Welke synthesizer zou je nog willen.

@Flesje
Een Jupiter 8 Maar dat zal waarschijnlijk altijd een droom blijven, tenzij ik een keer geluk heb op de rommelmarkt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ho ho ,niet zo snel opgeven.
Een jupiter 8 is best te doen hoor.

Als je het nou over een fairlight heb,dan zal het waarschijnlijk bij dromen blijven(WAARSCHIJNLIJK! ik sluit het niet uit).
Maar de jupiter 8 is best goed verkocht.Ze zijn hier en daar nog wel te vinden.
Questie van goed door sparen.Dan komt je droom gewoon uit.:okdan:

Tip:zorg dat je altijd contant bij je hebt als je naar een rommelmarkt gaat.
Je zal niet de eerste zijn en ook niet de laaste,die een vette synth tegen het lijf loopt met een bordje:Te koop oud orgeltje 50 eur.

Ik heb er nog nooit eentje in het wild gezien, gehoord, geroken of gevoeld.... Maar iets zegt mij dat ik gewoon een (Mini)Moog moet hebben.... ooit.... Of een Prophet 5 (rev weetikveel).... ook nog nooit in t echt gezien, gehoord, geroken of gevoeld... Maar door al dat geleuter hier op SF over die bakken en door het plaatsen van sampletjes (Catscan oa) van die dingen, wil ik er gewoon 1!

Dus....

Even sparen maar... :D

NED Synclavier

synclavier2.jpg

ARP Quadra

arp_quadra.jpg

SC Prophet 10

Pro10-Bild.jpg

En toch ook maar een Yamaha CP70M

cp70b.jpg

Zowieso, als ik de lijstjes hier zie vind ik hier nu niet zoveel bijzondere of aparte synths voorbij komen... Synclavier bijvoorbeeld word niet genoemd, zie geen mellotrons voorbij komen.
Veel modern spul en het bekende spul als al die verrekte moogs en de JP8.

tja ik moet gear live kunnen gebruiken en met een superzeldzame vintage bak zou ik dat niet durven!

Slipperman, volgens mij vinden wij hetzelfde onbekende obscure britse bandje leuk :eureka:

mocht je nog eens in de Berlijnse buurt zijn, kom langs, kun je de CP en ARP Prosoloist komen uitproberen en gaan we de hele avond stiekem albums luisteren van xxxxxxx [Mag ik de G vaan Gerard? Karolien draai jij de bordjes maar om]

Origineel geplaatst door Stage73
Slipperman, volgens mij vinden wij hetzelfde onbekende obscure britse bandje leuk :eureka:

mocht je nog eens in de Berlijnse buurt zijn, kom langs, kun je de CP en ARP Prosoloist komen uitproberen en gaan we de hele avond stiekem albums luisteren van xxxxxxx [Mag ik de G vaan Gerard? Karolien draai jij de bordjes maar om]

Dat zowieso (check je PB) maar ken nu wel de waarde en de sound van deze instrumenten. Vooral de synclavier en de quadra zijn toch wel unieke apparaten met geluiden die je nergens goed op kan emuleren en die eigenlijk gewoon als een huis staan.

Sound technisch is de quadra nog niet eens zo uniek (gewoon een omni en oddysy) maar het is juist de aansturing ervan en de beetje rare manier waarop alles reargeert wat het uniek maakt.
3 oscilatoren, 2 portamento's, diverse filters etc. maakt een layer van lead en poly toch wat unieker. Vooral die 2 portamento's krijg je eigenlijk niet geemuleerd.

En naja de synclavier, TB en Trevor Horn says it all... Uniek in geluid en mogenlijkheden. Een uniekum voor die tijd en kan vandaag de dag nog steeds door niets anders worden benaderd op de een of andere manier. Veel geluiden van bijvoorbeeld strijkers etc. klinken beter uit de synclavier dan het merendeel van de romplers (wat wil je met 99 timbres per geluid). Niet slecht voor een FM/Additief en optioneel sampling bakje...

Je van hƩt

Je van hƩt

Ik zoek de 2 meest waanzinnige synths ter wereld, helaas bestaan er respectievelijk slechts 8 & 2 stuks :

- Axcel Resynthesizer
- PPG Realizer

Wie helpt ?

what the hell is die onderste dan?!
[edit] okee de technos 16 pi ! ben er al achter :) [/edit]

Laatst gewijzigd:
Moog ''MemoryMoog''
Macbeth M3X
EMS Synth_i
Arp 2600
Prophet5

MEMORYMOOG.gif

Macbeth_M3X.jpg

ems_synthiaks.jpg

arp2600-1.jpg

Prophet5.jpg

Om mezelf even te verwennen, de plaatjes:D

dan ben ik wel tevreden8)

Roland Jupiter 8
Moog Minimoog
Roland VP330

En als ik die heb is er vast wel weer een nieuwe wenslijst.
Het houdt gewoon nooit op. Ooit wilde ik alleen maar een TB-303.
Ben overigens wel meer dan tevreden met wat ik heb.

Ik heb kleine droompjes :). Gewoon een Roland D-50, en om het wat meer droomgehalte te geven, met PG-1000 programmer en een exemplaar met weinig ruis. Ziet er mooi uit, is hands-on, heel mooie klanken, lekker in te stellen, en meteen een masterkeyboard met aftertouch waarmee ik ook de rest kan aansturen.

Dan nog een setup waardoor het geheel netjes in de woonkamer past en toch perfect af te luisteren valt, eventueel wat extra kennis over sequencen en syncen zodat ik iets productiever word, en een bak muzikaal talent erbij.

Oh en eens een echte, grote analoge bak die alle typische analoge klanken, van huilende wind tot belleblazende filters kan. Geen idee wat ik daarvoor moet hebben. Moet er ook wel mooi uitzien. Voyager? Arp Odyssey heb ik ook altijd cool gevonden qua klank. En dan nog aansturen aan een leuke hardwaresequencer a la SQ-10, liefst eigenlijk eentje die te programmeren valt met het keyboard zoals je dat bij een JX-3P kan doen. En een vette analoge vocoder, stijl Roland 350 of wat is het. En toch ook iets voor mooie drumbegeleiding, maar dan wel zonder enig syncprobleem. Toch maar een 303 dan? En een hele mooie stringbak, indien de synths dat nog niet zouden kunnen. En dan nog enkele goede effecten. Small stone, space echo, dat soort dingen die een synth gewoon nog veel beter laten klinken.

Kijk, als ik echt los kom is het toch wel iets meer dan een D-50. :D

Deze dat ik wil zal nooit gemaakt worden .....

wat ik wel binnenkort nog ga kopen is een Moog 55 ,liefst met nog een paar xtra cabinets derop.(een echte Moog dus he,geen synth.cum brol of zo...)

en een PS3300 maar dat zal niet zo makkelijk zijn...

Back