Ableton live 5 + jomox xbase

Arnoid

Ouwe rot
Ik sequence mijn Jomox xbase vanuit Ableton live 5, dat werkt perfect...
Maar je kan ook de verschillende parameters zoals tune, decay, enz... aansturen met de controllers vanuit ableton...
Nu na gekeken te hebben in de handleiding welke controller de parameter wijzigd heb ik een klein probleemje...
Voor de tune te wijzigen moet je dit doen met controller nr. 100 maar als ik kijk in het lijstje in Ableton lopen de controllers tot 95 en verspringen dan ineens naar 102..:confused: ..Dus controller 96-101 staat niet in dit lijstje is er een manier dat je deze kan toevoegen ?
Want bv. decay moet je aanpassen met controller 102 en die staat wel in het lijstje en na dit te proberen werkt die ook....
Dus mijn vraag is hoe ik die controllers moet toevoegen ? Of hoe ik dit kan oplossen ?

:)

Deze worden namelijk gebruikt voor NRPN messages als ik het goed voorheb.Ik heb hetzelfde voor met mijn arppegiator aan en of leggen daar heb ik ook een van die nummers nodig die er niet tussen staan.Neem even contact op met de ableton support als je geregistreed bent ;)

Arnoid,

De cc's die niet staan weergegeven in de lijst van de envelope automation zijn ook niet beschikbaar voor automatisering.
Deze zullen ook nooit beschikbaar komen denk ik omdat dit met de laatste update (5.2) ook niet gewbeurd is.
Wanneer je meer met midi wil gaan doen (in Live) adviseer ik om Plogue Bidule te proberen.
Deze kun je rewiren of als vstplugin laden. De in Live zelf niet te gebruiken parameters zouden dan gewoon beschikbaar moeten zijn.
Ga ik trouwens even testen want ik heb bidule nooit als vst ingezet.

Groet,
Michiel

Arnoid,

De cc's die niet staan weergegeven in de lijst van de envelope automation zijn ook niet beschikbaar voor automatisering.
Deze zullen ook nooit beschikbaar komen denk ik omdat dit met de laatste update (5.2) ook niet gewbeurd is.
Wanneer je meer met midi wil gaan doen (in Live) adviseer ik om Plogue Bidule te proberen.
Deze kun je rewiren of als vstplugin laden. De in Live zelf niet te gebruiken parameters zouden dan gewoon beschikbaar moeten zijn.
Ga ik trouwens even testen want ik heb bidule nooit als vst ingezet.

Groet,
Michiel

Dat is minder... want ik denk ook dat je bij de jomox xbase de controllers niet kunt veranderen voor de verschillende parameters (tune, decay, pitch, en..) zodat je voor iedere parameter zelf een controller kunt kiezn :stupid....
Ik denk dat dit niet in de handleiding staat ik zal het vnv nog eens goed bekijken maar ik vrees ervoor.

Die Plogue Bidule is dit een freeware vst ? Anders zou ik dit wel eens uitproberen...

Nu sla ik de instellingen van de parameters nog op in de Jomox zelf wat wel handig is voor live dan kun je rap switchen tussen verschillende drumkits in perform mode. Maar dan moet je wel weer opschrijven of onthouden welke drumkit bij welk nr past.

Bedankt voor u reactie !

Dat is minder... want ik denk ook dat je bij de jomox xbase de controllers niet kunt veranderen voor de verschillende parameters (tune, decay, pitch, en..) zodat je voor iedere parameter zelf een controller kunt kiezn ....

Dit is inderdaad niet instelbaar. Je kunt echter in Live een cc die wel beschikbaar is en dus als envelope is te tekenen laten omzetten door een VSTinstrument (bidule) naar een cc die niet beschikbaar is bijv. cc 101 Dit ontvang je dan weer in een aparte miditrack en stuur je vervolgens naar buiten.
Ik heb 't net getest met mijn Airbase en dit werkt.

Bidule is niet freeware helaas. Maar om bidule alleen hiervoor aan te schaffen (70 euro meen ik)....
De demo werkt wel volledig m.u.v. opslaan maar dan kun je alleen de standalone versie gebruiken.

Een freeware alternatief is midiox www.midiox.com dit in combinatie met een virtuele midipoort naar keuze doet het zelfde maar erg omslachtig want je dient verschillende programma's te starten.

succes ermee.

Back