Verkoop-feedback

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Ethereal

Instant Fuck-up
Is het geen idee om 1 draadje aan te maken, sticky, waar iedereen zijn of haar koop- en verkoopervaringen kwijt kan?

Op het Fok-forum bijvoorbeeld hebben ze ook 1 ervaringen-draadje.. Goeie aankoop gedaan? Meld het even in dat draadje.. Kat in de zak gekocht? Meld het ook even.. En niet om te bitchen over lullige dingen, maar als je serieus wordt benaaid dan moet je dat toch kunnen melden lijkt me! Mijn ervaringen nagaande zal het een thread worden met 99% positieve reacties, maar ik denk wel dat het een manier is om de paar rotte appels ertussenuit te vissen...

Als ik een synth wil kopen, en die persoon waarvan ik hem koop heeft al eerder een paar mensen belazerd, dan vind ik dat toch wel fijn om even na te kunnen zoeken.. En het geeft ook wel een prettig gevoel om te lezen dat een verkoper altijd netjes heeft gehandeld, vooral met dingen via de post versturen.. Ik ben er wel zwaar voor! En als ik de reacties hier op het forum lees denk ik dat de meerderheid het er wel mee eens zal zijn! Het is geen kilo appels dat je koopt of verkoopt, het gaat om apparatuur van honderden, soms duizenden euro's, geeft toch wel een fijn gevoel als je weet dat je met een betrouwbare koper/verkoper te maken hebt! :okdan:

om mezelf maar eens te quoten :D

Ik ben tegen elke invloed van het FOK-forum!
Als het ergens niet normaal aan toe gaat is het daar wel!

Verder is de discussie om wel/geen marktplaats feedback al honderd keer gevoerd volgens mij.

;) :mega:

Verder suckt het Fokforum inderdaad donkeyballs, maar ik vond dat wel een hele mooie oplossing.

Origineel geplaatst door Ethereal
Verder suckt het Fokforum inderdaad donkeyballs, maar ik vond dat wel een hele mooie oplossing.

Het gevaar vind ik altijd dat je welles-nietus discussies krijgt, bovendien weet je vaak het hele verhaal niet. Wie kan garanderen dat degene die negatieve feedback geeft zelf niet op één of andere manier de zaak aan het belazeren is? of dat iemand die positieve feedback geeft niet een alias is van de verkoper zelf? Zo'n thread is lang niet waterdicht genoeg. Als je de marktplaats hier wilt gebruiken, betekent dat je, net als bij elke verkoopsite, op je hoede moet zijn, helaas.

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Het gevaar vind ik altijd dat je welles-nietus discussies krijgt, bovendien weet je vaak het hele verhaal niet. Wie kan garanderen dat degene die negatieve feedback geeft zelf niet op één of andere manier de zaak aan het belazeren is? of dat iemand die positieve feedback geeft niet een alias is van de verkoper zelf? Zo'n thread is lang niet waterdicht genoeg. Als je de marktplaats hier wilt gebruiken, betekent dat je, net als bij elke verkoopsite, op je hoede moet zijn, helaas.

Helemaal mee eens. Komt nog bij dat je door te zoeken in het verkoopforum vaak al heel wat te weten komt over de verkoper en soms zelfs wan wie de synth nog meer is geweest. (de zgn. SF-sletjes). Ik vind hier kopen en verkopen nu al heel relaxed, ik denk niet dat een feedbackthread het er (nog) beter op maakt.

:peukie:

Bericht door een moderator:
Zoals elders ook al aangegeven, dit topic is al menigmaal besproken.

Wij als mods hebben reeds lange tijd besloten dat we hier geen ruimte voor willen bieden; het is immers voor ons niet te zien wat nu wel gebeurd is en wat niet, en wie gelijk heeft in welk geval.
We hebben als mods niet de mogelijkheid om iets toe te voegen in zulke gevallen, en ook niet de zin om scheidsrechtertje te mogen spelen zodra het uit de hand loopt (hetgeen in 100% van de gevallen gebeurt).

Kopen op synthforum marktplaats is net zoiets als kopen van een prikbord in de supermarkt; de supermarkt biedt het medium, je bent zelf verantwoordelijk voor de afhandeling en de consequenties.
Er zijn meerdere topics met goede tips omtrent on-line aankopen, en een beetje gezond verstand kan ook geen kwaad.
Wil je op zeker spelen: persoonlijk de spullen af gaan halen.

