VSTi Rob Papen Synth

Future Music "Plug-in of the month" Feb03

Future Music "Plug-in of the month" Feb03

Dit staat in the Future Music van Feb 2003

"Possibly inspired by Eric Persing's move into the virtual instrument arena, sound designer Rob Papen has joined forces with Linplug to create Albino, a thoroughly professional VSTi for Mac (including OSX) and PC featuring 500 top notch presets created by the man himself.
Albino is a semi-modular synth offering three different oscillator modules, two filter modules, two envelope modules and six effect modules. A patch can use up to four oscilators (drawing on a vast number of digital, analogue and noise-based waveforms), two filters (with 12 possible types), eight envelopes, four LFOs and Linplug's famous 8x8 modulation matrix. The built-in effects comprise delay, chorus, phaser, filter, reverb and stereo delay, and the overall flexibility of the instrument is so extreme as to be somewhat bewildering at first. Thanks to Linplug's logical GUI, though, once you've learnt your way around, throwing sound together quickly becomes second nature.
In terms of sound, Albino is an absolute monster when it comes to lead lines and pads (Papen's patches are truly great), and the wealth of modulation possibilities on offer allow for the creation of sounds that move around in all manner of directions." FUTURE MUSIC PLUG-IN OF THE MONTH (Feb 2003)

:biertje:

Rob :D

Origineel geplaatst door Ralf T
Da's weer mooie reclame ;) Congrats, Rob :okdan:

Groeten,

Thanx! allemaal :D

Ralf jouw bass zit ook in de nieuw demoversie van 1.01
Vandaag online gegaan. Je kunt hem downloaden (demoversie)

Later,

Rob

nou ik heb m dan eindelijk ook s getest die demo (drukdruk)
en tot me verbazing was ie ontiegelijk stabiel, en dat kun je van vsti op die computer waar ik hem testte meestal niet zeggen :D niet 1 keer vastgelopen waar andere vsti's wel vastlopen en nog een lekker zuivere sound ook :D
nou als je nog ergens een vette onbenoemde techno lead heb wil Dan Derend of Mstudio1 ook wel een presetje :P

heb er meteen een lekkere melodie mee gemaakt :P:D:P
tnx, die albino komt binnekort op me deurmat denk ik !

Origineel geplaatst door Mstudio1
nou ik heb m dan eindelijk ook s getest die demo (drukdruk)
en tot me verbazing was ie ontiegelijk stabiel, en dat kun je van vsti op die computer waar ik hem testte meestal niet zeggen :D niet 1 keer vastgelopen waar andere vsti's wel vastlopen en nog een lekker zuivere sound ook :D
nou als je nog ergens een vette onbenoemde techno lead heb wil Dan Derend of Mstudio1 ook wel een presetje :P

heb er meteen een lekkere melodie mee gemaakt :P:D:P
tnx, die albino komt binnekort op me deurmat denk ik !

Bedankt voor de leuke reactie! Toffe foto trouwens (avatar) :D

Jouw naam komt in het lijstje voor de volgende update.
8~

Groetjes,
Rob

Origineel geplaatst door bambamstudio
Zijn er ook al bn-ers (bekende nederlanders) die heb gekocht hebben of weet je dat niet?

DJ Tiësto

Natuurlijk kunnen er ook nog andere zijn, die ik wat betreft naam niet ken of die kopen op hun eigen naam en niet op de artieste naam.
8)

Later,
Rob

http://www.kvr-vst.com/inst-reviews.php?instid=364

Inmiddels begint het aantal reviews te groeien op K-v-R :D

Ook heb ik op mijn homepage een nieuwe demo-song van een user.
Joakim Fahlström.
Hij gebruikte alleen de Albino en geen extra effecten.
De strings staan wat hard (naar mijn oordeel) en drukken de andere sounds wat naar achteren.
Wel gaaf om muziek te horen die met Albino is gemaakt.

Trouwens de Albino komt nu ook uit in Japan...met Japanse handleiding en box
Ik ben benieuwd hoe ze daar de DSF namen gaan uitspreken.
: D LOL

Later,
Rob

Die Albino wordt een ware klassieker :kroon: Gefeliciteerd, Rob! Ik ga de full version van de synth binnenkort bij je bestellen (eerst een andere BMW kopen :)) en dan zal ik even een vette demo-track maken ;)

Die Ralf T-bass klinkt trouwens perfect, hoor :dj:

Groeten,

Origineel geplaatst door robpapen
DJ Tiësto

Natuurlijk kunnen er ook nog andere zijn, die ik wat betreft naam niet ken of die kopen op hun eigen naam en niet op de artieste naam.
8)

Later,
Rob

zo zo! :D
das toch best een compliment in jullie richting, of niet?

cheers,
mw

Origineel geplaatst door Ralf T
Die Albino wordt een ware klassieker :kroon: Gefeliciteerd, Rob! Ik ga de full version van de synth binnenkort bij je bestellen (eerst een andere BMW kopen :)) en dan zal ik even een vette demo-track maken ;)

Die Ralf T-bass klinkt trouwens perfect, hoor :dj:

Groeten,

8) man

BMW niet meer in orde gekregen? Tis wat met die autos ;)

Wat betreft jouw Ralf T-bass...Die vind ik zelf ook erg lekker. Met name het laag is diep.
Een vette demo-track wil ik graag aan mijn homepage toevoegen!

