yep dat waren wij...heb het hele optreden zonder monitor gespeeld...toch mooi dat je als toetsenist maar weer moet hopen dat je een beetje staat mee te spelen met de rest...vanaf nu gaat er in ieder geval elke keer een eigen roland kc mee al is het maar voor de monitoring...
ps. mooie anekdote: de geluidsman van de bastille is een collega van mij. vandaar ook dat we daar konden spelen. die gast had die avond een assistent. hele enthousiaste jongen. niks mis mee. alleen een beetje weinig verstand van zaken. gesoundchecked. alles voor mekaar. beginnen we met het eerste nummer. ik speel alleen maar basdrones. die horen nauwelijks op te vallen. hebben die twee - omdat ze mij niet hoorden - alles opengedraaid. komt die assistent na dat nummer het podium opgestormd: 'we horen je niet, we horen je niet'. dus ik zeg: 'dat is de bedoeling'. vervolgens zet ik het volgende nummer in met ijle strings, zie ik die hele zaal naar z'n oren grijpen vanwege het nogal penetrante geluid. zo prominent had ik nog nooit in de mix gestaan...khad die gasten vantevoren laten horen wat ik aan klanken zou produceren (drones, pads, strings..etc.) gaan ze toch alles bijdraaien (zijn daar het hele optreden mee blijven klooien). hoor ik na afloop: 'ja die hoge tonen, die kon je wel goed horen he?'. toch vrij bizar: jij hoort zelf geen ruk op het podium, terwijl het in de zaal op sommige momenten gewoon pijn aan de oren deed...al met al was het best een prima optreden voor een kratje bier en de benzinekosten...morgen spelen op een bruiloft, benieuwd wat dat oplevert....