Ik sluit deze topic.

Laatst gewijzigd:
Waarderingen geven voor artikelen in Marktplaats

Waarderingen geven voor artikelen in Marktplaats

Ik mocht er niets van zeggen dat ik door een veelbesterd lid ben genaaid maar er kunnen wel allerlei lui sterren bij mijn advertenties zetten..Wat heeft dat voor zin??
Krijg je alleen maar rare een ster gevers,zonder motivatie laf verstopt...:stupid
Ik vind het in ieder geval een volkomen overbodige feature die alleen maar ergenis wekt...
Laffe manier om iemand af te kraken...als iemand wat tegen mij heeft stuur me een pb of kom even langs als een echte vent...!!!Of ben je bang dat ik je omverblaas met mijn vette geluiden??
Mischien is het een idee om in ieder geval te kunnen zien wie je een slechte of goede wardering geeft(in de verkoopdraad dan he,is niet zo laf dan)..fijne avond verder,ik ben erg blij met dit forum,maar er zijn wat ellendelingen die het willen verstoren..

zo nu weer patchen..8)

Origineel geplaatst door Toneshop
Waar kun je die waardering dan terug zien?

Ga naar het (verkoop) forum, en je ziet het!;)
Je ziet het dus niet bij "je laatste nieuwe berichten" maar als je gewoon naar één van de forums bladerd.

Het is inderdaad meer een irritatie middel dan dat het iets toevoegd aan de functionaliteit. Want wat de één oordeelt als 5 sterren kan de ander zwaar ruk vinden, en andersom.

't Is maar waar je je aan stoort. Wat maakt 't uit.

Neem een :koffie: en bak wat koekjes.

:D

Origineel geplaatst door Zoidsity
't Is maar waar je je aan stoort. Wat maakt 't uit.

Neem een :koffie: en bak wat koekjes.

:D

Nou koekjes bakken zal niet lukken...
Ik zie gewoon de zin niet en hoop dat een mod het me uitlegt..ik wil het graag snappen..
Het kan me verder niet echt schelen maar ik zie dat iemand als Leo zich er ook aan stoort en ik vindt het zo laf dat niemand reageerd als er gevraagd wordt wie de slechte waardering geeft...zonder reden ...in het verleden leek het wel of er een spammer actief was die iedereen behalve hemzelf(ik noem geen namen) een slechte waardering gaf..
Ik denk dat ik wel weet wie het is,maar ik mag er niet hardop over praten want dan wordt ik gecensureerd..8) 8) 8)
Het maakt verder niets uit hoor als je goede naam wordt besmeurd met bruine sterren van zielige
aandachttrekkers..nee hoor..geen probleem..

Zo nu koffie en een koekje en dan lekker patchen...

je kan je eigen thread ook sterren geven!

Ik dacht ook dat het altijd een positief iets was.. Hoe meer sterren hoe beter...

Ja toch?

Always look at the bright side of life.... ;)

..

..

ik weet het het is niets maar het gaat me om het principe...als de straat vol drollen ligt loop k er ook wel omheen maar dat betekent niet dat ik het leuk vindt...

Jongen, jongen, jongen.. We zijn weer eens een keertje verplicht ons te verantwoorden.. Maar goed.. ik zal dan maar weer eens een keertje reageren.

Waarderingen uitzetten voor 1 specifiek forum is in de huidige vorm niet mogelijk. Vandaar dat ie ook nog aanstaat in de marktplaats. Het is niet zo dat wij die perse aan willen hebben omdat mensen dan op een laffe manier andere mensen kunnen dissen..

De waarderingsfunctie zou meer nut hebben in het marktplaats forum als mensen konden reageren, maar door acties van een bovengenoemd persoon is het reageren in de marktplaats destijds uitgezet. Hierover discussies heeft geen zin meer. Ik kan dit wel een keertje face2face uitleggen hoe dit zit.

ik zou zeggen, trek je niet te veel aan van die sterretjes. Ik snap dat het vervelend is, maar als iemand op het internet anoniem typt dat jij een vervelende kerel bent, dan ben je dat nog niet... Je bent volgens mij juist best een fijne vent, denk ik.

ok

ok

dan snap ik het,het zegt inderdaad meer over de menden die de sterren geven dan over de verkoopdraad,het is alleen jammer dat niet iedereen dat snapt.Het zou ook anders uitgelegd kunnen worden...
Ik heb er vrede mee..ben ook liever aan het muziek maken..
Technisch probleempje dus..............................................
Bedankt Johnny,als je eens in de buurt ben,kom eens langs,staat nu vol met modulairs bij mij...en dat is jouw schuld!!!(geintje)
Ik zal niet verder zeuren,mischien kan deze draad dan op slot,het is mij duidelijk...:W

:D Maar niet zonder:

cookies.jpg

Je moet die sterretjes zien als een jaloezie / afgunst meter:

Hoe meer sterretjes, hoe minder jaloerse / afgunstige forumleden.

