Ooit een Roland Jupiter-8 gespot?

slecht klinken tov mekaar zal het wel niet, maar in wat voor klanken verschillen de jp-8 en de mks-80 van mekaar, of gewoon hetzelfde?

heeft er iemand rauwe samples misschien? in die zin bv alleen de"saw" golf van beide zonder filter/lfo/eg etc.

zoiets als tussen de 900 en 1500 euro...

yeah right... ik heb de mijne begin dit jaar verkocht voor 5000 gulden. en die is gelijk weer "doorgeschoven" voor 6000

serieus: een _goeie_ JP-8 in tip top staat en helemaal technies in orde is (a) moeilijk te vinden (b) peperduur in aanschaf maar vooral ook in onderhoud.

hoezo onderhoud? vintage roland gear staat toch bekend om robuustheid? wat is er dan mis gegaan bij die van jouw?

Origineel geplaatst door Mk II
yeah right... ik heb de mijne begin dit jaar verkocht voor 5000 gulden. en die is gelijk weer "doorgeschoven" voor 6000

Dan was ik waarschijnlijk weer die sukkel, die er weer net naast zat met z'n deal. :stupid

Shit ik wil nu al 15 jaar een Jup8 8o)

Een Jup6 is toch wel een beetje errug een andere bak, zeker qua klank. Maar als je voor een Jupiter gaat, is de 6 absoluut de meest economische/verstandige keuze.

Geef mij maar een 8 8o)

of nog beter:

roland_mks80.jpg

EM KA ES TACH TUG

en dat voor 1/5e van de prijs van de 8 (rond de 1100 zou die waard zijn)

Laatst gewijzigd:
oei.....
Heel lekker, misschien nog wel interessanter zelfs. Zeker voor 1/5 van de prijs. ;)

Maar eh, waar is die te koop dan?

Origineel geplaatst door 6 trak

over de grens... vast wel ergens

Wijs ONS dan ff naar die grens waar we nog voor 500 euro of minder zo'n MKS80 kunnen scoren.....

zoek en gij zult vinden
maar ga er niet vanuit dat je een programmer los zal vinden dat gaat je, ALS je hem vind, veel extra geld kosten.

hoezo onderhoud? vintage roland gear staat toch bekend om robuustheid? wat is er dan mis gegaan bij die van jouw?

ja, dat oude Roland spul is stukken beter dan al die nieuwe zooi van ge-extraheerd plastic MAAR alle electronica is aan verval onderhevig. Dit wordt erger naarmate het warmer wordt en de JP-8 is een regelrechte straalkachel, na een paar uur freaken kon je letterlijk je vingers branden aan het koellichaam.

Al dat vintage spul staat contnue op het punt van bezwijken en dat gevecht wordt steeds zwaarder en dus kostbaarder.
De JP-8 heeft dan nog een paar onderdelen die bijna onmogelijk te vervangen zijn als ze het begeven en een aantal zwakke punten (voeding, druktoetsen).

mijn persoonlijke conclusie : verkopen en een Andromeda aanschaffen zodat ik zorgeloos een jaartje of 20,30 vooruit kan

daar zit wel wat in.

is die andro volledig analog? of va (heb eigenlijk nooit een review gelezen) en hoe klinkt ie tov de goede ouwe bakken?

waarom is die eigenlijk zo prijzig? zelfde verhaal als kurzweil, lekker vastplakken aan al die hoge verkoopprijzen, en eindpunt bijna falliet? of niets niews meer kunnen uitbrengen want de verkoop daalt, en r&d rijst de pan uit, shame!

Origineel geplaatst door Mk II

ja, dat oude Roland spul is stukken beter dan al die nieuwe zooi van ge-extraheerd plastic MAAR alle electronica is aan verval onderhevig. Dit wordt erger naarmate het warmer wordt en de JP-8 is een regelrechte straalkachel, na een paar uur freaken kon je letterlijk je vingers branden aan het koellichaam.

Al dat vintage spul staat contnue op het punt van bezwijken en dat gevecht wordt steeds zwaarder en dus kostbaarder.
De JP-8 heeft dan nog een paar onderdelen die bijna onmogelijk te vervangen zijn als ze het begeven en een aantal zwakke punten (voeding, druktoetsen).

mijn persoonlijke conclusie : verkopen en een Andromeda aanschaffen zodat ik zorgeloos een jaartje of 20,30 vooruit kan

verkoop die bijna bezwijkende ouwe meuk dan maar aan mij

verkoop die bijna bezwijkende ouwe meuk dan maar aan mij

wat schreef ik nou? hij is dus al verkocht.

Maar als je er perse een wilt: ze zijn wel te koop maar zeker niet goedkoop, dat kun je echt wel shaken. Reken maar op minimaal 2000 Euro voor een JP-8 in redelijke staat

Back