Cubase grooves

cns

sfm
Even een kort vraagje, ik heb nu al weer een aantal jaar Cubase SX, maar ik heb even mijn atari aangesloten wat oude songs opgezocht! Maar nu is mijn vraag ik weet dat ik in de versie op mijn atari, grooves kon kiezen heb het even niet voor handen maar je had shuffle triplet en weet ik wat nog meer maar deze zitten niet in SX zijn die wel ergens te verkrijgen?

Wie weet stoppen ze dat wel in SX4. :D

Je kunt trouwens wel grooves maken van loopjes en die toepassen voor quantisaties enzow.

Re: Cubase grooves

Origineel geplaatst door cns
Even een kort vraagje, ik heb nu al weer een aantal jaar Cubase SX, maar ik heb even mijn atari aangesloten wat oude songs opgezocht! Maar nu is mijn vraag ik weet dat ik in de versie op mijn atari, grooves kon kiezen heb het even niet voor handen maar je had shuffle triplet en weet ik wat nog meer maar deze zitten niet in SX zijn die wel ergens te verkrijgen?

Ik gebruik Cubase SE en daarin kun je via "hitpoint edit" een loop omzetten naar een Midi Groove Quantize preset.
Beetje omslachtig, maar eenmalig werkje.
Via SX gaat het geloof ik nog makkelijker.

hmmz ok dit zit dus in sx? Mag ik dan zo vrij zijn om te vragen hoe! Je loopt een audio sample en maakt daar midi van?

In SX gaat het hetzelfde als jij beschreef in SE.
Bij quantizen ergenst.

Maar vind het raar dat je dan maar een of twee van die quantises kan blijven gebruiken.
Had ook liever gezien dat ze die ouwe grooves er weer in gingen bouwen.
(Vandaar dat ik ook over SX4 begon, waar trouwens al alpha's van gespot zijn)

Ik kan bij quantizen user prefs aanmaken waarin je wel kunt schuiven met de swing, maar dat is niet wat jullie bedoelen denk ik?

Origineel geplaatst door cns
hmmz ok dit zit dus in sx? Mag ik dan zo vrij zijn om te vragen hoe! Je loopt een audio sample en maakt daar midi van?

Zoiets ja. In Cubase SE heb ik het zo gedaan;

Je import een audio loopje waarvan je de groove wilt hebben.
Je dubbelklikt op het loopje.
Klikt op hitpoint edit.
Rechtermuisklik op het loopje, en dan staat daar ergens iets van Hitpoint -> Create Groove Quantize

Vanaf daar staat de "groove" in je Midi Quantize Setup.

Mhika Ra

ps. Ik geloof dat je in Nuendo of SX3 ook midi loopjes kunt omzetten naar een Midi Quantize Preset.

Origineel geplaatst door fuse
In SX gaat het hetzelfde als jij beschreef in SE.
Bij quantizen ergenst.

Maar vind het raar dat je dan maar een of twee van die quantises kan blijven gebruiken.
Had ook liever gezien dat ze die ouwe grooves er weer in gingen bouwen.
(Vandaar dat ik ook over SX4 begon, waar trouwens al alpha's van gespot zijn)

Ik kan in SE er heel veel door elkaar gebruiken, heb er nu iets van 16 quantize presets inzitten.
Incl de oude VST5 , MC-909, MPC groefjes, en natuurlijk James Brown.

(download james midi : Feel Good Factor Sound on Sound )

Thanks, zal het eens gaan proberen ;)

maar misschien is het idd iets voor SX 4.01.2 ofzo :)

@ Fuse en CNS,

Heeft iemand het inmiddels voor elkaar om meerdere quantize preset in SX te programmeren ?

Ik heb begrepen dat je in Nuendo 3.0 per groove op de STORE button moet drukken.

Ik wil graag weten of dit in SX 3 hetzelfde werkt (wegens mogelijke overstap cubase SE > SX)

Mhika Ra

Back