instellingen Cubase SX3 en Emu 1820m

djeedjee

Nieuwkomer
Hallo,

Sins kort ben ik overgegaan met (beginnend) produceren van Fruityloops naar Cubase sx3 en daarbij heb ik tevens een nieuwe geluidskaart aangeschafd: een Emu 1820M
werkte voorheen met een simpel kaartje een Terratec ewx 24/96

Nu ik alles geinstalleerd heb (Cubase, vsti's,geluidskaart+drivers)weet ik totaal geen goed geluid te krijgen uit cubase met die emu kaart.en krijg ik het wel dan kraakt het aan alle kanten.
Er staat een stukje in de handleiding dat je voor cubase de sessie asio2.0 direct monitoring moet gebruiken?

Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe dat in zijn werk gaat? dus welke sessie ik moet gebruiken,hoe ik het moet instellen in cubase en waar ik eventueel mijn monitor speakers op moet aansluiten(Samson Resolv50a)
Ik ben al meer als een week aan het kutten ermee en heb al op meerdere forums gekeken of ik ergens wijs uit kon komen maar helaas niet gevonden..:stupid

Wie kan mij helpen??

Groeten Jay

Laatst gewijzigd:
kies je emu asio driver. en daarna de latency instellen op het control panel.

op 8ms loopt ie goed bij mij, lager dan gaat ie bij mij uit sync lopen.....

ff de zoekfunctie gebruiken...op dit mooie forum is er al veel geschreven over de E-Mu kaarten....

Heb ik gedaan ook op andere forums gezocht en via google maar ben er nog niet uitgekomen helaas.....

In E-mu taal zijn de sessies niks anders dan bepaalde instellingen van de PatchMix DSP-kaart. Je ziet nu elke keer als je je computer opstart in de rechterbenedenhoek (waar ook de tijd aangegeven staat in Windows) 3 blauwe streepjes - het E-mu logo. Dubbelklik er op. Het PatchMixDSP paneel opent dan. In de rechterbovenhoek van dit paneel zie je als het goed is een paar knoppen staan. Hierop staan een mapje en een diskette (en volgens mij is er nog een maar ik zit @ work, dus kan ik even niet kijken voor je). Klik op dat mapje; daarmee open je de sessies. Als het goed is staan deze sessies in de map waarin je de E-mu software zelf hebt geinstalleerd. Daar moet je 'm uitkiezen.

Origineel geplaatst door djeedjee
Heb ik gedaan ook op andere forums gezocht en via google maar ben er nog niet uitgekomen helaas.....

https://www.synthforum.nl/forums/se...=1669434&sortby=lastpost&sortorder=descending

en verder ; gewoon een session in je Patchmix laden (zoals duidelijk in de handleiding staat beschreven)...dan Cubase openen en je asio kanalen toewijzen in Cubase zoals beschreven in de handleiding....
(in Device set-up kun je dat allemaal doen...)

en anders vind je hier veel info :
http://www.productionforums.com/index.php?f=52

Ik heb eens gekeken bij die forums en wat dingen geprobeerd maar ben er niet echt wijzer van geworden..
Ik heb bijv een default session geopend en dan cubase gestart en bij devices wat dingetjes geselecteerd(kom er niet veel wijs uit van wat daar staat) heb ook asio latency op 2 gezet maar als nu wat afspeel speelt hij veel langzamer af dan dat ik em ingesteld heb 145bpm en kraakt het nog steeds.

mijn monitors zitten aangesloten op "alternate outputs"1 met een kleine jackplug kan dat zo of moeten ze op monitor ouputs?

Ik heb ook nog niet echt veel verstand van samplerate en al die andere termen..welke instellingen zijn nou het beste om een goede kwalteit geluid op te kunnen nemen met cubase..

Met alle respect hoor, maar ga toch eerst eens aan de slag met wat eenvoudigere (gratis of goedkope legale) software... Minder frustrerend voor jouzelf, uiteindelijk. Kom je nog eens toe aan muziek maken... :)
En natuurlijk de manuals lezen. Vooral wat betreft hoe aan te sluiten staan er vaak goede voorbeelden bij.

Hmm ok.. maar ja het produceren is niet echt een probleem ook cubase is niet echt het probleem, Cubase zelf weet ik wel te gebruiken..weet ook hoe je je vst(i)'s moet aansturen zoals Kontakt die ik gebruik als sampler en Pro 53,Korg legacy,z3ta,vanquard,hydra en nog wat vsti's die gebruik om mijn synths mee te maken.(alles legaal aangeschaft trouwens)
Het probleem zit em meer in die geluidskaart, ik begrijp dat asio gebeuren niet zo..
Voorheen gebruikte ik een Terratec kaartje en dan koos je terratec asio en gaan ermee..
maar nu met meerdere kanalen en speaker uitgangen wordt het me wat ingewikkelder, nog geen ervaring dus.

Als jullie me niet kunnen helpen ga ik eventueel wel met me systeem kast naar FEEDBACK Rotterdam( winkel waar ik bijna alles gekocht heb) en dan vraag ik wel of zij me kunnen laten zien hoe ik het goed moet doen.

Groeten,

als je eruit bent wil je de oplossing dan posten, want ik kloot ook al ongeveer een maand
en heb ook die kraak er nog niet uit gekregen voor de rest doet alles het bijna zoals het hoort

bijvoorbaat dank
daylee

Back