Korg Karma aansluiten op Fruiyloops!!

eh

midi out modules aanmaken?

edit: Oh ja, ik gok er maar op dat wat je eigenlijk wil vragen is "Hoe stuur ik de korg karma aan vanuit FL". Aansluiten kan op vele manieren, maar of je er mee bereikt wat je wil?

Ga naar options en vink "Enable Midi Output". (zo zet je midi aan)

Channels---->Add One----->Midi Out (hier roep je een midi kanaal op)

Druk op F10 en selecteer bij "Master Sync Output" het midi apparaat wat de informatie moet versturen. Vul een getal in bij port nummers en doe dat het zelfde bij "Channel Settings Midi Out".

Zo iets zeg maar.

ik sluit me aan bij metatron, je moet eerst even een Port-nummer opgeven bij de midi-settings van FL, bijvoorbeeld port 2. Dan maak je een midi-out kanaal aan en die zet je ook op Port 2, bij channel geef je nu aan op welk kanaal de Karma midi-out stuurt, bijvoorbeeld channel 1 (even checken op de karma). Programmeer je nu nootjes in het midi-out-kanaal van FL dan speelt ie ze af op de synth.

ps,

Check ook even of het midi-lampje oplicht, zoniet is er wat anders aan de hand.

Nou heb ik zelf geen karma meer, maar je moet, naast kanalen aanmaken in je host, ook het 1 en ander op je synth instellen.

Als eerste moet je bij elke performance, per part, het midi kanaal aangeven. Die moet dan weer corresponderen met wat je in je host hebt aangegeven. Ik weet niet meer welk tabblad van je Korg die midi instellingen bevat.

Als je met de Karma engine dingen via midi wil doen moet je weer een ander tabblad hebben. 'k weet het niet meer uit het hoofd :)

Ik kan het afspelen in de sequencer, maar je hoort het niet als je het exploiteert, heeft dit te maken met midi opname en dan omzetten in audio? En hoe ga ik dan te werk?

Origineel geplaatst door Dave Stephano
Ik kan het afspelen in de sequencer, maar je hoort het niet als je het exploiteert
Exporteert :).

heeft dit te maken met midi opname en dan omzetten in audio? En hoe ga ik dan te werk?
Dan moet je nog een spoor aanmaken dat terwijl je eerste spoor MIDI afspeelt het geluid van de Karma opneemt. Ik weet niet hoe je 't aan hebt gesloten (in mixer en dan audio-interface, of direct in audio-interface), maar in Cubase werkt 't in ieder geval op die manier.

oke dan!

In the mixxer, maar hoe doe ik dat in fl, en de instellingen in de karma lukt me ook nog niet te maken

nodig: asio geluidskaart
en flstudio moet je op asio zetten (geen idee hoe? rtfm met trefwoord asio, mixer)

vervolgens het gewenste kanaal van de mixer op
dan kies je bij input het kanaal waar de karma op je geluidskaart is aangesloten
en klaar is kees

Back