Mixdown error

Sijron

Ingeburgerd
Beste Cubase Specilists,

Kan iemand mij helpen met het volgende.

Ik heb momenteel een song gemaakt in cubase met een drumcomputer en synthesizer (MIDI) Naast de midi files heb ik ook wat samples in mijn song gemaakt in audio formaat.

Maar het probleem is als ik een mixdown wilt uitvoeren krijg ik een serious error dat ik de projectnaam onder een ander naam moet saven.

Dat heb ik gedaan maar zonder succes.

Klopt het dat je geen mixdown kan uitvoeren als je nog met midi files werkt.

Alvast Bedankt voor de Support.

dit lijkt me een verkapte: kan ik midi omzetten naar .wav- vraag.

nou beste jongen, midi is alleen maar stuur- en controller informatie. Midi is de taal die jouw synth vertelt wat ie moet afspelen. Eerst alle midisporen (apart) opnemen, en die opnames in je project zetten. dan kun je daarna waarschijnlijk wel saven als mixdown. wil je gewoon met midi blijven werken, kan je ook opslaan als cubase project. :koffie:

Ik heb alle midisporen opgenomen als midi noten, maar als ik het goed begrijp uit jouw uitleg moet ik dus de opgenomen mdidsproren opnemen als audio.

Het opslaan van een project dat wist ik wel maar dan heb ik nog niet wat ik hebben wil want dan zit ik nog steeds met hetzelfde probleem dat ik de gehele project niet kan saven als één audio bestand.

Maar ieder geval weet ik nu dat de mixdown bedoelt is om een project op te slaan als één audio files die alleen audio files bevatten.

Toch ?

juistem :okdan:

Veelgemaakte fout, maar midi = geen audiodata. Dus inderdaad even je midisporen opnemen als audio, dan alle audiosporen afmixen, midisporen eruit en voilá; ge kunt saven als mixdown.
succes!

Tanks men :halleluja

Ik kan dus het beste cubase gebruiken om de midi apart op nemen als audio file.

Kan ik dan het beste eerst de midi file, effecten aan toevoegen in cubase zoals de echo, pan, delay etc.. of kan ik dat het beste doen met een audio file.

Alvast Bedankt weer.

Met Vriendelijke Groet.

eerst een audiofile maken, want effecten toevoegen aan mididata heeft niet zoveel zin. Het is belangrijk voor je begrip van cubase dat je goed begrijpt dat mididata alleen maar stuurtaal is. dus midi op zich is geen geluid. het is aansturing van iets wat wel geluid maakt.

Hallo hier ben ik weer,

ik probeer nu een audio file op te nemen, maar dat lukt niet helemaal.

Ik doe probeer het op deze manier te doen midi speel ik solo af ik selecteer een audio channel en druk op rec. maar ik hoor hem heel zachtjes.

Wat doe ik fout ?

staat bij de instellingen van je geluidskaart de line in goed open? Heb je de synth aangesloten op de line in van je geluidskaart? dat soort dingen?

A Ha dat dacht ik al,

Ik heb namelijk de drumcomputer, synth en pc line out aangesloten op mijn mixer. En dan weer de rec uit van de mixer naar line in van mijn geluidskaart, maar dat gaat niet goed als ik de schijf van mijn pc op de mixer open gooit. omdat natuurlijk de pc line out in de weg zit.

Ik zou dus de Master/Record van mijn mixer op mijn line in moeten aansluiten op mijn line in van mijn geluidskaart, en de pc line ontkoppelen zodat het geluid vrije doorgang heeft

Ik dacht namelijk dat ik het als wave kon opnemen, maar wat je al eerder uitlegde is dat midi alleen maar signaal doorstuurt, en dat als audiodata omzet. Klopt dat ?

Er zijn toch waarschijnlijk toch ook converters die van midi naar audio kunnen omzetten of is dan het geluidskwaliteit minder, natuurlijk hangt het ook af van je geluidskaart en welke programma je gebruikt.

Alvast Bedankt !!

Er zijn toch waarschijnlijk toch ook converters die van midi naar audio kunnen omzetten
Die zijn er, die noemen we synthesizers. Midi zal nooit audio worden, het zijn echt twee verschillende dingen!
hoe leg ik dit nou uit?
ehm...midi is een soort digitale versie van bladmuziek. Midi vertelt je synth of drumcomputer wat te spelen, maar je synth of drumcomputer maakt het geluid.

Wat je mixer betreft: het zou best kunnen dat je de volumes op de rec. uitgang niet regelt met de schuiven, maar met een andere potmeter (bijv. aux1), maar dat kun je als het goed is terugvinden in de handleiding van de mixer.

Het is eindelijk gelukt met opnemen,

Het enige wat ik hoefde te doen was de volume knop van mijn line in op mijn geluidskaart uit te zetten. nu zit ieder geval de lus van line out en line in niet meer in de weg.

Om effecten toe te voegen kan ik gewoon in realtime opnemen als ik met de knopjes speel van mijn drumcomputer en synthesizer.

Maar nog iets, ik heb ook ergens gelezen dat het mogelijk is om met midi een program change uit te voeren, dit om de opname nog completer te maken.

Ik kan daarna altijd nog met effecten gaan werken in cubase met de auido files. Het opnemen kost wel even tijd maar dan heb je wel wat mits je een goede geluidskaart hebt.

Dat is allemaal gelukt, alleen de mixdown lukt alleen nog niet.

The exacte melding is:
A serious problem has occured: Please try to save your song under another name and restart Cubasese.exe. If the problem persist please contact Steinberg Technical Support with a description of what you do to create this problem, and the created file C:\Steinberg\Cubase SX\Cubase.LOG

Cubase geeft nog steeds aan ''cubase has accurred a serious problem, please try to save youre Project name file under a different name. Cubase geeft ook een cubasesx.LOG aan. en dan de volgende tekst If the problem exists please contact Steinberg cubase.

Misschien dat ik cubase opnieuw moet installeren ?

Ik heb nu even anders geen flauw idee meer.

Laatst gewijzigd:
Back