acapellas zelf maken??

Re: acapellas zelf maken??

Origineel geplaatst door totalee
is er al een programma of iets anders die vocals splitst van bestaande nummers???

Vocal killers, maar dat is natuurlijk nooit perfect en dat kan ook niet lijkt me... Voor accapella versies moet je gewoon goed zoeken op internet of in de platenwinkel.

simpelste antwoord: nee.

iets ingewikkelder antwoord: er zijn nogal wat softwarepakketten waar een dergelijke functie in zit (overigens bijna altijd gericht op het weghalen van de vocals) maar dat werkt slechts heel zelden. De truck is altijd hetzelfde: je zet links in tegenfase met rechts en vervolgens mix je die twee kanalen naar mono. Dan krijg je dat alles wat links en rechts hetzelfde was, wegvalt. Dussss: als de stem 100% mono is en de rest 100% stereo, dan lukt de truck. Helaas geldt die voorwaarde niet voor 95% van de muziek.

In de meeste degelijke audio editors zit volgens mij wel zo'n soort functie.

Grt,
HanzZ

kijk, dat is een duidelijke uitleg, ik vroeg me altijd al af hoe dat werkte...

maarre... is het omgekeerde ook mogelijk, dat alleen het mono signaal overblijft?? dat zou wel heel handig zijn!

bij veel vocal removers krijg je vaak de stem wel weg ja via die manier. Enige nadeel is dat je wel een fully wet signal hoort wat door een reverb heen gaat. Je hoort dus gewoon nog het losse effect... Dit vaak omdat er stereo effecten op vocals worden gebruikt (delay, reverb, soms modulatie effecten etc.)
Die houd je gewoon over :)

volgens mij haal je altijd frequenties weg die je eigenlijk wel nodig hebt?:erm:

Back