Het interesseert me eigenlijk weinig of er wel of geen sterretjes bij staan.
Als ik iets koop van wie dan ook, dan kom ik dr aan de hand van PB's / bellen / apparaat checken wel achter of het zuivere koffie is (met een zelfgebakken koekje graag ;)).
Ik kan me niet indenken dat hier op het forum ook maar één iemand zo naief is om dat éne leuke stukje gear te laten schieten omdat dr een of andere azijnpisser een lage waardering aan heeft gegeven.

-C*****-

;)

De meeste mensen gebruiken het waarderingssysteem niet, en veel mensen zullen ook denken dat 1 ster al beter is dan geen ster !

Ik had zelf trouwens wel het idee dat de meerderheid hier het waarderingssysteem wel okee vonden werken op het marktplaatsgedeelte.

Die hele sterrenparade hoeft van mij eigenlijk helemaal niet.
En het aantal posts van iemand weten heb ik ook geen positieve ervaringen mee.

Denk dat links naar handige topics als sticky bijgehouden door mods een interessant alternatief kan zijn.

En eigenlijk hoeft die marktplaats hier van mij ook niet.
Tis toch altijd gezeik enzow.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Jongen, jongen, jongen.. We zijn weer eens een keertje verplicht ons te verantwoorden.. Maar goed.. ik zal dan maar weer eens een keertje reageren.

Waarderingen uitzetten voor 1 specifiek forum is in de huidige vorm niet mogelijk. Vandaar dat ie ook nog aanstaat in de marktplaats. Het is niet zo dat wij die perse aan willen hebben omdat mensen dan op een laffe manier andere mensen kunnen dissen..

De waarderingsfunctie zou meer nut hebben in het marktplaats forum als mensen konden reageren, maar door acties van een bovengenoemd persoon is het reageren in de marktplaats destijds uitgezet. Hierover discussies heeft geen zin meer. Ik kan dit wel een keertje face2face uitleggen hoe dit zit.

ik zou zeggen, trek je niet te veel aan van die sterretjes. Ik snap dat het vervelend is, maar als iemand op het internet anoniem typt dat jij een vervelende kerel bent, dan ben je dat nog niet... Je bent volgens mij juist best een fijne vent, denk ik.

je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar het is gewoon niet leuk. ik ga daar ook niet flinker over doen dan ik ben, ik vind het vervelend.
je kan zeggen dat het meer zegt over de sterrengever, dat je je er niks van aan hoeft te trekken, maar ik baal er gewoon van. ik hou niet van oneerlijk, onrechtvaardig, kinderachtig en achterbaks. en dat is dit allemaal.
iksleep heel wat zooi heen en weer, maar ik doe altijd mijn stinkende best om alles zo gunstig mogelijk weg te doen, de mooiste staat, voor zo weinig mgoelijk geld, heel goed verpakt en vlot verstuurd. dat vind ik leuk om te doen. en dan slaat zoiets als stelselmatig 1 sterretje waardering krijgen helemaal nergens op.

het is al eens eerder een periode geweest en toen waren het 2 mede forumleden die het leuk vonden, legden ze uit, om me net zo te stangen als phochos. nouja, volgens mij zit er wel meer achter, maar goed.
door persoonlijke ervaringen zijn dat niet mijn favoriete medeforumleden (en dat weten ze), maar die laat ik dan gewoon links liggen, daar bemoei ik me niet mee. ik gun anderen hun eigen ervaring. het kan zo makkelijk.

trouwens, dat reageren in te koop aangeboden is toch niet door mij (ik ben ook bovengenoemd) uitgezet toen, want daar kan ik me niks van herinneren. ik heb er wel over gezeurd toen het uitstond, maar bij mijn weten was ik niet degene die over de schreef ging in dat soort threads?! het is al lang geleden!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back