Rob

Origineel geplaatst door supermingwoe
effe tussen door !

word je ernou rijk door ?????///

gewoon nieuwsgierig :D

Nee, echt niet. Wat dat betreft het verkeerde vak gekozen. :)
Het grootste probleem is het gebruik van illigale copiën.

Zo hebben veel TDM Access Virus bezitters mijn signature set.
En .....er nooit een dubbeltje voor betaald.
Wereldwijd 5 setjes verkocht en bijna iedereen heeft het.
En dat zijn dan de mensen die veel geld uit geven voor hun PT setje.

Schijnbaar is een DVD recorder meenemen uit een winkel diefstal en illigale software gebruiken de gewoonste zaak van de wereld. Net als fietsen, is software en muziek (zie mp3 en cd copieën) publiek bezit geworden.

Een paar weken geleden kreeg ik het verzoek van een Albino crack gebruiker om een bepaalde sound te maken.
Snap jij het nu nog? :confused:

Gelukkig is er nog een kleine groep mensen die eerlijk betaald voor de software die ze gebruiken.
Daar moet ik het van hebben.

Cheers,
Rob

Origineel geplaatst door mw3003
zo zo! :D
das toch best een compliment in jullie richting, of niet?

cheers,
mw

Zeker en daar zijn we erg blij me!
Natuurlijk zijn mijn sounds inmiddels al in vele studio's beland middels de Access Virus en de Orbit-3.
Daar zitten veel bekende producers bij.

Soms schrijven ze me een meeltje; dat ze het helemaal te gek vinden en dan ben ik natuurlijk erg blij.
Meer eer voor je werk kun je niet hebben en dat maakt dat ik er ook veel plezier in heb.

Later,
Rob

Origineel geplaatst door robpapen
Nee, echt niet. Wat dat betreft het verkeerde vak gekozen. :)
Het grootste probleem is het gebruik van illigale copiën.

Zo hebben veel TDM Access Virus bezitters mijn signature set.
En .....er nooit een dubbeltje voor betaald.
Wereldwijd 5 setjes verkocht en bijna iedereen heeft het.
En dat zijn dan de mensen die veel geld uit geven voor hun PT setje.

Schijnbaar is een DVD recorder meenemen uit een winkel diefstal en illigale software gebruiken de gewoonste zaak van de wereld. Net als fietsen, is software en muziek (zie mp3 en cd copieën) publiek bezit geworden.

Een paar weken geleden kreeg ik het verzoek van een Albino crack gebruiker om een bepaalde sound te maken.
Snap jij het nu nog? :confused:

Gelukkig is er nog een kleine groep mensen die eerlijk betaald voor de software die ze gebruiken.
Daar moet ik het van hebben.

Cheers,
Rob

Rob, dat is ook het probleem met software helaas. Alles is te kraken. Zelfs de dongles die ze gebruiken voor logic.
Maar krijg je wel bijvoorbeeld aanbiedingen van bedrijven die er een hardware versie van willen maken. Misschien is dat wel een idee voor je.

(TDM is toch alleen voor protools omgeving?)

Origineel geplaatst door Mostatic
Rob, dat is ook het probleem met software helaas. Alles is te kraken. Zelfs de dongles die ze gebruiken voor logic.
Maar krijg je wel bijvoorbeeld aanbiedingen van bedrijven die er een hardware versie van willen maken. Misschien is dat wel een idee voor je.

Hardware is denik ik niet het antwoord. Die verkoop gaat ook al veeeel slechter doordat er software is.
Wat zou jij kopen als je een snelle computer hebt? Kontakt of een E-mu sampler?

En zo is dan de circel rond.

Van VSTi kun je trouwens moeilijk hardware maken omdat het anders geprogrameert is.
Voor hardware worden DSP gebruikt (Motorola of Sharks).

Cheers,
Rob

Origineel geplaatst door Mostatic

(TDM is toch alleen voor protools omgeving?)
Verbeter de wereld begin bij jezelf zou ook een goede oplossing zijn. Je kunt overal sloten opbouwen zodat niemand binnen kan komen, maar je kunt ook een sfeer creeeren waardoor niemand naar binnen gaat. Respect...

Wat dat betreft zou ik weer in Asten willen wonen. Gewoon je spullen thuis met de deuren van het slot af en toch voelt het veiliger dan bij mij in Eindhoven in het appartement met 20 sloten. ( bowling for columbine principe.. US vs Canada. )

Maar goed, ik ben misschien een man van eer en te goed van vertrouwen.

Als je het een goede synth vind, betaal je er gewoon voor. Simpel. Dat je een trial version krijgt is eigenlijk al super de luxe. Je mag ook geen BMW met drie wielen voor niets rijden.

p.s. Dit verhaal komt ook een beetje uit frustratie dat ik het liefst computer spellen of synths software wil maken, maar dat er simpel weg geen brood mee te verdienen valt. Rob, succes!

Back