Eigen Roland R70 Sample CD verkopen?

gremlin23

Compleet gestoord!
Hey Guys,

Ik heb kort geleden mijn Roland R70 gesampled in 24bit/44.1 khz (Heeft mij een moeizame week gekost..)
Hiervoor heb ik de hoogwaardige preamp van mijn i88x gebruikt. De samples klinken heerlijk en ik lijk absoluut niks meer aan mijn Roland R70 (grote broer van de Roland R-8/R-8mk2) te hebben.
Mag ik kopietjes van deze sample CD (voor een zacht prijsje) verkopen of is dit illegaal??
Op de sample CD staan alle samples per categorie in mapjes ingegeeld (kicks, snares, ethnic, cymbals, hihats, enz).
In totaal zijn het 240 samples die ik ik zo dicht bij de -0,1 dB heb opgenomen (tussen de -0,3 en -0,1 om precies te zijn). En vervolgens ´genormalized´.
Overigens heb ik ook nog multis gemaakt voor kontakt (Twee multis zijn genoeg en dan heb je alle sounds in twee keer "C-2 tot C7". Een kopie van een gelijksoortige instelling op de R70).
Het maakt niet zo veel uit als het niet kan, ik heb het in principe voor mijzelf gedaan, maar mag het ?
:{

waarschijnlijk mag het niet. Is denk ik net als met audiocd's, die mag je kopieren voor eigen gebruik als backup, maar als je het origineel niet hebt, mag je ook geen kopie hebben. Ik meen in de handleiding van een synth ook gelezen te hebben dat je de samples uit de synth niet mag verkopen.

Ik vraag mij af hoe lang deze 'auteursrechten' geldig blijven...:)

Hmm... op composities 100 jaar, maar of dat voor samples ook zo is? Want van de andere kant... tr909 samples/emulators vind je ook overal...

edit: je zou natuurlijk met Roland kunnen bellen en het vragen...

Nou daar zal ik me toch niet teveel zorgen over maken..je mag toch ook muziek gemaakt met de R70 gewoon uitbrengen....dit is hetzelfde gewoon hele minimale r70 muziek die je toevallig kunt samplen :D

En al die TR808's en 909's op sample cd's volgens mij heeft niemand daar ooit rechten voor betaald.

Nog eventjes :D als ik een sample CD met mijn Jupiter 4 zou maken dan zou ik daar ook geen rechten voor moeten betalen aan Roland toch...ok dan zijn het geen samples uit een drummachine maar its the same shit denk ik.

Back