Akai MPC500

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door bobaphat
Die uRls maken ze expres zodat mensen die typfouten maken ook nog op de website komen het zegt verder niks.
Waarom verwijzen ze dan niet door naar hun echte homepage :confused:

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Mijn MPC4k is drie keer gecrashed in 2-3 jaar. (allen veroorzaakt door het voorbeluisteren van niet compatibele wavs op de hd!) Ableton Live5 (zonder rare vst plugins) crasht iedere week MINSTENS 3 keer.

:halleluja

Origineel geplaatst door Poast PR
ja... ik geloof hier dus geen bal van he? ik bedoel, de 1000 en de 2500 zijn NET uit opzich... Er word nog "hard" aan de o.s.en gewerkt. De 2500 en 1000 hebben volgens mij nog niet genoeg sales om nu al met een nieuwe variant aan te komen. Dat zou een heel domme strategische zet zijn...

De mpc1000 en mpc2500 zijn gebaseerd op dezelfde hardware en zelfs grotendeels op dezelfde software.
Het zou dus relatief makkelijk (weining resources) moeten zijn om er nog een kleine en grote broer bij te maken
weeral gebaseerd op dezelfde hardware/software. Het meeste vd R&D is immers al gedaan.

Bvb: voor de mpc500 pak je de mpc1000 hardware, laat de audio I/O's weg en disabled een paar functies binnen het OS.
Voor de mpc3500 pak je de mpc2500 hardware, steekt er een paar "profi" digitale I/Os bij (ADAT, wordclock, ...) en
schrijft een paar nieuwe functies zodat je een volwaardige synthengine met keygroups hebt.

Met een minimale moeite/middelen kan je dan de volledige markt (500-2500 euro) bestrijken met
een hele reeks producten (gebaseerd op 1 en dezelfde mpc "engine" met minder/meer features, controllers & I/Os).

Maar idd, alles blijft pure speculatie...

Beter concetreert iemand zich op het bouwen van een uitgebreider os voor de 2kxl.... werkt het fijnst en de 1000 valt blijkbaar ook te cracken...

Belangrijk verschil is dat de MPC1000 "off the shelf" componenten gebruikt waarvoor de documentatie gewoon door iedereen te downloaden is. Om precies die reden is dat destijds ook met de Yamaha TX16W gebeurt toen het Typhoon OS uit kwam. De Yamaha had ook gewoon een Motorola 68000 chip waar erg veel mensen in thuis waren.

In de MPC2000 en alle andere oudere Akai samplers echter zitten custom chips waar geen documentatie van beschikbaar is. Dat maakt het reverse-engineren heel erg lastig, zo niet onmogelijk.

Origineel geplaatst door r.5
De mpc1000 en mpc2500 zijn gebaseerd op dezelfde hardware en zelfs grotendeels op dezelfde software.
Het zou dus relatief makkelijk (weining resources) moeten zijn om er nog een kleine en grote broer bij te maken
weeral gebaseerd op dezelfde hardware/software. Het meeste vd R&D is immers al gedaan.

Bvb: voor de mpc500 pak je de mpc1000 hardware, laat de audio I/O's weg en disabled een paar functies binnen het OS.
Voor de mpc3500 pak je de mpc2500 hardware, steekt er een paar "profi" digitale I/Os bij (ADAT, wordclock, ...) en
schrijft een paar nieuwe functies zodat je een volwaardige synthengine met keygroups hebt.

Met een minimale moeite/middelen kan je dan de volledige markt (500-2500 euro) bestrijken met
een hele reeks producten (gebaseerd op 1 en dezelfde mpc "engine" met minder/meer features, controllers & I/Os).

Maar idd, alles blijft pure speculatie...

Dit is inderdaad wel typisch hoe dergelijke producten worden ontwikkeld. Aan "lite" versies wordt vaak meer verdiend dan je denkt. De code wordt gedeeld met andere producten en kost dus in principe bijna geen extra effort.

voor de mensen die zonder veel gedoe wel de mpc timing in huis willen halen wordt de mpc500 op de markt gebracht; de midi-production-clock500. Een stand-alone midi-clockgenerator met een gewicht van slechts 500gram welke feitelijk een compleet gestripte mpc2000XL is, waar alleen de clock functie van is behouden.

ofzoiets...:L

Origineel geplaatst door Hazes
voor de mensen die zonder veel gedoe wel de mpc timing in huis willen halen wordt de mpc500 op de markt gebracht; de midi-production-clock500. Een stand-alone midi-clockgenerator met een gewicht van slechts 500gram welke feitelijk een compleet gestripte mpc2000XL is, waar alleen de clock functie van is behouden.
ofzoiets...:L

Ik heb altijd begrepen dat de "strakheid" van MPC's ligt in de combinatie van de interne samples en MIDI. Niet MIDI op zichzelf. Dus waarom veronderstellen dat de MIDI outs van de MPC de andere (hardware) sequencers zou verslaan?

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Leuk een nieuwe MPC telg, benieuwd hoelang het gaat duren voordat ie volgens de specs is uitontwikkelt.............zal wel 3 jaar na aankoop zijn.

en toch blijven mensen die zooi kopen he? :duivels:

Origineel geplaatst door Arv
Ik heb altijd begrepen dat de "strakheid" van MPC's ligt in de combinatie van de interne samples en MIDI. Niet MIDI op zichzelf. Dus waarom veronderstellen dat de MIDI outs van de MPC de andere (hardware) sequencers zou verslaan?

volgende keer zal ik iets kwistiger zijn met smiley's ;):eureka: :biertje: :) ;)

Origineel geplaatst door r.5
:halleluja

Wat loop je nu sarcastisch te buigen, man?
Je voelt je lekker zeker? :)

Wat ben jij een stoere Brusselaar 8)

Wel grappig dat iedereen bij de naam "MPC500" gelijk aan een kleine, afgeslankte of mobiele MPC denkt, terwijl de MPC60 qua afmetingen toch echt een van de groteren (zoniet de grootste) uit de reeks is.

Iemand trouwens enig idee waarop de naamgeving van de MPC reeks gebaseerd is? Heb er al vaak over nagedacht maar ik kan geen logica ontdekken: 60, 3000, 2000, 4000, 1000, 2500.

Origineel geplaatst door De Bezige Bij

Iemand trouwens enig idee waarop de naamgeving van de MPC reeks gebaseerd is? Heb er al vaak over nagedacht maar ik kan geen logica ontdekken: 60, 3000, 2000, 4000, 1000, 2500.

Laag-hoog,laag-hoog, laag-hoog??

Waarom zou er logica in moeten zitten? Waarom zou alles een reden moeten hebben? :D

Ik hoorde dat er een MPC333 1/3 aankomt. Daar hebben ze de OS maar gewoon weggelaten.. Wel heel veel features natuurlijk.. 8o)

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Wat loop je nu sarcastisch te buigen, man?
Je voelt je lekker zeker? :)
Wat ben jij een stoere Brusselaar 8)

Ben blij dat iemand een toegeeft dat een dedicated sequencer
nog altijd minder crashed dan een peecee met wat software.
Waarschijnlijk is de timing ook nog een stuk strakker...

Voor de rest
fuckU.gif

Er is in ieder geval iemand aan de paginas van die URLs aan het werken
want mpc500.com en mpc3500.com zijn net geupdate...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back