel geplaatst door barn
vraagje nog aan pim.
Als ik het goed begrijp, kan je dus niet via de arpeggiator en/of sequencer andere synth-parameters aansturen.
Maar ze wel dus gewoon aansturen zodat je het bijvoorbeeld binnen Reason of Cubase kan tekenen in de sequencer. Am I right?

De sequencer & arpeggiator sturen hun note data niet uit naar midi.

Uiteraard kun je wel met Cubase "tekenen" en dit naar Andy uitsturen. Overigens is deze test zeer gedateerd, we zijn inmiddels ruim een jaar verder.

Dat stukje........

MIDI Matters
The Andromeda has a merely competent MIDI specification. At the time of writing it lacks MIDI Clock Out, and lacks SysEx transmission and reception of the control panel knobs and buttons. This makes it unsuitable for use as a master keyboard when using the arpeggiator or sequencer, and unable to control other synth's parameters. Apparently, these omissions are on Alesis' immediate wish-list of updates but, to quote one of the company's engineers, 'these are planned, but the standard disclaimer applies'.
On the positive side, you can use the Andromeda as a conventional master keyboard, with transmission and reception of controller messages such as mod wheel, aftertouch and so on. Furthermore, you can select the MIDI Continuous Controller associated with each of its controllers, the foot pedals, and the ribbon controller.

Finally, the SysEx implementation allows you to dump and load Programs and Mixes to the User areas, but you cannot write to the Preset banks using SysEx.

Dat vind ik nogal....als ik daar in lees wat ie niet kan..........

En ja als je echt analoog wil moet je lekker die andromeda nemen....maar een va kan net zo goed klinken........maar daar is de prijs van de andromeda ook naar.......ik zou mijn geld er iig niet in steken........zeker niet als je hem als masterkeyboard wil gebruiken

Origineel geplaatst door DJ_C-Code
Ik snap niet dat je niet gewoon gaat voor de novation supernova 2 keyboard version. Die doet namelijks alles wat die andromeda niet doet wel..........:okdan:

Wat is het allerbelangrijkste aan een syntheziser?

1. sound
2. sound
3. sound
4. gebruikersgemak (Andy heeft 72 knoppen & 144 schakelaars)
5. mogelijkheden
6. had al ik iets over het geluid gezegd?

Ga luisteren. Laat je nu niet beïnvloeden door idioten zoals ik...8o) Just listen.

Origineel geplaatst door DJ_C-Code
Dat stukje........

Dat vind ik nogal....als ik daar in lees wat ie niet kan..........

En ja als je echt analoog wil moet je lekker die andromeda nemen....maar een va kan net zo goed klinken........maar daar is de prijs van de andromeda ook naar.......ik zou mijn geld er iig niet in steken........zeker niet als je hem als masterkeyboard wil gebruiken

Je refereert aan een oude test. Andromeda was ten tijde van die recensie nog niet eens te koop.

Alle LFO's, Sample and Hold, Arp, Seq syncen aan midi clock. Alle knoppen en controllers zenden hun data uit naar midi.

Dat een VA (= digitale synth) net zo goed als Andromeda zou klinken heb ik nog niet meegemaakt - maar smaken verschillen nu eenmaal.

hehehehehehe barn toch !!

is je liefde voor lilmiss omgeslagen
richting de meest dure synth in productie op dit moment ?

ik heb hem niet gehoord maar wat ik er over heb gehoord is ie mega vet !.

maaaaaar elke synth heeft zijn eigen geluid dus je kan er niet alles mee maken. ik denk dat ie voor detroit prima is te gebruiken btw !

en Mills heeft voor everydog ... trouwens alleen maar digitale apparaten gebruikt ... althans dat zegt ie ..

@Pim:

mooi,mooi,mooi,mooi,mooi !

een synth met kl*ten aan zijn lijf zou ik zo zeggen.

Enneuh, een goeie key-sporter dat je bent Pim.

:okdan:

dat Andy de meest krachtige analoge synth is die ooit is gebouwd.

absoluut - kwa polysynths dan.

