Nord G2 VS Acces TI

Is eerder besproken, appels en peren.

G2 is een modulaire omgeving waarin je buitengewoon veel voor elkaar kunt krijgen. Echter kost de de nodige moeite en kennis van modulaire synthese. Een virus is een VA met een relatief vaste architectuur en dus veel makkelijk te programmeren.

Stel jezelf de vraag hoe je wilt werken. Meteen aan de slag met geluiden programmeren of eerst de architectuur van je synth bepalen?

Inderdaad een beetje dit:

AA-Moog-1.jpg

met dit

jup8_02.jpg

vergelijken..

Zijn totaal andere "werkswijzen" die je gebruikt.

De G2 zal de pc meer "nodig" hebben voor 't maken van nieuwe geluiden dan de Ti.
Net wat je fijner vindt werken.

Qua geluid zal er uiteraard ookwel verschil in zitten, en ook dat is een smaak kwestie..

Re: Nord G2 VS Acces TI

Origineel geplaatst door Hercules
voor en nadelen?...
ik hoor ze hier graag....

waarvoor wil je een van deze apparaten gaan kopen, wat voor genre muziek maak je?
ze verschillen nog al van 'stijl' zeg maar.
de virus heeft en vaste structuur en de g2 niet.
met de virus heb je meer stemmen tot je beschikking!

suc6

donkere psytrance , heb heel lang een indigo gehad , en i like the virus , ma de g2 is ook fatjes , lijkt wel wel cool ook om je patches zo te maken , maar met een virus kun je da ook ongeveer...

zekers... je kan eigen patches maken met en virus, tis tenslotte een synth.
De G2 gaat veeeeel dieper omdat je eigen synth structuur kan maken :)

Je kan elk geluid dat de virus kan maken ook op de G2 maken.
Kwestie van een paar diy filters en wat extra programeer trukjes.
Je hebt alleen niet de polyfonie van de virus.
andersom gaat dat niet.

Ook is het programeren van een modulaire synth vele malen gemakkelijker dan een gewone synth.
Dat komt omdat je leterlijk ziet wat er aan de hand is.
Probeer maar eens, als beginner bij een gewone synth, uit te zoeken waarom er een wobble in het geluid zit.

De keyboard versie van de G2 is gewoon te programeren zonder pc.
Maar net als met een gewone synth zit je dan vast aan de patch.

Het enige voordeel van de virus tov de G2 is de polyfonie.
Dat "voordeel" valt weer weg, omdat het geluidskaart gedeelte van de virus niet goed werkt.
De total integration is nog ver te zoeken.
Sommige mensen vinden het ook leuk dat je de virus als vsti kan gebruiken. Ik kan daar geen voordeel in zien.

Ik zou dus nooit een virus kopen.

:doei:

Nogmaals, wil je snel resultaat en heb je geen affiniteit met modulaire synthese: Koop dan GEEN G2......

Je krijgt er gewoon spijt van. Anders is het een geweldige synth de G2. Maar een virus is veel toegankelijker.

Origineel geplaatst door Patat Met

Ook is het programeren van een modulaire synth vele malen gemakkelijker dan een gewone synth.
Dat komt omdat je leterlijk ziet wat er aan de hand is.
Probeer maar eens, als beginner bij een gewone synth, uit te zoeken waarom er een wobble in het geluid zit.

:doei:

Hehe, volgen mij krijgen de meeste mensen nog geen plopje uit een modular als ze hem zelf moeten patchen. Dus vanaf scratch, alle patchkabels eruit

Uit de Virus krijg je zo een vette hypersaw trense ultra arpeggio teknoriff :D

Ik heb persoonlijk liever het plopje ;)
En Liever een wobble dan een wokkel in mijn synth....

Ik zie het zo, G2 is voor sound-designer / geluidenfreaks...
VirusTI is voor trendy, mode-bewuste breezer drinkende trensjeugd die allleen maar meer meer meer specs willen en steeds meer en meer en meer op elkaar lijken...(en ondertussen gewoon een VA hebben die eigenlijks wezenlijks niet veel verschilt met een virusA :) )

Lekker kort door de bocht, dat wel ;)

Origineel geplaatst door Hercules
donkere psytrance , heb heel lang een indigo gehad , en i like the virus , ma de g2 is ook fatjes , lijkt wel wel cool ook om je patches zo te maken , maar met een virus kun je da ook ongeveer...

Ik zou zeggen: koop een Virus C (of een JP80X0) én een Modular (G1), en dan heb je voor minder geld, meer synth voor je geld!

Door zelf patches te bouwen in m`n Modular (eerst MM nu classic Keys) ben ik beter synthese gaan begrijpen. Ik snap nu goed hoe ik bijvoorbeeld zelf m`n patches van scratch kan bouwen in m`n MP7 (rompler, maar met hoop modulatiemogelijkhden).

Het lukt mij nog niet op de modular om de architectuur van bepaalde synths na te bouwen, maar eigenlijk hoeft dat ook niet, is allemaal al een keer gedaan. Leerzaam is het wel.

Als je snel aan de slag wil, maakt het denk niet uit voor welke je kiest. Virus of Nord Modular. Voor beide bakken zijn veel patches te vinden. Als je wil investeren in jezelf (kennis), lijkt een Modular mij de meest logische keuze.

Origineel geplaatst door Septic
Hehe, volgen mij krijgen de meeste mensen nog geen plopje uit een modular als ze hem zelf moeten patchen. Dus vanaf scratch, alle patchkabels eruit

Zet alle knoppen bij de virus maar op 0 en zeg maar dat ze er een plopje uit moeten zien te krijgen.
Dat zal die mensen ook niet lukken.

Back