Over de aanvankelijke track.
Vind het concept een beetje cliche. Harde bassdrum en hi-hat waardoor dat eigenlijk het hele nummer gaat bepalen.
Daarnaast zit de synth er ook erg hard op zodat je eigenlijk niet meer goed weet waar je naar moet luisteren. Zitten wel wat leuke fills in. Denk dat als je die wat meer tot zijn recht laat komen door wat volumes in de mix te laten zakken dat het al een stuk beter wordt.
De opbouw en sequence van de track is aardig maar leunt ook weer erg op die toch al overheersende sounds als de bassdrum en de hi-hats.
Tekno zou ik het zeker niet noemen....idd meer een poging tot oude hardcore.
P.S. Op het einde wordt het best wel een zootje met die tom achtige bassdrum en die upbeat distortionbass met tuning.
Het klinkt kortom meer als jamsessie dan een track., ik zou eens gaan snijden/knippen en kijken waar de essentie zit. Maar ja dat ben ik!

De redenen waarom ik aan een jamsessie moet denken:
- Leveling van sounds is erg stabiel (wat zou kunnen duiden op live gepiel op je gear maar niet in een DAW of op een
mengert) terwijl je sounds als basis juist wat teveel uit elkaar liggen kwa levels.
- lengte van de track (te lang!)
- de sequences an sich
Klinkt misschien allemaal erg negatief en ik heb geleerd altijd iets positiefs te zeggen bij feedback. Ik vind het wel erg cool hoe je die leadsound ontzettend weet te verzieken/filteren/manglen etc.
Op de inhoud van de rest van het topic ga ik maar niet in...................