automation in rebirth

creatormusic

Dr. Reason
Beste muziekanten,

Wat ik wil bereiken is dat ik de automation van rebirth kan tekenen in cubase.

Ik kan met mijn midiKeyboard de draaiknoppen in Rebirth bedienen. Nu wil ik via cubase midi aansturen naar mijn midiKeyboard, maar dit wil niet helemaal lukken. Kan iemand mijn vertellen waar ik hier informatie over kan vinden, of zelf vertellen wat ik het beste kan doen om het bovenstaande te bereiken?

Ik heb al gekeken in de manual en op de propellerheads website, maar ik kom er niet uit.

Groeten

Ik ga er maar vanuit dat je reason 3.0 hebt ;)

Maar er zit toch zo'n special device in reason om rebirth ook daarin te laten lopen? Dus denk dat je daar de automation ofwel cc's kan regelen! Alleen nu ik dit schrijf vraag ik me af of dat kan aangezien je het wel in de sequencer van reason kan!

Ik geloof uit mijn hoofd dat de cc 22 en 29 iets deden cq doen in rebirth!

Ja, ik heb Reason 3.0. Ik heb reason en rebirth allebei geriwired naar cubase. Ik kan niet rebirth naar reason rewiren en vervolgens reason naar rebirth. (voor zover ik weet). Dus het zal via cubase moeten gebeuren. Heb enige wat ik eigenlijk wil is dat ik vanuit cubase mijn Midi Keybaord kan aansturen, dus de controls van dat ding automatiseren, dat ik een lijntje trek ik cubase, en dat de control wordt aangestuurd, en vervolgens stuurt mijn midikeyboard het weer door naar cubase, of wat nog beter zou zijn, dat de schakel van de midikeyboard wordt overgeslagen, dus direct van cubase een control message naar rebirth... alleen ik zou niet weten hoe... ik heb de documentatie van me midicontroller er maar bijgehaald, en ga die maar is bestureren. Als je nog iets weet hoor ik het graag. bedankt iig voor je bericht

groeten richard

Even snel in mijn documenten gezocht! Weet niet of dit wat is aangezien ik op mijn werk zit! Maar goed suc6 iig! Misschien dat je de cc ook zelf kan toewijzen!

Rebirth
Master vol ch 1 cc 7
Fader 1 ch 1 cc 96 PCF Freq
Fader 2 ch 1 cc 97 PCF Q
Fader 3 ch 1 cc 98 PCF Amount
Fader 4 ch 1 cc 99 PCF Decay
Fader 5 ch 1 cc 11 synth 1 Level
Fader 6 ch 1 cc 14 synth 2 Level
Fader 7 ch 1 cc 17 808 Level
Fader 8 ch 1 cc 20 909 Level

Knob 1 ch 1 cc 74 synth 1 Cutoff
Knob 2 ch 1 cc 71 synth 1 Reso
Knob 3 ch 1 cc 73 synth 1 Env Mod
Knob 4 ch 1 cc 72 synth 1 Decay
Knob 5 ch 1 cc 10 synth 2 Cutoff
Knob 6 ch 1 cc 91 synth 2 Reso
Knob 7 ch 1 cc 93 synth 2 Env Mod
Knob 8 ch 1 cc 35 synth 2 Decay

Volgens mij is er iets van een Combinator-Patch in reason 3.0 is ook een special refill pack voor meen ik misschiend dat als je die download het dan makkelijker is!

En volgens mij is er toch een rebirth input machine in reason?!

Dan kan je wel gaan linken denk dat je dan eerst euhm hoe zat het ook al weer? eerst reason of eerst cubase? maar ik denk dat je eerst dan dus rebirth start dan reason en dan cubase?! om vervolgens via rewire alles te doen wat je wil!

denk dat dit de volgorde is;
1. cubase
2. rebirth
3. reason

De geluiden zelf importeren gaat allemaal prima, maar hoe kan ik extern die knoppen aansturen vanuit cubase naar reason... Er kan geloof ik maar een master zijn in het rewire gebeuren, dus rebirth naar reason en reason naar cubase kan helaas niet :(. dus rebirth en reason moeten samen naar cubase. Ik heb alle 3 de prg's ook echt nodig. Thx voor je feedback's.

CNS,

Ik heb het gevonden! Mede dankzij jou wist ik dat ik het zoeken moest bij de cc's. (oa de links die je me gaf.) In rebirth kun je ook zelf cc's toewijzen. En ik cubse maak je gewoon een midi track aan, en daar moet je nog het een en ander aan vogelen, maar het is gelukt.

Groeten Ricahrd.

:biertje:

en dat zonder rebirth, reason en cubase voor me te hebben. Toch handig dat er dingen op de computer hier op mijn werk blijven staan, jaja ;-) alles voor de mede muzikant!

Suc6

Back