De A6 is in feite een polyfone semi-modular maar dat "zie" je pas als je diep in de menu's en handleiding duikt dan blijkt dat-ie meer patchpoints heeft dan menig modulair systeem.

Met z'n dubbele VCF is-ie ook kwa sound de meest veelzijdige ooit; echt alles kun je er mee maken: van Polymoog tot CS80 tot JP-8 klanken tover je uit dit doosje. Gelijktijdig !!!

En de Midi implementatie is werkelijk uit de kunst - ALLES zendt en ontvangt (of niet als je dat wilt), en hij is dan ook uitermate geschikt als master controller in iedere setup

Enne... duur?
helemaal niet, vintage poly's waren veel duurder in hun tijd

Pim,
Thnx again...;) still learning...(met een dure smaak, dat wel. But hey, Only the best for Barn...hehehe)

MadR,
Wat weet jij van mijn liefde jegens Lilmiss(sense;) )? :P ssssssst
Maarreh, als ik moet kiezen....hehehehe Ik begin echt verliefd te worden... best jammer dat ik maandag een computer van 2600 eurootjes ga aanschaffen... dan moet ik weer opnieuw beginnen om dichter bij mn liefde te komen... half jaartje...;)

DJ_C-Code,
Ik wil hem OOK als masterkeyboard kunnen gebruiken. Verder wil ik hem analoog hebben. Er moet een brute sound in zitten, beetje exclusief zijn. En dus mijn 'studiootje' voorlopig compleet maken.

Volgens mij ben ik de eerste 10 jaar wel zoet met de Andy...(mag ik al Andy zeggen?;) )

2 MadR,

is dat zo van Every Dog? kan best hoor... Cycle30 EP heeft ie ook puur digitaal gemaakt, alleen om te bewijzen dat je geen dure analoge sjit hoeft te hebben om coole dingen te maken... Ben ik helemaal mee eens... alleen ik wil altijd alles hebben....dus zowel analoog als digitaal... en toch minimaal... dit lijkt beste oplossing. Op die Andromeda ben ik echt niet snel uitgekeken... en kan ik lekker crea-bea doen...

Goh, vind die mp3 van Pim 10x zo vet als die standaard voorbeelden. Had je anders extra FX gebruikt of zo?

Want die A6 los blijf ik een beetje een 'mietje' vinden qua klank. (zij hij ietwat respectloos) Maar denk wel dat je met beter mixen veel meer kunt dan zo droog en dan lijkt het me meer een studio synth.
Maar als ik hem vergelijk met m'n Polaris is het hetzelfde. Zo droog klinkt die ook niet zo en met extra compressie/chorus erbij is het al stukken aangenamer. Maar qua sound is die A6 veel breder dat wel.

Origineel geplaatst door fuse
Goh, vind die mp3 van Pim 10x zo vet als die standaard voorbeelden. Had je anders extra FX gebruikt of zo?
Nee. Alles rechtstreeks uit Andy. Als effect heb ik de Ping Pong Delay uit de FX sectie gebruikt.

Origineel geplaatst door fuse
die A6 los blijf ik een beetje een 'mietje' vinden qua klank.

De échte kracht van Andromeda horen de meeste mensen pas als ze hem multitimbraal horen.
Wat da "mietige" betreft: dat ligt aan de presets. Ik heb een 'zachte" smaak qua sounds, en de meeste andere sound designers ook.
Maar geloof me: ik heb zeer onaardse geluiden uit Andromeda horen komen.

Ik blijf het herhalen; ga zélf luisteren bij dealer. En dan niet alleen maar presetjes switchen, nee draai aan de knoppen! Als je van grof geweld houdt, laat Andy dan over zijn nek gaan. Ervaar wat analoog is.
Trek er een hele dag voor uit en vraag hulp aan de verkoper als je iets niet begrijpt. Als je dan aan het einde van de dag 'm niet mooi vind klinken, heb je 'm tenminste ZELF gehoord.

Vind je 'm wel mooi.... veel sterkte, want hoe vertel je 't je vriendin?

Back