CD Text branden

Theofiel

Ingeburgerd
Hai,

Ik ben bezig met het branden van een aantal cd's in kleine oplage, alleen nu zie ik dat ik wanneer ik een cd gewoon afspeel op de PC in mediaplayer of winamp 'onbekende artiest, onbekend nummer' staat. Terwijl ik wel 'cd text' heb bijgevoegd in Sony Cd architekt. Nu geloof ik dat dat iets anders is als de ID3 Tag die gelezen word door software mediaplayers, maar weet iemand hoe je die toe kunt voegen aan een CD die je wilt branden?

groeten,

THeo :biertje:

Ik geloof niet dat je het anders kunt doen dan hoe je het nu doet. Het probleem is volgens mij eerder bij die mediaplayers die de informatie er niet uit halen.
Zo viel het mij onlangs op dat een cd van mij die in WMP inderdaad 'onbekende artiest...' aangaf, toch de titels liet zien in de autoradiospeler van een vriend. Ik denk dat ie een Sony steken had.

Ik weet dat Windows media player niet naar de cd text kijkt van een cd maar de windowsmedia.com database doorzoekt om te kijken of de cd in de database staat. is dat wel dan haalt ie de album info op. kan ie het niet vinden dan laat ie alleen de nummers zien.

Een cd speler zoals in de autoradio, zoals hermax al zegt, lezen wel de cd-text velden uit en tonen die in het display (mits je RDS hebt geloof ik).

Hoe winamp cd's leest weet ik niet. waarschijnlijk haalt die ook de info uit een database op internet.

ID3 tags kan je alleen in mp3 bestanden toevoegen. wav of cd kent dit niet.

Ik weet niet of er de mogelijkheid is om cd info te uploaden naar de database van mediaplayer /winamp. zou de enigste oplossing kunnen zijn volgens mij.

ah ok dat is dan een tegenvaller...

maar ik heb ook wel eens cd's gezien, die tevens een cd-rom gedeelte hebben, zodat je ze bijv. ook op de PC kan afspelen (een clip oid). Hoe zit dat dan?

groeten

Theo

daar ben ik ook wel erg benieuwd naar hoe je dat voor mekaar krijgt.
en hoe weet de online database die winamp gebruikt welke cd er word afgespeelt.
staat er dan ergens een code op de cd gebrand of kijkt zo'n programma naar het aantal tracks en duur (omslactig idee *D ) of welicht een komplot van de platen industrie om ons zo alsnog te naaien!!..... sorry :o:

Origineel geplaatst door Theofiel
ah ok dat is dan een tegenvaller...

maar ik heb ook wel eens cd's gezien, die tevens een cd-rom gedeelte hebben, zodat je ze bijv. ook op de PC kan afspelen (een clip oid). Hoe zit dat dan?

groeten

Theo

Simpelweg de juiste software gebruiken.
In de Nero versie die ik heb (Nero Burning Rom 6 SE) kan je een 'mixed-mode-cd' maken met twee bestandssystemen naast mekaar. Dus een deel audio en een deel data.

Origineel geplaatst door gerrie79
daar ben ik ook wel erg benieuwd naar hoe je dat voor mekaar krijgt.
en hoe weet de online database die winamp gebruikt welke cd er word afgespeelt.
staat er dan ergens een code op de cd gebrand of kijkt zo'n programma naar het aantal tracks en duur (omslactig idee *D ) of welicht een komplot van de platen industrie om ons zo alsnog te naaien!!..... sorry :o:

Die informatie wordt van de CDDB afgehaalt.

Hier vind je meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/CDDB

Back