Track: Clannad remix - progressive

Ferric

Housekabouter
Hier is mijn 'tribute 2 Clannad'.
Omdat ik altijd helemaal wegzwijmel bij de prachtige muziek die ze maken vond ik het leuk om er ook eens wat mee te doen. Ik ben de eerste niet, zal ook de laatste niet zijn... ;)
Het is een progressive track geworden, moet nog een beetje aan worden gesleuteld, maar de grootste basis staat er.

12 minuten lang wegdromen... Helaas kon ik de bitrate niet hoger zetten dan 112kb, want ik mag maar 10 mb per track uploaden ;)

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=478764

Laat ff weten wat je er van vind. Op- een aanmerkingen altijd welkom.

greetz, F

Sorry, saaie mix

Sorry, saaie mix

Meestal ben ik niet negatief, maar ik moet zeggen dat je dit nummer boeiender moet maken. Het is een vrij monotone mix. Er moet meer gebeuren om de 4 maten. En de hele track kan gewoon de helft korter. Het duurt nu 12 minuten, volgens mij kun je het ook af met 6. Stel gewoon dat hetgene je wilt "vertellen" in die 6 minuten moet gebeuren, Als het dan uitloopt naar 9 minuten, heb je een krachtige mix.

In deze track gebeurt na de 1e 3 minuten niets meer naar mijn mening. De sounds zijn goed uitgekozen, maar er wordt geen verhaal verteld. De muziek van Clannad straalt vaak een dromeriige sfeer uit. Dat doen de samples van deze track ook. Maak daar meer gebruik van om die dromerige sfeer in je nummer te krijgen. Dat je wel goed vind ik na 6:35.
Sorry, maar ik moest dit even kwijt,
Yoonchi

No problemo, tracks bouwen is voor mij een leerproces, dus elk commentaar en kritiek is van harte welkom. Zo bekijk ik het tenminste ook eens vanuit een ander perspectief. Vrienden vinden namelijk alles altijd wel goed ;)

Less is more zeggen ze weleens he? I'll see what I can do...

Als er trouwens nog anderen zijn met ideeën en tips, lamawete. :)

luisterend typend...

ben t wel gedeeltelijk eens met voorgaande reactie maar lang niet helemaal. Vindt t namelijk zeker wél goed over het algemeen. Één ding irriteerd me mateloos, das die kick, wat een rotgeluid in deze mix! Hijs mij TE dromerig, allich kwestie van smaak maar ala, intro past ie wel redelijk ma mag op een gegeven moment best wel wat pit in vind ik zelf. Bij 4:45 krijg je zon leuk trancy geluidje.. daar mag die kick best wel wat heftiger.. Je pad en synths zijn dat op dat moment namelijk ook. Verder erg vet gedaan met die voice samples. Goed ertussen geplaatst, passen ook erg goed! Geluiden over het algmeen ook prima gekozen tsluit goed aan, leuke breaks.

Die vocals ertussen klinken erg vet hoor! Constant verwacht ik een moment dat de track lekker gaat knallen in sommige stukken, maar dat sommige geluiden (oa kick) dat niet toelaten. maarja nogmaals, smaak? erg leuke en vette track! :mega::okdan:

Back