Midi probleem Microkorg & FL Studio

Boydusk

Nieuwkomer
Goedendag, mijn eerste post :)

Ik heb een probleem met de microkorg en Fl Studio. Alleen kanaal 1 krijg ik aan de praat. Als ik in Fl studio een tweede midiout aanmaak, komt er geen geluid door. Nu lees ik net in een andere post over een performance mode (meen me te herinneren dat dit bij mijn oude cs1x ook het geval was) maar in de handleiding van de korg kan ik daar niets over vinden. Wie kan me helpen?

Bijkomend probleem is dat als ik een midi opdracht op de eerste tel zet in Fl studio hij em niet pakt bij de eerst start. Als ik em laat loopen pakt ie em daarna wel...

Ik hoop dat mijn vragen duidelijk zijn en iemand me kan helpen. Best frustrerend als je er zelf niet uitkomt :(

(erg lekker forum dit...ik blijf hangen!)

De MicroKorg is, als ik het goed heb begrepen, monotimbraal, en alleen "intern" bitimbraal. Je kunt wel layeren en splitten, maar je kunt de beide parts niet een MIDI-kanaal geven.

De MS2000 kon dit wel als het goed is. Geen idee waarom ze er bij de MicroKorg op bespaard hebben.

Ik weet geen oplossing voor je FL probleem, maar probeer anders eens 4 maten te maken voor je liedje waarin je wat speelt. Zou kunnen helpen.

Veel van die goedkopere va bakkies kunnen maar een midi kanaal gebruiken.(niet multi-timbraal) zoals bakkies met sample rom wel meestal kunnen zoals de cs1x.

Omdat fl niet eerst aftelt(play is meteen play) kan het met de meeste synths gebeuren dat je de eerste noot niet hoort! verschuif de eerste noot een klein beetje door er op te dubbelkilkken en hem iets later te laten starten...ik maak meestal een aparte pattern om te beginnen met mijn song.

Veell plezier nog op het forum!

Thanks voor de reacties. Ik zat er inderdaad ook aan te denken om de track gewoon een maat (of korter) later te laten starten. Ik wist niet dat dit een bekend probleem was.

Op de site van korg staat dit over de microkorg:

Synthesizer Program:
Multi Timbral:
2 (max, Normal/Dual Mode)

Dit hoeft niet te betekennen dat je via midi 2 geluiden kan programmen?

JA meestal kan je dan 2 geluiden(de minder vette) gebruiken op dual mode. als je hem op dual zelt zal midikanaal 2 ook gaan werken. Dus eerst je synth op dual mode zetten!!!

Origineel geplaatst door plieuw
JA meestal kan je dan 2 geluiden(de minder vette) gebruiken op dual mode. als je hem op dual zelt zal midikanaal 2 ook gaan werken. Dus eerst je synth op dual mode zetten!!!

Ja dat dacht ik dus ook bij het lezen van die tekst. Maar nergens lees ik iets over een dual mode in de handleiding terug. Misschien kan ik toch maar 1 sound over midi versturen.

Iemand ook een microkorg doe een antwoord weet?

Back